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An Act respecting Brands and Brand Inspection
Arrange brand's online communication plan
Brand
Brand building
Brand development
Brand leader
Brand management supervision
Brand name
Brand strategy
Branding
Branding strategy
Corporate brand
Create a brand guideline
Create brand guidelines
Creating a brand guidelines
Design brand's online communication plan
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Distribution brand
Distributor's brand
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Flagship brand
House brand
Leading brand
Manufacturer's brand
Middleman's brand
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Own brand
Own label
Private brand
Private label
Produce brand guidelines
Retailer brand
Retailer's brand name
Store brand
Supervise a brand management
Supervise brand management
Supervising brand management
The Brand and Brand Inspection Act
Top brand
Trademark

Traduction de «concentration brands » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
private brand | distributor's brand | distribution brand | private label | store brand | house brand | middleman's brand | own brand | distributor's brand name | retailer's brand name

marque de distributeur | MDD | marque de détaillant | MDD | marque propre | marque maison | marque de distribution | MDD | marque privée


supervise a brand management | supervising brand management | brand management supervision | supervise brand management

surveiller la gestion d'une marque


private brand [ private label | store brand | own brand | own label | retailer brand | house brand ]

marque de distributeur [ MDD | marque maison | marque propre | marque privée ]


brand strategy | branding strategy | brand building | brand development | branding

stratégie de marque | valorisation de la marque


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concevoir le plan de communication en ligne d'une marque


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cer les lignes directrices d'une marque


brand strategy [ branding | brand building | brand development ]

stratégie de marque [ valorisation de la marque | branding ]


The Brand and Brand Inspection Act [ An Act respecting Brands and Brand Inspection ]

The Brand and Brand Inspection Act [ An Act respecting Brands and Brand Inspection ]


flagship brand | brand leader | leading brand | top brand

marque phare | marque vedette | marque leader


brand | brand name | trademark | manufacturer's brand | corporate brand

marque | marque de fabrique
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Z. whereas an extraordinary process of concentration of brands and ownership of the automobile industry has been taking place in recent years in the EU; whereas the Commission is refusing to react through competition tools in this process of concentration which, of course, has had a major impact on the balance of risks for the industry;

Z. considérant qu'un processus extraordinaire de concentration des marques et de la propriété dans l'industrie automobile a eu lieu ces dernières années dans l'UE; considérant que la Commission refuse de réagir au moyen des outils dont elle dispose dans le domaine de la concurrence dans ce processus de concentration qui, bien évidemment, a d'importantes retombées sur l'équilibre des risques pour l'industrie;


The public shall also be notified about foodstuffs that could accumulate higher concentrations of radioactivity, and, in particular, about the product type, brand, origin and date of analysis.

Le public est également informé concernant les denrées alimentaires susceptibles de concentrer plus fortement la radioactivité et, en particulier, le type, la marque, la provenance et la date de l'analyse du produit.


The public shall also be notified about foodstuffs that could accumulate higher concentrations of radioactivity, and, in particular, about the product type, brand, origin and date of analysis.

Le public est également informé concernant les denrées alimentaires susceptibles de concentrer plus fortement la radioactivité et, en particulier, le type, la marque, la provenance et la date de l'analyse du produit.


The public shall also be notified about foodstuffs that could accumulate higher concentrations of radioactivity, and, in particular, about the product type, brand, origin and date of analysis.

Le public est également informé concernant les denrées alimentaires susceptibles de concentrer plus fortement la radioactivité et, en particulier, le type, la marque, la provenance et la date de l'analyse du produit.


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After a period of time, there is a natural progression of product switching to brands that are more full-bodied, less flavoured, have more concentrated“tobacco taste” than the entry brand.

Après un certain temps, on observe une progression naturelle vers des marques de produits au goût plus corsé et moins aromatisé qui ont une « saveur de tabac » plus concentrée que la marque initiale.


(Return tabled) Question No. 40 Ms. Kirsty Duncan: With respect to caffeinated energy drinks: (a) what does the term energy drink mean, and what Canadian regulatory agencies recognize the term; (b) what are the brands sold in Canada, what is the caffeine, guarana, and taurine content and concentration (if applicable) for each, and what regulations the brands passed; (c) what is the content and warning labels for each of the brands, and how do they compare with international standards, such as the European Union and the United States ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 40 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les boissons énergisantes contenant de la caféine: a) que veut dire le terme « boisson énergisante » et quels organismes de réglementation du Canada reconnaissent le terme; b) quelles sont les marques vendues au Canada, quelle est la teneur en caféine, en guarana et en taurine et, le cas échéant, pour chacune d’elles et quels règlements ces marques doivent-elles respecter; c) quel est le contenu de ces boissons pour chaque marque, quelles étiquettes d’avertissement y sont apposées, et comment se comparent-elles aux normes internationales, par exemple les normes de l’Union européenne et des États-Unis; d) quelles sont les boissons qui constituent un mélange prépa ...[+++]


Because of the limited presence of Fortune Brands in the EEA, the concentration will only result in minor overlaps in the whisky markets in few Member States.

Étant donné la faible présence de Fortune Brands dans l'EEE, la concentration ne débouchera que sur des chevauchements limités sur le marché du whisky dans quelques États membres.


The argument that major operators tend to base their marketing campaigns on brand recognition, whereas small and medium-sized businesses are inclined to concentrate on price and customer service, is not valid.

L'argument, selon lequel les grands opérateurs baseraient leurs campagnes commerciales sur la reconnaissance des marques, alors que les PME joueraient plutôt sur les prix et le service à la clientèle, n'est pas probant.


Consumers are very brand loyal, price sensitivity is relatively low, high levels of advertising both for on-going brand support and for the launch of a new brand are necessary and the level of concentration, high before the operation, will become even higher.

Les utilisatrices sont très fidèles à la marque. La sensibilité au prix est relativement faible. Des niveaux élevés de publicité sont nécessaires tant pour le support de marques existantes que pour le lancement d'une nouvelle marque.


The basic relevant market, which is that for perfumes and luxury beauty products, has a fairly low concentration ratio with strong competitors such as l'Oréal (Lancôme and Cacharel brands), Louis Vuitton Moët Hennessy (Dior, Givenchy and Rochas brands) and Estée Lauder, and market positions are fairly contestable.

Le principal marché concerné, celui des parfums et produits de beauté de luxe, est caractérisé par un assez faible taux de concentration, l'existence de concurrents puissants tels que l'Oréal (marques Lancôme et Cacharel), Louis Vuitton Moet Hennessy (marques Dior, Givenchy, Rochas) et Estée Lauder, et une certaine contestabilité de la position des producteurs.


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