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ADBA
Appropriate disclosed basis of accounting
Basis of accounting other than GAAP
CTB
CTBT
Carry out comprehensive eye examinations
Completely inspect aircraft
Comprehension test
Comprehensive Nuclear Test-Ban Treaty
Comprehensive Plan for GIPME
Comprehensive Test Ban Treaty
Comprehensive care
Comprehensive health care
Comprehensive medical care
Comprehensive medical services
Comprehensive nuclear test ban
Comprehensive test ban
Comprehensively inspect aircraft
Home-owner's comprehensive policy
Homeowner's comprehensive policy
Inspect aircraft comprehensively
Meticulously inspect aircraft
OCBOA
Other comprehensive basis of accounting
Other comprehensive financial reporting framework
Perform comprehensive examination of the eye
Perform comprehensive eye examination
Perform comprehensive eye examinations
Reading comprehension test
Test of Reading Comprehension

Vertaling van "comprehensive " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
comprehensive care [ comprehensive health care | comprehensive medical care ]

soins de santé intégrés [ soins intégrés | soins de santé complets | soins complets | soins de santé globaux | soins globaux ]


comprehensive medical care | comprehensive medical services | comprehensive health care

soins complets | soins médicaux complets


comprehensive nuclear test ban | comprehensive test ban | CTB [Abbr.]

interdiction complète des essais | interdiction complète des essais nucléaires


Comprehensive Nuclear Test-Ban Treaty | Comprehensive Test Ban Treaty | CTBT [Abbr.]

Traité d'interdiction complète des essais nucléaires | Traité d'interdiction globale des essais nucléaires | Traité d'interdiction totale des essais nucléaires | Traité sur l'interdiction globale des expérimentations | CTBT [Abbr.] | TICE [Abbr.]


A Comprehensive Plan for the Global Investigation Pollution in the Marine Environment and Baseline Study Guidelines [ Comprehensive Plan for GIPME ]

Plan d'ensemble de l'Étude mondiale de la pollution dans le milieu marin et principes directeurs pour l'organisation des études de base [ Plan d'ensemble de la CIPME ]


carry out comprehensive eye examinations | perform comprehensive eye examination | perform comprehensive examination of the eye | perform comprehensive eye examinations

aliser des examens complets des yeux


basis of accounting other than generally accepted accounting principles | ADBA | appropriate disclosed basis of accounting | basis of accounting other than GAAP | comprehensive basis of accounting other than generally accepted accounting principles | comprehensive basis of accounting other than International Accounting Standards or national standards | OCBOA | other comprehensive basis of accounting | other comprehensive financial reporting framework

référentiel comptable autre que les principes comptables généralement reconnus | référentiel comptable autre que les règles comptables généralement admises | règles comptables autres que les principes comptables généralement reconnus | règles comptables autres que les PCGR | règles comptables appropriées communiquées au lecteur | référentiel comptable autre que les normes internationales ou nationales | autre référentiel comptable applicable


comprehension test [ reading comprehension test | Test of Reading Comprehension ]

test de compréhension de lecture


completely inspect aircraft | meticulously inspect aircraft | comprehensively inspect aircraft | inspect aircraft comprehensively

inspecter minutieusement un avion


homeowner's comprehensive policy | home-owner's comprehensive policy

police propriétaire combinée | assurance des maîtres de maison | police globale | police globale pour propriétaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(b) a comprehensive study and the preparation of a comprehensive study report, if the project is described in the comprehensive study list;

b) une étude approfondie et l’établissement d’un rapport d’étude approfondie, si le projet est visé dans la liste d’étude approfondie;


21. Welcomes the Joint Communication of 11 December 2013, ‘The EU’s comprehensive approach to external conflict and crises’ (JOIN(2013)0030), which represents an opportunity to clarify and operationalise this approach in the new post-Lisbon institutional setting, as well as to consolidate the EU’s commitment to a comprehensive framework for its work in the field of external relations; acknowledges the considerable challenges inherent in promoting and implementing such an ambitious policy; welcomes, in particular, the emphasis it places on the link between security and development, which should be a key underlying principle in the appli ...[+++]

21. accueille favorablement la communication conjointe du 11 décembre 2013, intitulée «L'approche globale de l'Union européenne à l'égard des crises et conflits extérieurs» (JOIN(2013)0030), qui constitue une occasion de préciser cette approche et de la rendre fonctionnelle dans le nouveau cadre institutionnel post-Lisbonne, ainsi que de raffermir l'engagement de l'Union à œuvrer de manière globale dans ses relations extérieures; reconnaît les défis considérables inhérents à la promotion et à la mise en œuvre d'une politique aussi ambitieuse; se félicite en particulier de l'importance que la communication accorde au lien entre la sécur ...[+++]


2. Welcomes the Joint Communication of 11 December 2013, ‘The EU’s comprehensive approach to external conflict and crises’ (JOIN(2013)0030), which represents an opportunity to clarify and operationalise this approach in the new post-Lisbon institutional setting, as well as to consolidate the EU’s commitment to a comprehensive framework for its work in the field of external relations; acknowledges the considerable challenges inherent in promoting and implementing such an ambitious policy; welcomes, in particular, the emphasis it places on the link between security and development, which should be a key underlying principle in the applic ...[+++]

2. accueille favorablement la communication conjointe du 11 décembre 2013, intitulée "L'approche globale de l'Union européenne à l'égard des crises et conflits extérieurs" (JOIN(2013)0030), qui constitue une occasion de préciser cette approche et de la rendre fonctionnelle dans le nouveau cadre institutionnel post-Lisbonne, ainsi que de raffermir l'engagement de l'Union à œuvrer de manière globale dans ses relations extérieures; reconnaît les défis considérables inhérents à la promotion et à la mise en œuvre d'une politique aussi ambitieuse; se félicite en particulier de l'importance que la communication accorde au lien entre la sécuri ...[+++]


21. Welcomes the Joint Communication of 11 December 2013, ‘The EU’s comprehensive approach to external conflict and crises’ (JOIN(2013)0030), which represents an opportunity to clarify and operationalise this approach in the new post-Lisbon institutional setting, as well as to consolidate the EU’s commitment to a comprehensive framework for its work in the field of external relations; acknowledges the considerable challenges inherent in promoting and implementing such an ambitious policy; welcomes, in particular, the emphasis it places on the link between security and development, which should be a key underlying principle in the appli ...[+++]

21. accueille favorablement la communication conjointe du 11 décembre 2013, intitulée "L'approche globale de l'Union européenne à l'égard des crises et conflits extérieurs" (JOIN(2013)0030), qui constitue une occasion de préciser cette approche et de la rendre fonctionnelle dans le nouveau cadre institutionnel post-Lisbonne, ainsi que de raffermir l'engagement de l'Union à œuvrer de manière globale dans ses relations extérieures; reconnaît les défis considérables inhérents à la promotion et à la mise en œuvre d'une politique aussi ambitieuse; se félicite en particulier de l'importance que la communication accorde au lien entre la sécur ...[+++]


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22. Strongly supports the notion of a more coherent external action; stresses that the EU should not adopt a narrow definition of the comprehensive approach; welcomes the fact that the Joint Communication promotes an understanding of the comprehensive approach that covers all stages of the cycle of conflict or other external crisis through early warning and preparedness, conflict prevention, crisis response and management to early recovery, and stabilisation and peace-building to help countries get back on track towards sustainable and long-term development; recalls that foreign policy objectives should not be placed in opposition to ...[+++]

22. soutient fermement l'idée d'une action extérieure plus cohérente; souligne que l'Union ne devrait pas adopter une définition étroite de l'approche globale; accueille favorablement le fait que la communication conjointe favorise une conception de l'approche globale qui couvre toutes les étapes du cycle des conflits ou autres types de crise extérieure: de l'alerte précoce et l'état de préparation au redressement rapide, à la stabilisation et à la consolidation de la paix en passant par la prévention des conflits, la réaction aux crises et la gestion de celles-ci, afin d'aider les pays à retrouver le chemin d'un développement durable ...[+++]


...h G8 Summit to develop a comprehensive bill that would require Canadian companies to disclose any payments made to foreign governments; (b) what steps did the government take prior to the 39th G8 Summit to develop a comprehensive bill that would require Canadian companies to disclose any payments made to foreign governments; (c) does the Prime Minister’s commitment, as referred to in (a), apply exclusively to Canadian extractive corporations, (i) does it apply exclusively to Canadian corporations as regards extractive operations ...[+++]

...gouvernement a-t-il prises depuis la tenue du 39 Sommet du G8 pour mettre au point un projet de loi global qui obligerait les entreprises canadiennes à divulguer tout paiement versé à des gouvernements étrangers; b) quelles mesures le gouvernement a-t-il prises avant le 39 Sommet du G8 pour mettre au point un projet de loi global qui obligerait les entreprises canadiennes à divulguer tout paiement versé à des gouvernements étrangers; c) l’engagement pris par le premier ministre, évoqué en a), vaut-il uniquement pour les sociétés canadiennes du secteur de l’extraction, (i) vaut-il uniquement pour les sociétés canadiennes œuvrant dans ...[+++]


She may often be misguided in her statements, but how can she intellectually affirm honestly in the House that this a breach of the treaty, which the Sahtu Dene and Metis Comprehensive Land Claim Agreement has become, and just like the Gwich’in Comprehensive Land Claim Agreement and the Tlicho Land Claims and Self-Government Agreement have become?

Certes, elle fait souvent des déclarations maladroites, mais comment peut-elle affirmer, en toute honnêteté intellectuelle, que cette mesure législative viole les traités que sont l’Entente sur la revendication territoriale globale des Dénés et Métis du Sahtu ainsi que l’Entente sur la revendication territoriale globale des Gwich’in et l’Accord sur les revendications territoriales et l’autonomie gouvernementale du peuple tlicho?


(Return tabled) Question No. 874 Hon. Larry Bagnell: With regard to the government's current negotiation of Comprehensive Land Claims Agreements and Self-Government Agreements with Canada’s First Nations: (a) for each negotiation, (i) with which First Nation is the government negotiating, (ii) what is the status of the negotiation, (iii) how does the First Nation claim compare with the government's position, including both parties' positions on land mass, boundary outlines and monetary requests, (iv) to date, how much time has been spent on the claim negotiation, (v) to date, what is the total cost of the negotiations of the claim, (vi) ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 874 L'hon. Larry Bagnell: En ce qui a trait aux négociations actuelles du gouvernement avec les Premières nations du Canada en vue de parvenir à des ententes sur les revendications territoriales globales et à des ententes sur l'autonomie gouvernementale: a) pour chaque négociation, (i) avec quelle Première nation le gouvernement négocie-t-il, (ii) quel est le statut de la négociation, (iii) comment la revendication de la Première nation se distingue-t-elle de la position du gouvernement, notamment les positions des deux parties quant aux terres, à la délimitation des frontières et aux revendications pé ...[+++]


Until such time as the Member States introduce comprehensive testing, and we know how slipshod testing can be, until such time as everything is tested comprehensively, including – and I agree with Mr Böge here – the animals taken from the market, then we shall never have a complete picture; until such time as there is comprehensive testing, we shall not know if Finland, Germany, Austria or Italy are BSE-free.

Tant que les États membres n'auront pas fait de tests approfondis, avec toutes les négligences dont nous sommes au courant dans le cadre de ces tests, aussi longtemps que l'on n'aura pas mené tous les tests de manière approfondie et certes - je partage l'opinion de mon collègue M. Böge - y compris les animaux qui sont retirés du marché, parce que ce n'est qu'ainsi que nous aurons une image complète, tant qu'il y aura pas de tests approfondis, nous ne saurons pas si la Finlande, l'Allemagne, l'Autriche ou l'Italie sont épargnées par l'ESB.


We feel that a comprehensive public program or a comprehensive public-private plan would meet the dual NACA objectives of having universal, comprehensive prescription drug coverage for all Canadians, with medical necessity being the criterion for access to prescription drugs rather than one's ability to pay.

Nous estimons qu'un programme public intégré ou un régime global géré par l'État et le secteur privé satisferait l'objectif double du CNTA d'obtenir une couverte complète et universelle sur les médicaments d'ordonnance pour tous les Canadiens, avec comme critère d'accès la nécessité médicale, plutôt que la capacité à payer.


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