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CRASH
Comprehensive assessment
Comprehensive evaluation
Comprehensive risk assessment for hazard
Global appraisal
Grade cannot be assessed
Margins cannot be assessed
Overall appraisal
Overall assessment

Vertaling van "comprehensive assessment cannot " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
comprehensive evaluation [ comprehensive assessment | overall appraisal | global appraisal | overall assessment ]

évaluation globale




Vanderbilt Comprehensive Assessment Program for Professionals

programme d'évaluation complet Vanderbilt pour professionnels


Comprehensive Assessment, Reactivation and Education Program

Programme de rétablissement, d'éducation et d'évaluation total


the defendant argues that the alleged damage cannot be assessed

la défenderesse invoque que le préjudice allégué n'est pas susceptible d'évaluation




Margins cannot be assessed

impossible d'évaluer les marges chirurgicales.


comprehensive risk assessment for hazard | CRASH

système global d'évaluation des risques de catastrophes | CRASH
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Second, the importance of the human rights impact assessment and the importance of it being a thorough and comprehensive assessment cannot be overstated.

Deuxièmement, on ne saurait trop insister sur l'importance de l'évaluation des répercussions en matière de droits de la personne et sur le fait que celle-ci doit être réalisée de manière rigoureuse et exhaustive.


Therefore, the internal market objective of the Directive, the free circulation of qualified electronic signatures, cannot be assessed comprehensively at this stage.

En conséquence, à ce stade, il est impossible d’évaluer d’une manière approfondie l’objectif de la directive concernant le marché intérieur, c'est-à-dire la libre circulation des signatures électroniques qualifiées.


The situation cannot be properly assessed, nor appropriate solutions found, without a clear evaluation based on comprehensive, reliable and comparable data.

On ne peut correctement apprécier la situation ni dégager des solutions adaptées sans procéder à une évaluation claire fondée sur des données exhaustives, fiables et comparables.


In the time permitted, the assessment cannot be comprehensive. I hope to get into more detail in the question period, but at least I want to look at some of the potential threats to Canada, and possible ways to understand, counter, or at least mitigate these.

J'espère entrer dans plus de détails pendant la période de questions, mais je tiens au moins à examiner certaines des menaces potentielles auxquelles le Canada est exposé et des moyens à envisager pour les comprendre, les contrer ou du moins les atténuer.


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7. Recalls that the objective of the EU is to promote the cultural and creative industries both online and offline; the widespread use of pan-European licences in accordance with market and consumers’ demands should be the goal; if this cannot be achieved within a short time frame, a comprehensive assessment of necessary legislation to deal with all potential obstacles to the creation of an effective EU internal market, including the principle of territoriality, should be undertaken;

7. rappelle que l'objectif de l'Union est de promouvoir les industries culturelles et créatives, en ligne et hors ligne; estime que l'usage répandu de licences paneuropéennes, répondant aux vœux du marché et des consommateurs, devrait être le but final et que, s'il ne peut être atteint à brève échéance, il conviendrait d'entreprendre une évaluation d'ensemble de la législation nécessaire pour lever tous les obstacles possibles à la création d'un marché intérieur efficace dans l'Union, y compris le principe de territorialité;


122. Recalls that the objective of the EU is to promote the cultural and creative industries both online and offline and considers that the widespread use of pan-European licences in accordance with market and consumers' demands should be the goal and that, if this cannot be achieved within a short time frame, a comprehensive assessment of necessary legislation to deal with all potential obstacles to the creation of an effective EU internal market, including the principle of territoriality, should be undertaken;

122. rappelle que l'objectif de l'Union est de promouvoir les industries culturelles et créatives, en ligne et hors ligne, et estime que l'usage répandu de licences paneuropéennes, répondant aux vœux du marché et des consommateurs, devrait être le but final et que, s'il ne peut être atteint à brève échéance, il conviendrait d'entreprendre une évaluation d'ensemble de la législation nécessaire pour lever tous les obstacles possibles à la création d'un marché intérieur efficace dans l'Union, y compris le principe de territorialité;


122. Recalls that the objective of the EU is to promote the cultural and creative industries both online and offline and considers that the widespread use of pan-European licences in accordance with market and consumers’ demands should be the goal and that, if this cannot be achieved within a short time frame, a comprehensive assessment of necessary legislation to deal with all potential obstacles to the creation of an effective EU internal market, including the principle of territoriality, should be undertaken;

122. rappelle que l'objectif de l'Union est de promouvoir les industries culturelles et créatives, en ligne et hors ligne, et estime que l'usage répandu de licences paneuropéennes, répondant aux vœux du marché et des consommateurs, devrait être le but final et que, s'il ne peut être atteint à brève échéance, il conviendrait d'entreprendre une évaluation d'ensemble de la législation nécessaire pour lever tous les obstacles possibles à la création d'un marché intérieur efficace dans l'Union, y compris le principe de territorialité;


Question No. 140 Ms. Kirsty Duncan: With respect to development of the oil sands, its impacts on the environment and surrounding communities, and the economic effects of these impacts: (a) what, if any, steps has the government taken to establish air emission limits or air quality standards to achieve the World Health Organization’s Air Quality Guidelines to protect air quality and human health; (b) what, if any, steps has the government’s sector-by-sector approach taken to regulate carbon emissions in the oil sands to ensure the oil ...[+++]

Question n 140 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne l’exploitation des sables bitumineux ainsi que ses répercussions sur l’environnement et les collectivités environnantes et leurs effets économiques: a) qu’a fait le gouvernement pour fixer des valeurs limites d’émissions atmosphériques ou de qualité de l’air compatibles avec les normes de qualité de l’air de l’Organisation mondiale de la santé; b) qu’a fait le gouvernement secteur par secteur pour réglementer les émissions carboniques des sables bitumineux afin que l’industrie des sables bitumineux réduise ses émissions de gaz à effet de serre (GES) et contribue ainsi à atteindre l’ob ...[+++]


That is what I cannot understand. Since the Quebec process allows comprehensive study, why, if the federal government wants to achieve good environmental assessment, not let this process be used to its full extent,since it does provide comprehensive study?

Alors que le processus québécois permet une étude approfondie, pourquoi, en vertu de la volonté du gouvernement fédéral d'en venir à une bonne évaluation environnementale, ne laisse-t-on pas ce processus donner sa pleine mesure qui permet d'avoir des études approfondies?


I'll quickly read them to you: play a leadership role in providing a fair and comprehensive program to provide individuals and families across Canada with protection against catastrophic drug costs; support a recommendation by the federal task force on disability issues to introduce a new refundable disability expense tax credit to replace the disability tax credit and the medical expenses tax credit, and to increase the tax rate used to calculate the credit from 17% to 29% for low-income beneficiaries; make changes to the definition of “disability” and administration of the CPP disability benefits that will ensure p ...[+++]

Je vais vous la lire rapidement. Jouer un rôle de chef de file et offrir un programme juste et global de protection des particuliers et des familles contre le coût exorbitant des médicaments; appuyer la recommandation du Groupe de travail fédéral concernant les personnes handicapées en faveur de la création d'un crédit d'impôt renouvelable pour frais relatifs à un handicap qui remplacerait le crédit d'impôt pour frais médicaux et le crédit d'impôt pour handicapés et pour porter de 17 à 29 p. 100 le taux d'impôt employé pour calculer le crédit à l'intention des bénéficiaires à faible revenu; modifier la définition de «handicap» et l'administration des prestations d'invalidité du RPC pour veiller à ce que les invalides fassent l'objet d'une ...[+++]




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'comprehensive assessment cannot' ->

Date index: 2021-01-27
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