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CONST commission
DG Home Affairs
DG Migration and Home Affairs
Directorate-General for Home Affairs
Directorate-General for Migration and Home Affairs

Vertaling van "constitution affairs directorate " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Directorate for Citizens' Rights and Constitutional Affairs

Direction des droits des citoyens et des affaires constitutionnelles


DG Home Affairs | DG Migration and Home Affairs | Directorate-General for Home Affairs | Directorate-General for Migration and Home Affairs

DG Affaires intérieures | DG Migration et affaires intérieures | direction générale de la migration et des affaires intérieures | direction générale des affaires intérieures


Commission for Constitutional Affairs and European Governance | Commission for Constitutional Affairs, European Governance and the Area of Freedom, Security and Justice | CONST commission

commission des affaires constitutionnelles, de la gouvernance européenne et de l'espace de liberté, de sécurité et de justice | CONST [Abbr.]


Recognises attempts by the Council and the Commission to organise a second round of the European Union-Uzbekistan dialogue on human rights in May 2008 and commends the Commission on its efforts to organise a civil society seminar on media expression in the margins of the dialogue, possibly in Tashkent; points out once again that the holding of a dialogue on human rights and experts' meetings on the 2005 Andijan massacre do not in themselves constitute progress and cannot be used as a reason for the lifting of sanctions; notes that the absence of an independent international inquiry into the Andijan massacre and the lack of any improvem ...[+++]

reconnaît les tentatives du Conseil et de la Commission pour organiser en mai 2008 un second cycle dans le dialogue UE-Ouzbékistan sur les Droits de l'homme et félicite la Commission de ses efforts visant à organiser, éventuellement à Tachkent, en marge de ce dialogue, un séminaire de la société civile sur l'expression des médias; fait une nouvelle fois remarquer que le fait d'accepter un dialogue sur les Droits de l'homme et des réunions d'experts sur le massacre d'Andijan en 2005 ne constitue pas en soi un progrès et ne peut être invoqué comme raison de lever des sanctions; constate que l'absence d'une enquête internationale indépend ...[+++]


87. Recognises attempts by the Council and the Commission to organise a second round of the European Union-Uzbekistan dialogue on human rights in May 2008 and commends the Commission on its efforts to organise a civil society seminar on media expression in the margins of the dialogue, possibly in Tashkent; points out once again that the holding of a dialogue on human rights and experts" meetings on the 2005 Andijan massacre do not in themselves constitute progress and cannot be used as a reason for the lifting of sanctions; notes that the absence of an independent international inquiry into the Andijan massacre and the lack of any impr ...[+++]

87. reconnaît les tentatives du Conseil et de la Commission pour organiser en mai 2008 un second cycle dans le dialogue UE-Ouzbékistan sur les droits de l'homme et félicite la Commission de ses efforts visant à organiser, éventuellement à Tachkent, en marge de ce dialogue, un séminaire de la société civile sur l'expression des médias ; fait une nouvelle fois remarquer que le fait d'accepter un dialogue sur les droits de l'homme et des réunions d'experts sur le massacre d'Andijan en 2005 ne constitue pas en soi un progrès et ne peut être invoqué comme raison de lever des sanctions; constate que l'absence d'une enquête internationale ind ...[+++]


87. Recognises attempts by the Commission and the Council to organise a second round of the European Union-Uzbekistan dialogue on human rights in May 2008 and commends the Commission on its efforts to organise a civil society seminar on media expression in the margins of the dialogue, possibly in Tashkent; points out once again that the holding of a dialogue on human rights and experts’ meetings on the 2005 Andijan massacre do not in themselves constitute progress and cannot be used as a reason for the lifting of sanctions; notes that the absence of an independent international inquiry into the Andijan massacre and the lack of any impr ...[+++]

87. reconnaît les tentatives de la Commission et du Conseil pour organiser en mai 2008 un second cycle dans le dialogue UE-Ouzbékistan sur les droits de l'homme et félicite la Commission de ses efforts visant à organiser, éventuellement à Tachkent, un séminaire de la société civile sur l'expression des médias en marge de ce dialogue; fait une nouvelle fois remarquer que le fait d'accepter un dialogue sur les droits de l'homme et des réunions d'experts sur le massacre d'Andijan en 2005 ne constitue pas en soi un progrès et ne peut être invoqué comme raison de lever des sanctions; constate que le manque d'une enquête internationale indép ...[+++]


Panellists: Mrs. Elisabeth Ponsolle des Portes, General Delegate of Comité Colbert, France; Mrs. Betty Mould-Iddrisu, Director of the Legal and Constitutional Affairs Division, Commonwealth Secretariat, London; Mr Paul Vandoren, , European Commission, Trade DG; Mrs. Rita Hayes, Deputy Director General, WIPO; Mr. Federico Alberto Cuello Camilo*, Research Professor of Economics at Pontifical University Madre y Maestra, Santo Domingo, Dominican Republic, former Ambassador of the Dominican Rep ...[+++]

Experts: Mme Elisabeth Ponsolle des Portes, Déléguée Générale du Comité Colbert, France; Mme Betty Mould-Iddrisu, Directrice du Département des Affaires juridiques et Constitutionnelles, Secrétariat du Commonwealth, London; M. Paul Vandoren, Commission européenne, DG Commerce; Mme Rita Hayes, Directrice Générale Adjointe, WIPO; M. Federico Alberto Cuello Camilo*, Professeur d’Economie à l’Université Pontificale Madre y Maestra, Saint Domingue, Ancien Ambassadeur de la République de Saint Domingue à l’OMC.


The Committee on Constitutional Affairs asked the Directorate-General for Research to carry out a study as part of the 2000 research programme.

Une étude a été demandée par la commission des affaires constitutionnelles à la direction générale des études dans le cadre du programme de recherche de l'année 2000.


DG IV drew on the assistance and the practical experience of members of staff from a number of Parliament directorates-general and departments and, in January 2001, submitted a draft text to the chairman of the Committee on Constitutional Affairs, Mr Napolitano.

Celle-ci a fait appel à la collaboration et à l'expérience pratique de collègues appartenant à plusieurs directions générales et services du Parlement et a présenté, en janvier 2001, un projet au président de la commission des affaires constitutionnelles, M. Napolitano.




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Date index: 2025-08-20
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