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Air corridor
Air lane
Air traffic control
Airway
Biological corridor
Conservation corridor
Conviction for which a pardon has been granted
Flight 201 has been moved to Gate 102
Green corridor
Southern Corridor for energy and transport
Southern Gas Corridor
Southern corridor
TRACECA
Transport Corridor Europe Caucasus Central Asia
Transport Corridor Europe Central Asia
Transport Corridor Europe-Caucasus-Asia
Wildlife corridor
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Vertaling van "corridor has been " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
biological corridor | conservation corridor | green corridor | wildlife corridor

corridor écologique | corridor vert


Transport Corridor Europe Caucasus Central Asia | Transport Corridor Europe Central Asia | Transport Corridor Europe-Caucasus-Asia | TRACECA [Abbr.]

Couloir de transport Europe-Caucase-Asie | TRACECA [Abbr.]


Southern corridor | Southern Corridor for energy and transport | Southern Gas Corridor

corridor gazier sud-européen | corridor Sud pour le gaz | corridor Sud pour l'énergie et le transport


air traffic control [ air corridor | air lane | airway ]

contrôle aérien [ contrôle de la circulation aérienne | couloir aérien ]


conviction for which a pardon has been granted [ conviction for an offence for which a pardon has been granted ]

état de personne graciée [ état d'une personne graciée ]


Flight 201 has been moved to Gate 102: challenges experienced by travellers with cognitive or emotional disabilities: final report [ Flight 201 has been moved to Gate 102 ]

Le vol 201 a été déplacé à la porte 102 : problématique du transport des personnes ayant des difficultés d'ordre cognitif ou émotionnel [ Le vol 201 a été déplacé à la poste 102 ]


This syndrome has characteristics of Hirschsprung disease and absence or hypoplasia of the nails and distal phalanges of the thumbs and great toes (type D brachydactyly). It has been described in four males from one family (two brothers and two mater

syndrome de maladie de Hirschsprung-brachydactylie type D


This syndrome has characteristics of severe short stature with disproportionately short legs, small hands, clinodactyly, valvular heart disease and dysmorphism (ptosis, high-arched palate, abnormal dentition). It has been described in a mother and tw

syndrome de petite taille-valvulopathie cardiaque-dysmorphie


This syndrome has characteristics of the association of total alopecia (present at birth), mild intellectual deficit and hypergonadotropic hypogonadism. It has been described in two brothers born to non consanguineous parents of Caucasian origin. Ele

syndrome d'alopécie-déficience intellectuelle-hypogonadisme hypergonadotrope


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«Votre colis a été examiné par Revenu Canada»
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Specific actions until 2016 Integration of inland waterway transport into the multimodal corridors: – 2013: Launch the corridor implementation through the TEN-T Corridor Communication, subject to the adoption by the co-legislators of the TEN-T guidelines, including guidance on integrating the various modes of transport, including inland waterways, into the TEN-T multimodal corridors (lead actor: Commission) – 2014-2015: Adopt multimodal corridor work plans and proceed with corridor implementation (to be done by key stakeholders, including sea and inland ports, inland waterways transport infrastructure managers, River Commissions, represe ...[+++]

Actions spécifiques jusqu’en 2016 Intégration du transport par voies navigables intérieures dans les corridors multimodaux: – 2013: lancement de la mise en œuvre des corridors au moyen de la communication sur les corridors RTE-T, sous réserve de l’adoption par les colégislateurs des orientations relatives au RTE-T, y compris celles qui concernent l'intégration des divers modes de transport (dont le transport par voies navigables) dans les corridors multimodaux RTE-T (acteur principal: Commission). – 2014-2015: adoption de plans de travail sur les corridors multimodaux et mise en œuvre des corrido ...[+++]


An analysis of the sector by Pan-European Transport Corridor indicated that more than 30 % of the transport budget is concentrated on Corridor IV. Projects on Corridor III received about 14.2 %, with Corridor II receiving 13.5 %.

Une analyse du secteur effectuée par le corridor pan-européen de transport a indiqué que plus de 30 % du budget du transport profite au Corridor IV. Les projets du Corridor III ont bénéficié de 14,2% du budget tandis que le Corridor II a reçu 13,5 %.


An analysis of the sector by Pan-European Transport Corridor indicated that more than 30% of the transport budget is concentrated on Corridor IV. Projects on Corridor III received about 14,2%, with Corridor II receiving 13,5 %.

Une analyse du secteur par Corridor de transport paneuropéen a fait apparaître que plus de 30 % du budget concernant les transports sont concentrés sur le Corridor IV. Les projets concernant le Corridor III ont bénéficié d'environ 14,2 % de ce budget, le Corridor II bénéficiant pour sa part de 13,5 %.


Tenders were published for 2000/LT/16/P/PT/002, Development of Via Baltica road in 2000 - 2003 (Pan European Corridor I), 2000/LT/16/P/PT/003, Development of Pan-European Corridor IA in the Years 2001-2004 and 2000/LT/16/P/PT/004, Modernisation of Telecommunications, Power Supply and Signalling on Crete Corridor No IX B but it was not possible to sign contracts for these projects during the year.

Les appels d'offres ont été publiés pour les projets suivants: 2000/LT/16/P/PT/002, Développement de la Via Baltica durant la période 2000-2003 (corridor paneuropéen I); 2000/LT/16/P/PT/003, Développement du corridor paneuropéen I A durant la période 2001-2004 et 2000/LT/16/P/PT/004, Modernisation des télécommunications, de l'alimentation électrique et de la signalisation sur le corridor IX B, mais les contrats n'ont pu être signés pour ces projets durant l'année.


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In the case of transport infrastructure, emphasis is placed on upgrading the main trans-European networks as Corridor I and connecting links between Corridor I and Corridor IX. Priorities in the road sector include upgrading the Via Baltica and Tallinn-Narva road.

En ce qui concerne l'infrastructure de transport, l'accent est mis sur la modernisation des principaux corridors transeuropéens, comme le corridor I, et sur les connexions entre le corridor I et le corridor IX. Dans le secteur routier, les priorités sont la modernisation de la Via Baltica et de la route reliant Tallinn à Narva.


Specific actions until 2016 Integration of inland waterway transport into the multimodal corridors: – 2013: Launch the corridor implementation through the TEN-T Corridor Communication, subject to the adoption by the co-legislators of the TEN-T guidelines, including guidance on integrating the various modes of transport, including inland waterways, into the TEN-T multimodal corridors (lead actor: Commission) – 2014-2015: Adopt multimodal corridor work plans and proceed with corridor implementation (to be done by key stakeholders, including sea and inland ports, inland waterways transport infrastructure managers, River Commissions, represe ...[+++]

Actions spécifiques jusqu’en 2016 Intégration du transport par voies navigables intérieures dans les corridors multimodaux: – 2013: lancement de la mise en œuvre des corridors au moyen de la communication sur les corridors RTE-T, sous réserve de l’adoption par les colégislateurs des orientations relatives au RTE-T, y compris celles qui concernent l'intégration des divers modes de transport (dont le transport par voies navigables) dans les corridors multimodaux RTE-T (acteur principal: Commission). – 2014-2015: adoption de plans de travail sur les corridors multimodaux et mise en œuvre des corrido ...[+++]


An analysis of the sector by Pan-European Transport Corridor indicated that more than 30 % of the transport budget is concentrated on Corridor IV. Projects on Corridor III received about 14.2 %, with Corridor II receiving 13.5 %.

Une analyse du secteur effectuée par le corridor pan-européen de transport a indiqué que plus de 30 % du budget du transport profite au Corridor IV. Les projets du Corridor III ont bénéficié de 14,2% du budget tandis que le Corridor II a reçu 13,5 %.


Tenders were published for 2000/LT/16/P/PT/002, Development of Via Baltica road in 2000 - 2003 (Pan European Corridor I), 2000/LT/16/P/PT/003, Development of Pan-European Corridor IA in the Years 2001-2004 and 2000/LT/16/P/PT/004, Modernisation of Telecommunications, Power Supply and Signalling on Crete Corridor No IX B but it was not possible to sign contracts for these projects during the year.

Les appels d'offres ont été publiés pour les projets suivants: 2000/LT/16/P/PT/002, Développement de la Via Baltica durant la période 2000-2003 (corridor paneuropéen I); 2000/LT/16/P/PT/003, Développement du corridor paneuropéen I A durant la période 2001-2004 et 2000/LT/16/P/PT/004, Modernisation des télécommunications, de l'alimentation électrique et de la signalisation sur le corridor IX B, mais les contrats n'ont pu être signés pour ces projets durant l'année.


In the case of transport infrastructure, emphasis is placed on upgrading the main trans-European networks as Corridor I and connecting links between Corridor I and Corridor IX. Priorities in the road sector include upgrading the Via Baltica and Tallinn-Narva road.

En ce qui concerne l'infrastructure de transport, l'accent est mis sur la modernisation des principaux corridors transeuropéens, comme le corridor I, et sur les connexions entre le corridor I et le corridor IX. Dans le secteur routier, les priorités sont la modernisation de la Via Baltica et de la route reliant Tallinn à Narva.


An analysis of the sector by Pan-European Transport Corridor indicated that more than 30% of the transport budget is concentrated on Corridor IV. Projects on Corridor III received about 14,2%, with Corridor II receiving 13,5 %.

Une analyse du secteur par Corridor de transport paneuropéen a fait apparaître que plus de 30 % du budget concernant les transports sont concentrés sur le Corridor IV. Les projets concernant le Corridor III ont bénéficié d'environ 14,2 % de ce budget, le Corridor II bénéficiant pour sa part de 13,5 %.




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'corridor has been' ->

Date index: 2024-10-31
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