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Corporate Agenda
Corporate Agenda for Action
Corporate income tax
Corporate property directory
Corporation de facto corporation de facto
Corporation tax
De facto corporation de facto corporation
Develop corporate training program
Develop corporate training programmes
EU strategy
Excess profits tax
Generate corporate training programmes
Handle personnel agenda
Maintain personnel agenda
Manage agenda of personnel
Manage personnel agenda
Multinational
Multinational company
Multinational corporation
Multinational enterprise
Political agenda of the EU
Political agenda of the European Union
Political priority of the EU
Political priority of the European Union
Profit taxation
Profits tax
Record corporate properties
Record corporate property
Recording corporate property
Strategic agenda for the EU
Strategic agenda of the European Union
Strategy of the EU
Strategy of the European Union
Transnational corporations
Write corporate training programmes

Vertaling van "corporate agenda " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


Corporate Agenda for Action

Programme d'action du Ministère


Proposed Major Strategies/Key Initiatives in Support of the Corporate Agenda

Grandes stratégies/initiatives clés proposées à l'appui du programme des Services immobiliers


maintain personnel agenda | manage agenda of personnel | handle personnel agenda | manage personnel agenda

gérer des agendas


EU strategy [ political agenda of the EU | political agenda of the European Union | political priority of the EU | political priority of the European Union | strategic agenda for the EU | strategic agenda of the European Union | strategy of the EU | strategy of the European Union ]

stratégie de l’UE [ agenda politique de l’UE | agenda politique de l’Union européenne | agenda stratégique de l’UE | agenda stratégique de l’Union européenne | priorité politique de l’UE | priorité politique de l’Union européenne | stratégie de l’Union européenne ]


record corporate properties | recording corporate property | corporate property directory | record corporate property

enregistrer les biens d'une société


develop corporate training program | write corporate training programmes | develop corporate training programmes | generate corporate training programmes

velopper des programmes de formation en entreprise


corporation de facto corporation de facto | de facto corporation de facto corporation

société de fait


corporation tax [ corporate income tax | profits tax | Corporate income tax(STW) | Profit taxation(STW) | excess profits tax(UNBIS) ]

impôt sur les sociétés [ impôt des personnes morales | impôt sur les bénéfices industriels et commerciaux ]


multinational enterprise [ multinational | multinational company | multinational corporation | transnational corporations(UNBIS) ]

entreprise multinationale [ multinationale | société multinationale ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
9. Stresses the need for reinforced corporate accountability and transparency mechanisms, and for initiatives aimed at implementing the UN Guiding Principles on Business and Human Rights; asks the Commission to encourage Member States to report on this implementation; calls on the Commission to take all necessary initiatives to present a legally binding international instrument on business activities and human rights within the framework of the United Nations; in particular, insists upon the need to analyse the consequences of the activities of corporations for human rights in developing countries and to set up effective remedies to s ...[+++]

9. insiste sur l'importance du renforcement de la responsabilité des entreprises et des mécanismes de transparence, ainsi que des initiatives visant à encourager l'application des principes directeurs des Nations unies relatifs aux entreprises et aux droits de l'homme; demande à la Commission d'inciter les États membres à faire état de l'application de ces derniers; demande à la Commission de prendre toutes les mesures nécessaires pour présenter un instrument international contraignant portant sur les activités commerciales et les droits de l'homme dans le cadre des Nations unies; insiste en particulier sur la nécessité d'analyser les ...[+++]


The issue of corporate base erosion is very high in the political agenda of many EU and non-EU countries and has been on the agenda of recent G20 and G8 meetings[1]; the OECD is currently undertaking work on base erosion and profit shifting ('BEPS') which is widely welcomed[2].

La question de l’érosion de l’assiette de l’impôt sur les sociétés figure en bonne place parmi les priorités politiques de nombreux pays de l’Union et pays tiers, et elle a été à l’ordre du jour de récentes réunions du G20 et du G8[1]. L’OCDE mène actuellement des travaux sur l’érosion de la base d’imposition et le transfert de bénéfices («BEPS»), lesquels sont largement appréciés[2].


Is of the view that sustainable development implies effective domestic tax collection, automatic disclosure of transnational corporations’ profit and tax payments in the individual developing countries where they operate, and fighting abuse of tax havens, tax evasion and illicit capital flight; welcomes, in this regard, the EU’s draft legislation on country-by-country and project-by-project reporting, which should be included in the EU Agenda for Change policy;

estime que le développement durable suppose une collecte efficace de l'impôt domestique, la divulgation automatique des profits et des impôts des groupes transnationaux dans les différents pays en développement où ils exercent leurs activités et la lutte contre les paradis fiscaux, l'évasion fiscale et la fuite illicite des capitaux; se réjouit, à cet égard, du projet de législation de l’Union relative aux rapports pays par pays et projet par projet, qu’il convient d’inclure dans le programme pour le changement de l’Union européenne;


1. Welcomes the Commission’s green paper on the EU corporate governance framework; believes that, given the diverse nature of existing national frameworks and individual listed companies, a proportionate and flexible approach to corporate governance must be applied; calls for excessive bureaucratic burdens to be avoided, taking into account the ambitious growth targets set by Agenda 2020 and the provisions of Directive 2006/46/EC;

1. accueille favorablement le Livre vert de la Commission sur le cadre européen de gouvernement d'entreprise; estime que, étant donné la diversité des cadres nationaux existants et la variété des entreprises cotées, il convient d'appliquer une approche modulée et souple du gouvernement d'entreprise; souligne la nécessité d'éviter de trop lourdes contraintes administratives, compte tenu des ambitieux objectifs de croissance fixés par l'Agenda 2020 et des dispositions de la directive 2006/46/CE;


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Considers it essential that the Single Market Act include an ambitious agenda for social and consumer protection in the form of the insertion of a social clause in all legislation related to the internal market, legislation on services of general economic interest, a legislative agenda to strengthen workers' rights, an ambitious legislative package for consumer protection that makes a difference to the daily lives of citizens and better tax coordination by means of harmonisation of the corporate tax base and VAT rates;

juge essentiel que le «Single Market Act» comprenne un programme ambitieux pour la protection sociale et celle des consommateurs qui se traduise par l'inclusion d'une clause sociale dans tous les actes législatifs liés au marché intérieur, une législation sur les services d'intérêt économique général, un programme législatif visant à renforcer les droits des travailleurs, un ensemble de mesures législatives ambitieuses en matière de protection des consommateurs qui aient un effet réel sur la vie quotidienne des citoyens et une meilleure coordination fiscale au travers d'une harmonisation de l'assiette de l'impôt sur les sociétés et des t ...[+++]


What is the average rate of corporate tax in the European Union and to what extent does the Council consider that the level of corporate tax is an important factor in the success or failure of the Lisbon agenda?

Quel est le taux moyen d’imposition des sociétés dans l’Union européenne et dans quelle mesure le Conseil considère-t-il que le niveau de l’impôt sur les sociétés constitue un facteur important de succès ou d’échec de la stratégie de Lisbonne?


56. Calls on the EU, in countries with which it has established formal relations, through trade or cooperation agreements, in particular as part of the Cotonou Agreement, to seek to jointly include the subject of corporate social responsibility in their official agenda;

56. estime que l'UE doit s'efforcer d'inscrire la responsabilité sociale des entreprises à l'agenda officiel des contacts qu'elle entretient avec les pays avec lesquels elle a établi des relations officielles, par le biais d'accords de commerce ou de coopération, au titre notamment de l'Accord de Cotonou;


6. Encourages the Commission to elaborate a broad and more precise definition of corporate social responsibility, not as a marginal concept but as a key objective for a future-oriented company policy, and guiding principle for European socio-economic policies, as developed in the process of the spring summits starting with Lisbon; nevertheless underlines that the concept of Corporate Social Responsibility does not prejudice or replace other initiatives of the European Social Agenda; the promotion of CSR should instead help to promot ...[+++]

6. encourage la Commission à élaborer une définition large et plus précise de la responsabilité sociale des entreprises, non pas en tant que notion marginale mais en tant qu'objectif primordial d'une politique de l'entreprise axée sur l'avenir et en tant que principe directeur des politiques socio-économiques européennes, telles que développées dans le processus des sommets de printemps à partir de celui de Lisbonne; souligne néanmoins que la notion de responsabilité sociale des entreprises ne doit pas porter atteinte ni remplacer d'autres initiatives de l'Agenda social européen; estime que la promotion de la RSE doit au contraire cont ...[+++]


14. The Commission's European Social Agenda, subsequently supported by the European Council in Nice, emphasised the role of corporate social responsibility in addressing the employment and social consequences of economic and market integration and in adapting working conditions to the new economy.

14. L'Agenda social européen de la Commission, auquel le Conseil européen de Nice a apporté son soutien, a souligné le rôle que peut jouer la responsabilité sociale des entreprises dans la gestion des conséquences de l'intégration de l'économie et des marchés sur l'emploi et le domaine social et pour l'adaptation des conditions de travail à la nouvelle économie.


In this new Agenda, the Commission also introduces a new dynamic for industrial relations and provides for several initiatives concerning the development of labour law, health and safety at work and corporate social responsibility

Dans ce nouvel Agenda, la Commission introduit aussi une nouvelle dynamique pour les relations industrielles et prévoit plusieurs initiatives sur l'évolution du droit du travail, sur la sécurité et la santé au travail et sur la responsabilité sociale des entreprises.


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