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Animal hunting
Animal hunting procedures
Assembly member
CALRE
Conference of European Regional Legislative Assemblies
Environmental laws
Joint Practical Guide
Legislation affecting oil rigs
Legislation concerning animal culling
Legislation concerning animal hunting
Legislation concerning oil rigs
Legislative Assembly of the Åland Islands
Legislative Assembly of Åland
Legislative bodies
Legislative member
Member of european parliament
Member of parliament
Oil rig legislation
Parliament
Parliament of the Åland Islands
Åland Legislative Assembly
Åland Parliament

Traduction de «concerns parliament's legislative » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Åland Legislative Assembly | Åland Parliament | Legislative Assembly of Åland | Legislative Assembly of the Åland Islands | Parliament of the Åland Islands

Assemblée régionale de la Province d'Åland | parlement d'Åland




assembly member | member of european parliament | legislative member | member of parliament

membre du parlement | parlementaire | député | député/députée


animal hunting procedures | legislation concerning animal hunting | animal hunting | legislation concerning animal culling

chasse | cynégétique


Conference of European Regional Legislative Assemblies | Conference of the European Regional Legislative Parliaments | CALRE [Abbr.]

Conférence des assemblées législatives régionales européennes | CALRE [Abbr.]


Joint Practical Guide | Joint Practical Guide for persons involved in drafting legislation within the Community institutions | Joint Practical Guide of the European Parliament, the Council and the Commission for persons involved in the drafting of European Union legislation

Guide pratique commun du Parlement européen, du Conseil et de la Commission à l’intention des personnes qui contribuent à la rédaction des textes législatifs au sein des institutions communautaires


environmental laws | legislation affecting oil rigs | legislation concerning oil rigs | oil rig legislation

législation sur les plateformes pétrolières | législation sur les plates-formes pétrolières


In the Matter a Reference by the Governor in Council concerning the legislative authority of the Parliament of Canada in relation to the Upper House, as set out in Order in Council P.C. 1978-3581, dated the 23rd day of November, 1978

Dans l'affaire des questions soumises par le gouverneur en conseil sur la compétence législative du Parlement du Canada relativement à la Chambre haute, formulées dans le décret C.P. 1978-3581 en date du 23 novembre 1978
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[18] The key priorities concern the following areas: legislative framework for elections and Parliament's legislative and oversight role; public administration reform; judicial reform; fight against corruption; fight against organised crime; media freedom and cooperation with civil society; implementation of the anti-discrimination framework and the situation of displaced persons.

[18] Les priorités essentielles concernent les domaines suivants: le cadre législatif des élections et les fonctions législatives et de contrôle du Parlement; la réforme de l'administration publique; la réforme judiciaire; la lutte contre la corruption; la lutte contre la criminalité organisée; la liberté des médias et la coopération avec la société civile; la mise en œuvre du cadre de lutte contre la discrimination et la situation des personnes déplacées.


The CoR is consulted on a compulsory basis by the Commission, the Council or the European Parliament on legislative proposals which concern policy areas such as:

La Commission européenne, le Conseil et le Parlement européen doivent consulter le CdR lorsqu’ils élaborent des propositions législatives concernant, entre autres, les domaines suivants:


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52016IP0263 - EN - European Parliament non-legislative resolution of 8 June 2016 on the draft Council decision on the conclusion, on behalf of the Union, of the Framework Agreement on Partnership and Cooperation between the European Union and its Member States, of the one part, and the Republic of the Philippines, of the other part (05431/2015 — C8-0061/2015 — 2013/0441(NLE) — 2015/2234(INI)) // P8_TA(2016)0263 // EU-Philippines Framework Agreement on Partnership and Cooperation (resolution) // European Parliament non-legislative ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52016IP0263 - EN - Résolution non législative du Parlement européen du 8 juin 2016 sur le projet de décision du Conseil relative à la conclusion, au nom de l'Union, de l'accord-cadre de partenariat et de coopération entre l'Union européenne et ses États membres, d'une part, et la République des Philippines, d'autre part (05431/2015 — C8-0061/2015 — 2013/0441(NLE) — 2015/2234(INI)) // P8_TA(2016)0263 // Accord-cadre de partenariat et de coopération UE-Philippines (résolution) // Résolution non législative du Parlement européen ...[+++]


European Parliament non-legislative resolution of 8 June 2016 on the draft Council decision on the conclusion, on behalf of the Union, of the Framework Agreement on Partnership and Cooperation between the European Union and its Member States, of the one part, and the Republic of the Philippines, of the other part (05431/2015 — C8-0061/2015 — 2013/0441(NLE) — 2015/2234(INI))

Résolution non législative du Parlement européen du 8 juin 2016 sur le projet de décision du Conseil relative à la conclusion, au nom de l'Union, de l'accord-cadre de partenariat et de coopération entre l'Union européenne et ses États membres, d'une part, et la République des Philippines, d'autre part (05431/2015 — C8-0061/2015 — 2013/0441(NLE) — 2015/2234(INI))


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Ukraine needs changes in our legislation—and as many amendments as we can make—in a future Parliament, in a new Parliament, concerning anti-corruption legislation.

L'Ukraine a besoin de changements dans ses lois — et de toutes les modifications que nous pouvons apporter — au cours d'une future législature, d'une nouvelle législature, en ce qui concerne la législation de lutte contre la corruption.


As members of Parliament, we should all be in our communities talking to our constituents, hearing their concerns and proposing legislation that addresses their real concerns.

En qualité de députés, nous devons tous parler à nos électeurs dans nos collectivités, entendre leurs préoccupations et proposer des mesures législatives qui répondent à leurs préoccupations importantes.


- Improve the legislative framework for elections in line with the recommendations of the OSCE-ODIHR and the Venice Commission; strengthen the Parliament’s legislative and oversight role.

améliorer le cadre législatif pour la tenue d'élections conformes aux recommandations du Bureau des institutions démocratiques et des droits de l'homme de l'OSCE et de la commission de Venise; renforcer le rôle législatif et de surveillance du parlement.


Pursuant to section 9 of the James Bay and Northern Quebec Agreement and section 7 of the Northeastern Quebec Agreement respectively, the Government of Canada undertook to recommend to Parliament special legislation concerning local government for the James Bay Cree on category 1A lands and suitable legislation concerning local government for the Naskapi of Quebec on category 1A-N lands.

Conformément à l'article 9 de la Convention de la Baie James et du Nord québécois et à l'article 7 de la Convention du Nord-Est québécois, le gouvernement du Canada a entrepris de recommander au Parlement l'adoption d'une loi spéciale concernant une administration locale pour les Cris de la Baie James sur les territoires de la catégorie 1A et d'une loi appropriée concernant l'administration locale des Naskapis du Québec dans les terres de la catégorie 1A-N.


We are also indebted to Senator Carney for having drawn our attention to certain provisions of this bill that should cause us serious concern on at least two grounds: first, our duty to protect the historic prerogatives of Parliament where legislation is concerned; and, second, our duty to preserve and improve upon our environmental heritage.

Nous remercions aussi le sénateur Carney d'avoir attiré notre attention sur certaines dispositions de ce projet de loi qui pourraient donner lieu à de sérieuses préoccupations pour au moins deux bonnes raisons: premièrement, notre devoir de protéger les prérogatives historiques du Parlement là où il est question de législation et, deuxièmement, notre devoir de préserver notre patrimoine environnemental et de l'améliorer.


In particular, Professor Monahan, in answer to Senator Lynch-Staunton's question suggesting that government cannot change the rules of the game while the game is in progress, said that to limit Parliament's authority to act in such circumstances and to suspend Parliament's legislative authority would lead to possible abuse by any plaintiff that felt that legislation could be introduced into Parliament that might adversely or somehow affect his position.

Plus particulièrement, le professeur Monahan, en réponse à la question du sénateur Lynch-Staunton selon laquelle le gouvernement ne peut pas changer les règles du jeu en cours de route, a dit que le fait de limiter le pouvoir d'intervention du Parlement en pareilles circonstances et de suspendre son pouvoir législatif pourrait entraîner des abus de la part de tout demandeur estimant que le Parlement pourrait présenter une loi pouva ...[+++]


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