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Balance between benefit and cost
Benefit versus cost constraint
CUSFTA
Canada-U.S. free trade agreement
Canada-U.S. trade agreement
Canada-US Free Trade Agreement
Canada-United States Free Trade Agreement
Canada-United States free trade agreement
Cost-benefit constraint
Costs as between a solicitor and his client
Costs as between a solicitor and his own client
Costs as between a solicitor and own client
Costs between party and party
FTA
Free trade agreement
Party and party costs
Tax costs as between solicitor and client
US-Canada free trade agreement

Vertaling van "cost canada between " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
costs as between a solicitor and his client [ costs as between a solicitor and own client ]

dépens sur la base des honoraires réclamés par un procureur à son client


tax costs as between solicitor and client

taxer les frais entre avocat et client


costs as between a solicitor and his own client

dépens entre le procureur et son client


Canada-United States Free Trade Agreement | Canada-US Free Trade Agreement | Free Trade Agreement between Canada and the United States of America | CUSFTA [Abbr.]

Accord de libre-échange entre le Canada et les Etats-Unis | ALE [Abbr.]


Agreement between the European Union and Canada establishing a framework for the participation of Canada in the European Union crisis management operations

Accord entre l'Union européenne et le Canada établissant un cadre pour la participation du Canada aux opérations de gestion de crises menées par l'Union européenne


cost-benefit constraint | balance between benefit and cost | benefit versus cost constraint | cost/benefit effectiveness

équilibre avantages-coûts | rapport coûts/avantages | équilibre coûts-avantages


costs between party and party | party and party costs

dépens entre parties | dépens partie-partie | frais entre parties


costs between party and party | party and party costs

dépens partie-partie


free trade agreement | FTA | Canada-U.S. trade agreement | free trade agreement between Canada and the United States of America | Canada-United States free trade agreement | Canada-U.S. free trade agreement | US-Canada free trade agreement

accord de libre-échange | ALE | accord sur le libre-échange | ALE | accord de libre-échange entre le Canada et les États-Unis | accord de libre-échange entre le Canada et les États-Unis d'Amérique | accord de libre-échange Canada-É.-U.


Treaty of 7 October 1993 between Canada and the Swiss Confederation on Mutual Assistance in Criminal Matters

Traité d'entraide judiciaire en matière pénale du 7 octobre 1993 entre la Suisse et le Canada
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Some experts say that tax havens cost Canada between $5 billion and $7 billion per year in uncollected tax.

Certains experts disent que les paradis fiscaux feraient perdre de 5 à 7 milliards de dollars par année en impôt au Canada.


In 2008, in terms of economic output, a group of economists, including Don Drummond, estimated that poverty costs Canada between $72 billion and $86 billion per year in higher costs for health care, the criminal justice system and lost economic productivity.

En outre, un groupe d'économistes, dont Don Drummond, a estimé en 2008 que la pauvreté coûte au Canada entre 72 et 86 milliards de dollars par année lorsqu'on tient compte des plus grandes dépenses en matière de soins de santé, du système de justice pénale et des pertes sur le plan de la productivité économique.


When we do the cost comparison between the two, we essentially look at the cost of money and use the Government of Canada prevailing interest rates, the cost of fit-up that's required, the cost of construction, and the ongoing lease costs in a particular market.

Lorsque nous comparons les coûts des deux options, nous regardons surtout le coût pécuniaire et l'application des taux d'intérêt courants du gouvernement du Canada, le coût des réaménagements nécessaires, les coûts de construction et les coûts de location continue dans un marché particulier.


As other carriers recognize the business advantage of offering bilingual services, the cost differential between Air Canada and other Canadian air carriers for the provision of these services is diminishing.

Puisque d'autres transporteurs reconnaissent l'avantage concurrentiel d'offrir des services bilingues, la marge entre les coûts de prestation de ces services d'Air Canada et des autres transporteurs aériens canadiens diminue.


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As regards the argument that Canadian manufacturers produce hand pallet trucks at significantly higher costs than Chinese counterparts, and that an adjustment, based on the cost difference between Canada and the exporting producer’s own costs in the PRC should be made to the normal value, it should be noted that the production cost information of the exporting producer which made the argument was not accepted since its request for MET had been rejected. This significantly undermines the argument on comparison of c ...[+++]

En ce qui concerne l’argument selon lequel les entreprises canadiennes produiraient des transpalettes à main à des coûts sensiblement supérieurs à ceux de leurs homologues chinoises et qu’un ajustement au titre de cette différence de coût entre le Canada et la République populaire de Chine devrait être apporté à la valeur normale, il convient de noter que les données sur le coût de production fournies par le producteur-exportateur à l’origine de la demande n’ont pas pu être prises en compte car le statut de société opérant dans les co ...[+++]


While understanding the physical limitations to large scale marketing of such vehicles (lack of infrastructures, cost-effectiveness, etc.) it is hard to understand why by 2010 Canada is likely to have finished its own "hydrogen highway" between Vancouver and Whistler and the European Union has not a similar project in sight.

Bien qu’on comprenne que la commercialisation à grande échelle de ces véhicules soit limitée (absence d’infrastructures, rapport coût-efficacité, etc.), on comprend difficilement pourquoi le Canada a prévu d’achever une autoroute de l’hydrogène entre Vancouver et Whistler d’ici à 2010 et pourquoi l’UE n’a pas élaboré un projet similaire.


Furthermore, the investigation established that the production of hand pallet trucks is not labour intensive (the cost of labour in Canada is not more than 15 % of the total cost of production) and, therefore, any differences in labour cost between Canada and the PRC would not affect significantly the total cost of production.

Par ailleurs, l’enquête a montré que la production de transpalettes à main n’exigeait pas une main-d’œuvre importante (le coût de la main-d’œuvre au Canada ne dépasse pas 15 % du coût total de production) et que d’éventuelles différences dans le coût de la main-d’œuvre entre le Canada et la République populaire de Chine n’affecteraient donc pas de manière significative le coût total de production.


In this respect, one exporting producer has claimed an additional adjustment for differences in the cost of production between its own costs in the PRC and the cost of production in Canada, whilst the other exporting producer argued that the very high adjustments already made is an indication that the Canadian and Chinese hand pallet trucks are not comparable.

À cet égard, un producteur-exportateur a demandé un ajustement supplémentaire au titre des différences entre ses propres coûts de production en République populaire de Chine et le coût de production au Canada, tandis que l’autre producteur-exportateur faisait valoir que les ajustements considérables déjà pris en compte étaient révélateurs du fait que les transpalettes canadiens et chinois n’étaient pas comparables.


Mr. Réal Ménard (Hochelaga—Maisonneuve, BQ): Mr. Speaker, a study on organized crime sponsored last year by the Solicitor General of Canada revealed that 8,000 illegal immigrants arrive in Canada every year, and that this situation costs taxpayers between $120 million and $400 million.

M. Réal Ménard (Hochelaga—Maisonneuve, BQ): Monsieur le Président, dans une étude commandée, l'an dernier, par le solliciteur général du Canada sur le crime organisé, on apprenait que 8 000 immigrants illégaux arrivent au Canada chaque année et qu'il en coûte entre 120 et 400 millions de dollars aux contribuables.




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'cost canada between' ->

Date index: 2024-11-07
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