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Compulsory shipping route
Develop navigation routes for ships
Ensure suitable use of maritime shipping routes
General Provisions on Ships' Routeing
Manage freight forwarding operations
Match ships to maritime routes
Match vessels to shipping routes
Organise shipment routing
Oversee shipment routing
Plot ship navigation routes
Plot shipping navigation routes
Plot water-based navigation routes
Route
Sea line
Ship routeing
Shipping corridor
Shipping lane
Shipping route
Short sea shipping routes
Supervise shipping routing
System of compulsory shipping lanes

Vertaling van "compulsory shipping route " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


link ships with shipping routes connect vessels to shipping routes | match ships to maritime routes | ensure suitable use of maritime shipping routes | match vessels to shipping routes

adéquation des navires avec les voies maritimes


manage freight forwarding operations | supervise shipping routing | organise shipment routing | oversee shipment routing

surveiller l'acheminement d’expéditions


system of compulsory shipping lanes

système des routes obligatoires de circulation des navires


shipping lane | sea line | shipping corridor | shipping route

voie de circulation | couloir de navigation


short sea shipping routes

transports maritimes à courte distance




General Provisions on Ships' Routeing

Dispositions générales relatives à l'organisation du trafic maritime




develop navigation routes for ships | plot ship navigation routes | plot shipping navigation routes | plot water-based navigation routes

parcourir des itinéraires de navigation
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(iii) the master of the ship is familiar with the route and any marine traffic control system in the compulsory pilotage area and is prepared to proceed without the services of a pilot, and

(iii) le capitaine du navire connaît bien le trajet et, le cas échéant, les systèmes de contrôle de la circulation maritime dans la zone de pilotage obligatoire et est prêt à poursuivre sa route sans les services d'un pilote,


(ii) all persons in charge of the deck watch are familiar with the route and the marine traffic control system in the compulsory pilotage area that the ship is entering; or

(ii) les personnes responsables du quart à la passerelle connaissent bien le trajet et le système de contrôle de la circulation maritime dans la zone de pilotage obligatoire où entre le navire;


(d) whether the master of the ship is familiar with the route and the marine traffic regulating system in the compulsory pilotage area; and

d) une mention portant que son capitaine connaît ou non le trajet et le système de régulation du trafic maritime dans la zone de pilotage obligatoire;


4. Calls on the Commission to initiate negotiations with the Russian authorities to guarantee freedom of navigation and right of passage and ensure that no discriminatory practices are followed, especially as regards charges, compulsory services and rules and regulations, so as to ensure the viability of new shipping routes;

4. invite la Commission à engager des négociations avec les autorités russes afin de garantir la liberté de navigation et le droit de passage et faire en sorte qu'il n'y ait pas de pratiques discriminatoires, notamment en matière de redevances, de services obligatoires et de réglementation, à l'effet d'assurer la viabilité des nouvelles voies maritimes;


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42. Calls on the Commission and on Member States to seek the introduction by the IMO of compulsory shipping routes and restrictions on sailing in particularly sensitive areas in order to protect coasts, as well as a compulsory flag-state audit procedure to combat flags of convenience, and more stringent port state control requirements;

42. invite la Commission et les États membres à intervenir dans le cadre de l'OMI pour obtenir: la mise en place de routes maritimes obligatoires et la limitation de la navigation dans les zones particulièrement sensibles, aux fins de protection des côtes; une procédure de contrôle obligatoire par l'État du pavillon, destinée à combattre la navigation sous pavillon de complaisance; et la fixation de normes plus rigoureuses en matière de contrôle par l'État du port;


61. Calls on the Commission and on Member States to seek the introduction by the IMO of compulsory shipping routes and restrictions on sailing in particularly sensitive areas, in order to protect coasts, as well as a compulsory flag-state audit procedure, to combat flags of convenience, and more stringent port-state control requirements;

61. invite la Commission et les États membres à intervenir dans le cadre de l'OMI pour obtenir: la mise en place de routes maritimes obligatoires et la limitation de la navigation dans les zones particulièrement sensibles, aux fins de protection des côtes; une procédure de contrôle obligatoire par l'État du pavillon, destinée à combattre la navigation sous pavillon de complaisance; et la fixation de normes plus rigoureuses en matière de contrôle par l'État du port;


5. Recognises the fact that the EU has only limited power to control ships in transit through its waters; therefore calls on the Council to act quickly to grant the Commission the mandate to negotiate on behalf of all 15 Member States within the International Maritime Organisation, with particular regard to the establishment of more stringent rules on Port State Control in third countries, the development of a Flag State audit procedure aimed at combating flags of convenience, as defined by the Paris Memorandum of Understanding, and the proper implementation of compulsory shipping routes and pilotage and the restriction of shipping in d ...[+++]

5. reconnaît que l'UE ne dispose que d'une compétence limitée pour contrôler les navires en transit au large des côtes européennes; invite par conséquent le Conseil à agir rapidement afin de confier à la Commission un mandat l'habilitant à mener, au nom des quinze États membres, des négociations au sein de l'Organisation maritime internationale (OMI), en ce qui concerne notamment l'établissement de normes plus strictes pour le contrôle par l'État du port dans les pays tiers, l'instauration d'une procédure d'audit des États du pavillon visant à lutter contre l'utilisation de pavillons de complaisance, tels qu'ils sont définis par le mémorandum de Paris, la mise en place de routes ...[+++]


9. Recognises the fact that the EU has only limited power to control ships in transit through its waters; therefore calls on the Council to act quickly to grant the Commission the mandate to negotiate on behalf of all 15 Member States within the International Maritime Organisation, with particular regard to the establishment of more stringent rules on Port State Control in third countries, the development of a Flag State audit procedure aimed at combating flags of convenience, and the proper implementation of compulsory shipping routes and the restriction of shipping in designated PSSAs in order to protect sensitive coastlines; given t ...[+++]

9. reconnaît que l'UE ne dispose que d'une compétence limitée pour contrôler les navires en transit au large des côtes européennes; invite par conséquent le Conseil à agir rapidement afin de confier à la Commission un mandat l'habilitant à mener, au nom des quinze États membres, des négociations au sein de l'Organisation maritime internationale, en ce qui concerne notamment l'établissement de normes plus strictes pour le contrôle par l'État du port concerné dans les pays tiers, l'instauration d'une procédure d'audit des États du pavillon visant à lutter contre l'utilisation de pavillons de complaisance, la mise en place de routes maritimes obligatoi ...[+++]


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