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AB compromise joint
AB compromise joint bar
Compromise bar
Compromise joint
Compromise splice bar
Drug seeking behavior
Influence decision-making processes
Logic path seeking print head
Logic-seeking head
Logic-seeking print head
NSG
Negotiate compromise
Negotiating compromise
No-hand compromise joint
No-hand compromise joint bar
North-seeker
North-seeking form of gyroscope
North-seeking gyro
North-seeking gyroscope
Public service compromise
Public service concession
Public utility accord
Public utility compromise
Resolve conflict

Vertaling van "compromises in seeking " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
A rare intestinal disorder of neonates of unknown aetiology. Patients are born with a short small bowel (less than 75 cm in length) that compromises proper intestinal absorption and leads chronic diarrhoea, vomiting and failure to thrive.

syndrome du grêle court congénital


compromise splice bar | compromise bar | compromise joint

éclisse de raccord


compromise splice bar [ compromise bar | compromise joint ]

éclisse de raccord


north-seeking gyroscope [ NSG | north-seeking gyro | north-seeker | north-seeking form of gyroscope ]

chercheur de nord [ gyroscope chercheur de nord ]


logic-seeking print head [ logic-seeking head | logic path seeking print head ]

tête d'impression optimisée [ tête à recherche logique ]


public service compromise | public utility accord | public service concession | public utility compromise

concession de service public


influence decision-making processes | negotiating compromise | negotiate compromise | resolve conflict

négocier des compromis | parvenir à un consensus


AB compromise joint bar | no-hand compromise joint bar

éclisse mixte AB | éclisse mixte neutre


AB compromise joint | no-hand compromise joint

joint mixte AB | joint mixte neutre


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
43. Deplores also the fact that the Group’s original status and governance arrangements left too much room for political negotiations and compromises in seeking to reach ‘broad consensus’ (i.e. quasi-unanimity effectively, with the possibility to express disagreement in footnotes) on the assessment of harmful practices, thus affecting the reliability and completeness of its work and sometimes leading to the deliberate non-publication or the non-following up of reports, such as the 1999 report by Simmons & Simmons on administrative practices; considers it regrettable that the rollback of existing measures suffered from political delays a ...[+++]

43. déplore, en outre, que le statut initial du groupe et ses modalités de gouvernance aient fait la part trop belle aux négociations et aux compromis politiques dans la recherche du "large consensus" (c'est-à-dire une quasi-unanimité de fait, avec la possibilité d'exprimer son désaccord dans des notes de bas de page) en matière d'évaluation des pratiques dommageables, avec des conséquences néfastes pour la fiabilité et l'exhaustivité des travaux du groupe et parfois la non-publication délibérée ou l'absence de suivi de rapports tels que le rapport de 1999 de Simmons & Simmons relatif aux pratiques administratives; estime déplorable que ...[+++]


43. Deplores also the fact that the Group’s original status and governance arrangements left too much room for political negotiations and compromises in seeking to reach ‘broad consensus’ (i.e. quasi-unanimity effectively, with the possibility to express disagreement in footnotes) on the assessment of harmful practices, thus affecting the reliability and completeness of its work and sometimes leading to the deliberate non-publication or the non-following up of reports, such as the 1999 report by Simmons Simmons on administrative practices; considers it regrettable that the rollback of existing measures suffered from political delays and ...[+++]

43. déplore, en outre, que le statut initial du groupe et ses modalités de gouvernance aient fait la part trop belle aux négociations et aux compromis politiques dans la recherche du "large consensus" (c'est-à-dire une quasi-unanimité de fait, avec la possibilité d'exprimer son désaccord dans des notes de bas de page) en matière d'évaluation des pratiques dommageables, avec des conséquences néfastes pour la fiabilité et l'exhaustivité des travaux du groupe et parfois la non-publication délibérée ou l'absence de suivi de rapports tels que le rapport de 1999 de Simmons Simmons relatif aux pratiques administratives; estime déplorable que l ...[+++]


3. In cases where a practical arrangement has been concluded as provided for in paragraph 2, an embassy or consulate from which the unrepresented citizen seeks consular protection, and which is not designated as competent according to the specific arrangement in place, shall ensure that the application from the citizen is redirected to the relevant embassy or consulate, unless consular protection would thereby be compromised, in particular if the urgency of the matter requires immediate action by the requested embassy or consulate.

3. Dans les cas où un arrangement pratique a été conclu comme prévu au paragraphe 2, toute ambassade ou tout consulat auquel le citoyen non représenté demande une protection consulaire et qui n'est pas désigné comme étant compétent en vertu de l'arrangement spécifique en place veille à ce que la demande du citoyen soit transmise à l'ambassade ou au consulat compétent, sauf si cela compromettait la protection consulaire, en particulier si l'urgence de la situation nécessite une intervention rapide de l'ambassade ou du consulat requis.


3. In cases where a practical arrangement has been concluded as provided for in paragraph 2, an embassy or consulate from which the unrepresented citizen seeks consular protection, and which is not designated as competent according to the specific arrangement in place, shall ensure that the application from the citizen is redirected to the relevant embassy or consulate, unless consular protection would thereby be compromised, in particular if the urgency of the matter requires immediate action by the requested embassy or consulate.

3. Dans les cas où un arrangement pratique a été conclu comme prévu au paragraphe 2, toute ambassade ou tout consulat auquel le citoyen non représenté demande une protection consulaire et qui n'est pas désigné comme étant compétent en vertu de l'arrangement spécifique en place veille à ce que la demande du citoyen soit transmise à l'ambassade ou au consulat compétent, sauf si cela compromettait la protection consulaire, en particulier si l'urgence de la situation nécessite une intervention rapide de l'ambassade ou du consulat requis.


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The creation of a new chapter represents a compromise which seeks to maintain the current structure of the Rules of Procedure but, at the same time, to emphasise that the measures which it covers are not restricted in the narrow sense of the term to 'sessions' of Parliament (Title VI, which includes Rules 146 to 148) but apply to all parliamentary business and all Parliament’s premises as laid down in the new Rule 9(1a).

La création d'un nouveau chapitre est un compromis visant à ne pas bouleverser la structure actuelle du règlement, mais en même temps à bien souligner que les mesures dont il traite ne sont pas limitées stricto sensu aux "sessions" du Parlement (titre -VI- dont les articles 146 à 148 relèvent), mais s'appliquent à l'ensemble des travaux parlementaires et dans tous les bâtiments du Parlement, tel qu'il est prévu à l'article 9, paragraphe 1 bis (nouveau).


Like the previous compromise, it seeks to recognise the concerns behind amendments 178 (Ettl), 179 (Randzio Plath) and 180 (Beres Goebbels).

Comme le précédent, ce compromis vise à tenir compte des préoccupations à la base des amendements 178 (Ettl), 179 (Randzio‑Plath) et 180 (Berès/Goebbels).


3. Where there is a risk that an action envisaged by a Member State in relation to the setting-up or operation of the computerised systems might compromise their overall interoperability or functioning, that Member State shall first seek the approval of the Commission.

3. Si une action envisagée par un État membre en relation avec la mise en place ou le fonctionnement de systèmes informatiques est susceptible de compromettre leur interopérabilité ou leur fonctionnement global, l'État membre demande d'abord l'approbation de la Commission.


The compromise amendment seeks to prevent abuses while covering all service contracts relating to the management of local public services by consortia of municipalities (water treatment, waste disposal, etc.) In practice, it is the need to manage such tasks which motivates municipalities to form associations of this kind.

L'amendement de compromis cherche à éviter des abus en couvrant tous les marchés de services relatifs à la gestion de services publics locaux par les associations de municipalités (assainissement de l’eau, traitement des déchets). En pratique, il s’agit de la gestion de ces tâches, qui motive le regroupement de municipalités au sein d’associations.


Such a solution would seek to maintain a level playing field for traders throughout the Community, without compromising its financial interests.

Cette solution imposerait de maintenir les mêmes règles à tous les opérateurs partout dans la Communauté, sans compromettre ses intérêts financiers.


So in terms of its legislative power, Parliament now stands on an equal footing with the Council, which will have to seek a compromise if it wishes the proposal to be adopted.

Le Parlement est reconnu comme colégislateur à part entière, le Conseil devant parvenir à un compromis s'il veut que le texte soit adopté.


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