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A set of actions to be carried through concurrently
CCR
Co-design
Concurrence
Concurrence of actions
Concurrence of offences
Concurrent ADUR
Concurrent Adverse Drug Use Review
Concurrent DUR
Concurrent Drug Use Review
Concurrent action
Concurrent co-operative action
Concurrent design
Concurrent engineering
Concurrent sentencing
EU Action Plan on Drugs
EU Action Plan to Combat Drugs
EU Drugs Action Plan
European Union Action Plan on Drugs
European Union Action Plan to Combat Drugs
European Union Drugs Action Plan
Joinder of actions
Parallel engineering
Simultaneous engineering

Traduction de «concurrence actions » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


concurrence of actions | joinder of actions

concours d'action


concurrence of actions | joinder of actions

concours d'action


a set of actions to be carried through concurrently

un ensemble d'actions qui doivent être poursuivies concurremment


concurrent co-operative action

action convergente de coopération


Concurrent Adverse Drug Use Review [ Concurrent ADUR | Concurrent Drug Use Review | Concurrent DUR ]

Examen de l'emploi contre-indiqué des médicaments concomitant [ EECIMC,EECIM concomitant | Examen de l'emploi des médicaments concomitant | EEM concomitant ]


concurrence | concurrence of offences | concurrent sentencing

concours d'infractions | concours


EU Action Plan on Drugs | EU Action Plan to Combat Drugs | EU Drugs Action Plan | European Union Action Plan on Drugs | European Union Action Plan to Combat Drugs | European Union Drugs Action Plan

plan d'action de l'Union européenne en matière de lutte contre la drogue | plan d'action drogue de l'Union européenne


participative design/engineering | co-design | concurrent design | concurrent engineering | parallel engineering | simultaneous design/engineering | simultaneous engineering | team design/engineering

conception participative | ingénierie et conception simultanées | conception simultanée


commitment, concurrency and recovery | CCR | Commitment, Concurrency, Recovery

protocole CCR | CCR | engagement, concurrence et reprise
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The motion also says that it wishes the House of Commons to act in unison and in lockstep with the Senate, that is concurrent action.

Elle demande également à la Chambre des communes d'agir de concert avec le Sénat, de lui emboîter le pas; elle demande aux deux Chambres d'agir ensemble.


31. In taking any action under section 28, 29 or 34 in respect of a grade of grain, the Governor in Council, the Corporation or the Minister with the concurrence of the Minister of Finance may take that action in respect of any grain within that grade that has an inherent quality characteristic that distinguishes it from any other grain within that grade as if the grain having that inherent quality characteristic were grain of a different grade.

31. Dans l’application des articles 28, 29 ou 34 à un grade de grain donné, le gouverneur en conseil, la Commission ou le ministre avec l’assentiment du ministre des Finances peuvent considérer comme étant d’un grade distinct le grain de ce grade qui se distingue du reste de celui-ci par des caractéristiques intrinsèques du point de vue de la qualité.


2. This Directive shall not prevent Member States from adopting appropriate measures, such as the prohibition of double recovery of costs, in relation to situations where double recovery could occur as a result of concurrent action by a competent authority under this Directive and by a person whose property is affected by environmental damage.

2. La présente directive ne fait pas obstacle à l'adoption par les États membres de dispositions appropriées, notamment l'interdiction du double recouvrement des coûts, lorsqu'un double recouvrement pourrait avoir lieu à la suite d'actions concurrentes menées par une autorité compétente en application de la présente directive et par une personne dont les biens sont affectés par les dommages environnementaux.


This Directive should not prevent Member States from maintaining or enacting more stringent provisions in relation to the prevention and remedying of environmental damage; nor should it prevent the adoption by Member States of appropriate measures in relation to situations where double recovery of costs could occur as a result of concurrent action by a competent authority under this Directive and by a person whose property is affected by the environmental damage.

La présente directive ne devrait pas empêcher les États membres de maintenir ou d'adopter des dispositions plus strictes concernant la prévention et la réparation des dommages environnementaux, ni faire obstacle à l'adoption par les États membres de dispositions appropriées lorsqu'un double recouvrement des coûts pourrait avoir lieu à la suite d'actions concurrentes menées par une autorité compétente en application de la présente directive et par une personne dont les biens sont affectés par le dommage environnemental.


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This Directive should not prevent Member States from maintaining or enacting more stringent provisions in relation to the prevention and remedying of environmental damage; nor should it prevent the adoption by Member States of appropriate measures in relation to situations where double recovery of costs could occur as a result of concurrent action by a competent authority under this Directive and by a person whose property is affected by the environmental damage.

La présente directive ne devrait pas empêcher les États membres de maintenir ou d'adopter des dispositions plus strictes concernant la prévention et la réparation des dommages environnementaux, ni faire obstacle à l'adoption par les États membres de dispositions appropriées lorsqu'un double recouvrement des coûts pourrait avoir lieu à la suite d'actions concurrentes menées par une autorité compétente en application de la présente directive et par une personne dont les biens sont affectés par le dommage environnemental.


(29) This Directive should not prevent Member States from maintaining or enacting more stringent provisions in relation to the prevention and remedying of environmental damage; nor should it prevent the adoption by Member States of appropriate measures in relation to situations where double recovery of costs could occur as a result of concurrent action by a competent authority under this Directive and by a person whose property is affected by the environmental damage.

(29) La présente directive ne devrait pas empêcher les États membres de maintenir ou d'adopter des dispositions plus strictes concernant la prévention et la réparation des dommages environnementaux, ni faire obstacle à l'adoption par les États membres de dispositions appropriées lorsqu'un double recouvrement des coûts pourrait avoir lieu à la suite d'actions concurrentes menées par une autorité compétente en application de la présente directive et par une personne dont les biens sont affectés par le dommage environnemental.


2. This Directive shall not prevent Member States from adopting appropriate measures, such as the prohibition of double recovery of costs, in relation to situations where double recovery could occur as a result of concurrent action by a competent authority under this Directive and by a person whose property is affected by environmental damage.

2. La présente directive ne fait pas obstacle à l'adoption par les États membres de dispositions appropriées, notamment l'interdiction du double recouvrement des coûts, lorsqu'un double recouvrement pourrait avoir lieu à la suite d'actions concurrentes menées par une autorité compétente en application de la présente directive et par une personne dont les biens sont affectés par les dommages environnementaux.


Members in three corners of the House have moved this concurrence motion forward because of the importance of the issue and the importance of action, but what we are seeing again, in an appallingly abusive way, is the Liberal government trying to shut down action on an issue that cost British Columbia, to take the farm gate receipts and the secondary economic impact, nearly $400 million, nearly half a billion dollars.

Les députés des trois partis de l'opposition ont proposé cette motion d'adoption à cause de l'importance de la question et de la nécessité d'agir, mais une fois de plus, le gouvernement libéral agit de façon tout à fait abusive en essayant d'empêcher que des mesures soient prises relativement à un dossier qui coûte à la Colombie-Britannique, en revenus agricoles directs et en répercussions économiques secondaires, près de 400 millions de dollars, près d'un demi-milliard de dollars.


Mr. Bernhardt: Again, with members' concurrence, I would propose dealing with the next three headings as three groups — action promised, action taken and statutory instruments without comment.

M. Bernhardt : Là encore, avec l'accord des membres, je propose d'aborder les trois prochaines rubriques distinctement — correction promise, correction apportée et textes réglementaires présentés sans commentaires.


So all we're concerned about, to a certain extent, is duplications and inefficiencies and the fact that we feel that if in fact we're going to have effective recovery plans and action plans, and these action plans and recovery plans in the legislation that are already going to be given to the Minister of Fisheries and Oceans to implement—if you don't have that up-front concurrence that the listing is appropriate, then you'll have conflicts within the administrations and conflicts between the industry and communities on the listing.

Tout ce dont nous nous préoccupons, dans une certaine mesure, c'est qu'il y ait dédoublement et un certain manque d'efficacité, et nous croyons que, pour avoir des plans d'action et des plans de rétablissement efficaces et que la mise en oeuvre des plans d'action et pour des plans de rétablissement en question, prévus dans la loi, soit confiée au ministre des Pêches et Océans—si les gens ne conviennent pas au départ de la liste, alors il y aura des conflits à l'intérieur des administrations et des conflits entre l'industrie et les localités à propos de la liste.


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