Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise on historical context
Advising on historical context
Application context control
Context control
Context swapping
Context switching
Context-dependent grammar
Context-dependent rule
Context-restricted grammar
Context-restricted rule
Context-sensitive grammar
Context-sensitive rule
Context-switching
EU-SOFA
Give recommendations on historical context
Help determine context for presentation of work
Help determine context to present the work
Offer suggestions on historical context
Panic attack
Propose context to present work
Socio-cultural contexts in which animals are kept
Sociocultural context in which an animal is kept
Sociocultural contexts in which animals are kept
State
Therefore

Traduction de «context is therefore » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
therefore [ now, therefore ]

à ces causes [ pour ces motifs ]


give recommendations on historical context | offer suggestions on historical context | advise on historical context | advising on historical context

donner des conseils sur le contexte historique


sociocultural context in which an animal is kept | socio-cultural contexts in which animals are kept | social and cultural contexts in which animals are kept | sociocultural contexts in which animals are kept

contextes socioculturels de l’élevage d’animaux


help determine context to present the work | propose context to present work | help determine context for presentation of work | help determine the context in which the work will be presented

aider à déterminer le contexte de présentation d'une œuvre


context-dependent grammar | context-restricted grammar | context-sensitive grammar

grammaire dépendante du contexte | grammaire sensible au contexte


Definition: The essential feature is recurrent attacks of severe anxiety (panic), which are not restricted to any particular situation or set of circumstances and are therefore unpredictable. As with other anxiety disorders, the dominant symptoms include sudden onset of palpitations, chest pain, choking sensations, dizziness, and feelings of unreality (depersonalization or derealization). There is often also a secondary fear of dying, losing control, or going mad. Panic disorder should not be given as the main diagnosis if the patient ...[+++]

Définition: Les caractéristiques essentielles de ce trouble sont des attaques récurrentes d'anxiété sévère (attaques de panique), ne survenant pas exclusivement dans une situation particulière ou dans des circonstances déterminées, et dont la survenue est, de ce fait, imprévisible. Comme dans d'autres troubles anxieux, les symptômes essentiels concernent la survenue brutale de palpitations, de douleurs thoraciques, de sensations d'étouffement, d'étourdissements et de sentiments d'irréalité (dépersonnalisation ou déréalisation). Il existe par ailleurs souvent aussi une peur secondaire de mourir, de perdre le contrôle de soi ou de devenir ...[+++]


context-dependent rule [ context-restricted rule | context-sensitive rule ]

règle dépendante du contexte


context switching [ context-switching | context swapping ]

changement de contexte [ commutation d'environnement ]


application context control | context control

contrôle de contexte | contrôle de contexte d'application | gestion du contexte | gestion du contexte d'application


Agreement between the Member States of the European Union concerning the status of military and civilian staff seconded to the institutions of the European Union, of the headquarters and forces which may be made available to the European Union in the context of the preparation and execution of the tasks referred to in Article 17(2) of the Treaty on European Union, including exercises, and of the military and civilian staff of the Member States put at the disposal of the European Union to act in this context | EU-SOFA [Abbr.]

Accord entre les États membres de l'Union européenne relatif au statut du personnel militaire et civil détaché auprès des institutions de l'Union européenne, des quartiers généraux et des forces pouvant être mis à la disposition de l'Union européenne dans le cadre de la préparation et de l'exécution des missions visées à l'article 17, paragraphe 2, du traité sur l'Union européenne, y compris lors d'exercices, et du personnel militaire et civil des États membres mis à la disposition de l'Union européenne pour agir dans ce cadre | SOFA UE [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Fundamental research in this context is therefore conducted with its application very much in mind, but at the same time without losing its fundamental character.

La recherche fondamentale y est donc menée dans un contexte d'application, sans perdre pour autant son caractère fondamental.


A favourable context seems therefore to be in place to build on lessons learnt and to strengthen efforts to tackle barriers to mobility.

Le contexte semble donc propice pour s'inspirer des leçons tirées et pour intensifier les efforts en vue de la suppression des barrières à la mobilité.


61. Notes the particular complexity of developing consistent policies for transitions in post-conflict contexts; emphasises, therefore, the need to enhance compliance with, and monitoring of, international human rights and humanitarian law norms in armed conflict situations, and encourages the EEAS to support civil society organisations dedicated to promoting respect for humanitarian law by armed state and non-state actors, with a special focus on women‘s rights and the best interests of the child;

61. constate qu'il est particulièrement complexe de mettre au point des politiques cohérentes pour assurer les transitions dans les contextes d'après-conflit; souligne dès lors la nécessité de renforcer le respect et le contrôle des droits de l'homme internationaux et des normes du droit humanitaire dans les situations de conflit armé, et encourage le SEAE à soutenir les organisations de la société civile qui s'emploient à promouvoir le respect du droit humanitaire par les groupes armés étatiques et non étatiques, avec une attention particulière pour les droits des femmes et l'intérêt supérieur des enfants;


59. Notes the particular complexity of developing consistent policies for transitions in post-conflict contexts; emphasises, therefore, the need to enhance compliance with, and monitoring of, international human rights and humanitarian law norms in armed conflict situations, and encourages the EEAS to support civil society organisations dedicated to promoting respect for humanitarian law by armed state and non-state actors, with a special focus on women‘s rights and the best interests of the child;

59. constate qu'il est particulièrement complexe de mettre au point des politiques cohérentes pour assurer les transitions dans les contextes d'après-conflit; souligne dès lors la nécessité de renforcer le respect et le contrôle des droits de l'homme internationaux et des normes du droit humanitaire dans les situations de conflit armé, et encourage le SEAE à soutenir les organisations de la société civile qui s'emploient à promouvoir le respect du droit humanitaire par les groupes armés étatiques et non étatiques, avec une attention particulière pour les droits des femmes et l'intérêt supérieur des enfants;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Participation in borderless lifelong learning for all, and transfer, recognition and accumulation of individuals′ learning outcomes achieved in formal, non-formal and informal contexts, should therefore be promoted and improved at the Community level.

Il convient dès lors de promouvoir et d'améliorer, au niveau communautaire, la participation à un apprentissage sans frontières tout au long de la vie pour tous, ainsi que le transfert, la reconnaissance et la capitalisation des acquis des apprentissages individuels, qu'ils aient été obtenus dans un contexte formel, non formel ou informel.


3. Calls on the Commission to move towards a horizontal application of the urban dimension and towards coordination between the departments of the Commission which are directly or indirectly concerned with urban issues, such as the Regional Policy, Enterprise and Industry, Competition, Energy and Transport, Employment, Social Affairs and Equal Opportunities, Research, Environment, Education and Culture Directorates-General, adopting an approach based on identifying specific problems of the urban situation in each field of action and at the same time highlighting the positive impacts of those policies on local contexts, and therefore prop ...[+++]

3. demande à la Commission de s'orienter vers une application horizontale de la dimension urbaine et vers une coordination entre les services de la Commission qui travaillent directement ou indirectement sur des questions urbaines, comme les directions générales Politique régionale, Entreprises et industrie, Concurrence, Énergie et transports, Emploi, affaires sociales et égalité des chances, Recherche, Environnement, Éducation et culture, en adoptant une approche consistant à identifier les problèmes concrets de la réalité urbaine dans chaque domaine d'action et de souligner simultanément les impacts positifs de ces politiques sur les contextes locaux; et propose ...[+++]


3. Calls on the Commission to move towards a horizontal application of the urban dimension and towards coordination between the departments of the European Commission which are directly or indirectly concerned with urban issues, such as the Regional, Business, Competition, Transport, Energy, Employment and Social, Research and Environment, Education and Culture DGs, adopting an approach based on identifying specific problems of the urban situation in each field of action and at the same time highlighting the positive impacts of those policies on local contexts, and therefore proposes the setting up of an interdepartmental task force alon ...[+++]

3. demande à la Commission de s'orienter vers une application horizontale de la dimension urbaine et vers une coordination entre les services de la Commission européenne qui travaillent directement ou indirectement sur des questions urbaines, comme les DG Politique régionale, Entreprise, Concurrence, Transport, Energie, Emploi et Social et Recherche et Environnement, Education et Culture, en adoptant une approche consistant à identifier les problèmes concrets de la réalité urbaine dans chaque domaine d'action et de souligner simultanément les impacts positifs de ces politiques sur les contextes locaux; et propose dès lors la créat ...[+++]


(21) In certain circumstances it is not possible to ensure fully transmission and distribution of electricity produced from renewable energy sources without affecting the reliability and safety of the grid system and guarantees in this context may therefore include financial compensation.

(21) Dans certaines circonstances, il n'est pas possible d'assurer intégralement le transport et la distribution d'électricité produite à partir de sources d'énergie renouvelables sans affecter la fiabilité et la sécurité du réseau, et les garanties à cet égard peuvent, par conséquent, comprendre des compensations financières.


48. Continues to believe that, in view of the present Treaty context, consideration must be given for every possible means of making European research funding - particularly for the framework programme and the specific programmes - more efficient and effective; within this Treaty context; calls, therefore, on the Commission to answer the following questions in planning the sixth framework programme:

48. estime par ailleurs que, en raison de la situation actuellement imposée par le traité, toutes les possibilités doivent être envisagées afin d'accroître, dans le cadre de cette situation, l'impact et l'efficacité de la recherche européenne et plus particulièrement du programme-cadre ainsi que des programmes spécifiques; invite par conséquent la Commission à répondre, lors de la préparation du sixième programme-cadre, aux deux questions suivantes:


The first question arising in this context is therefore whether the European Union should make provision for a time-limit for processing requests for recognition of criminal penalties, and in particular for processing requests for transfer of prisoners.

La première question qui se pose dans ce contexte est donc de savoir s'il faut prévoir, au niveau de l'Union européenne, un délai pour le traitement de demandes de reconnaissance de sanctions pénales, et en particulier pour le traitement des demandes de transfert de prisonniers.


w