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ARS
Automatic route selection
Economic fire protection theory
Economic fire-control theory
LCP
LCR
LCUP
Least cost planning
Least cost plus fire protection theory
Least cost routing
Least cost routing software
Least-cost combination
Least-cost equilibrium
Least-cost fire-control theory
Least-cost routing
Least-cost utility planning

Vertaling van "costing at least " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
least-cost routing [ least cost routing ]

routage à moindre coût


economic fire protection theory | economic fire-control theory | least cost plus fire protection theory | least-cost fire-control theory

théorie du moindre coût


least cost routing | LCR | least-cost routing | automatic route selection | ARS

routage au moindre coût | routage à moindre coût | sélection automatique d'acheminement








least cost planning | LCP [Abbr.]

planification au moindre coût


least cost routing software

logiciel d'acheminement au moindre coût


least-cost utility planning | LCUP

planification au moindre coût


Extensive drug resistance (XDR) is defined as non-susceptibility to at least one agent in all but two or fewer epidemiologically significant antimicrobial categories. Non-susceptibility refers to either a resistant, intermediate or non-susceptible re

bactérie ultrarésistante aux médicaments antimicrobiens
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The $1.6 billion in regulatory fees charged to businesses in the 1996-97 fiscal year cut Canada's GDP by at least $1.3 billion and cost at least 23,000 Canadian jobs.

Les droits réglementaires de 1,6 milliard facturés aux entreprises durant l'exercice 1996-1997 ont réduit le PIB du Canada d'au moins 1,3 milliard de dollars et ont coûté au moins 23 000 emplois canadiens.


Mr. Paul Martin: On your last question, to the best of my knowledge there is not a plan available exactly, but certainly calculations would be that it would cost at least 1% more, simply because the administration cost of dealing with a series of individual plans versus a comprehensive plan in which the risks are spread across all Canadians would, at a minimum, hike the cost by at least 1%.

L'hon. Paul Martin: À propos de votre dernière question, pour autant que je sache, il n'existe pas d'autres régimes privés comme tels, mais selon les calculs, il nous en coûterait au moins 1 p. 100 de plus, simplement à cause des coûts administratifs dus au fait qu'il s'agirait d'un amalgame de plans individuels et non d'un plan exhaustif où les risques sont répartis entre tous les Canadiens; il en coûterait donc au moins 1 p. 100 de plus.


Member States such as Poland, the Netherlands or Germany would face more than €500 million of additional costs for the road transport of traded goods; Spain or the Czech Republic would see their businesses paying more than €200 million in additional costs; Border controls would cost the 1.7 million cross-border workers, or the firms that employ them, between €2.5 and €4.5 billion in terms of time lost; At least 13 million tourist ...[+++]

des États membres comme la Pologne, les Pays-Bas ou l'Allemagne devraient faire face à des coûts additionnels à hauteur de plus de 500 millions d'euros pour le transport routier de marchandises échangées; l'Espagne ou la République tchèque verraient leurs entreprises payer des coûts additionnels à hauteur de plus de 200 millions d'euros; les contrôles aux frontières coûteraient au 1,7 million de travailleurs frontaliers, ou aux entreprises qui les emploient, entre 2,5 et 4,5 milliards d'euros en termes de perte de temps; une perte d'au moins 13 millions de nuitées touristiques pourrait être occasionnée, soit un coût total de 1,2 milli ...[+++]


It would cost millions of dollars to put into place and to establish the databases, which will cost at least hundreds of thousands, if not millions of dollars a year, going forward.

Il faudrait des millions de dollars pour le mettre en oeuvre et pour créer les bases de données nécessaires qui, à leur tour, coûteraient des centaines de milliers de dollars, voire des millions de dollars par an.


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For example, it has been estimated that to stabilize emissions at manageable levels would cost about 1% of global gross domestic product, but that not to act would cost at least 5% now and forever. Instead of repeating talking points tonight, perhaps the parliamentary secretary will answer the world's most vulnerable countries that are suffering now.

Par exemple, on a estimé que, pour stabiliser les émissions à des niveaux gérables, il en coûterait environ 1 p. 100 du PIB mondial et que l'inaction coûterait au moins 5 p. 100 tout de suite et à jamais.


At least 78 % of LIFE+ resources are used to fund action grants for projects. The maximum rate of co-financing of action grants is 50 % of eligible costs. However, for projects concerning the protection of priority habitats or priority species, LIFE+ may finance up to 75 % of eligible costs. At least 50 % of the funds allocated to action grants for projects are reserved for nature conservation and biodiversity. In addition, at least 15 % of the funds a ...[+++]

Au moins 78 % des ressources de LIFE+ sont utilisées pour des subventions d'action pour des projets. Le cofinancement des subventions d'action se monte au maximum à 50 % des coûts éligibles; toutefois, pour les projets de protection d'habitats ou d'espèces prioritaires, LIFE+ peut financer jusqu'à 75 % de ces coûts. Au moins 50 % des fonds affectés à des subventions d'action pour des projets sont réservés à la conservation de la nature et de la biodiversité. Par ailleurs, au moins 15 % des fonds affectés à des subventions d'action pour des projets sont réservés à des projets transnationaux.


At least 78 % of LIFE+ resources are used to fund action grants for projects. The maximum rate of co-financing of action grants is 50 % of eligible costs. However, for projects concerning the protection of priority habitats or priority species, LIFE+ may finance up to 75 % of eligible costs. At least 50 % of the funds allocated to action grants for projects are reserved for nature conservation and biodiversity. In addition, at least 15 % of the funds a ...[+++]

Au moins 78 % des ressources de LIFE+ sont utilisées pour des subventions d'action pour des projets. Le cofinancement des subventions d'action se monte au maximum à 50 % des coûts éligibles; toutefois, pour les projets de protection d'habitats ou d'espèces prioritaires, LIFE+ peut financer jusqu'à 75 % de ces coûts. Au moins 50 % des fonds affectés à des subventions d'action pour des projets sont réservés à la conservation de la nature et de la biodiversité. Par ailleurs, au moins 15 % des fonds affectés à des subventions d'action pour des projets sont réservés à des projets transnationaux.


"serious accident" means any train collision or derailment of trains, resulting in the death of at least one person or serious injuries to five or more persons or extensive damage to rolling stock, the infrastructure or the environment, and any other similar accident with an obvious impact on railway safety regulation or the management of safety; "extensive damage" means damage that can immediately be assessed by the investigating ...[+++]

"accident grave", toute collision de trains ou tout déraillement de train faisant au moins un mort ou au moins cinq personnes grièvement blessées ou d'importants dommages au matériel roulant, à l'infrastructure ou à l'environnement, et tout autre accident similaire ayant des conséquences évidentes sur la réglementation ou la gestion de la sécurité ferroviaire; on entend par "importants dommages " des dommages qui peuvent être immédiatement estimés par un organisme d'enquête à un total d'au moins 2 millions d'EUR.


(l)‘serious accident’ means any train collision or derailment of trains, resulting in the death of at least one person or serious injuries to five or more persons or extensive damage to rolling stock, the infrastructure or the environment, and any other similar accident with an obvious impact on railway safety regulation or the management of safety; ‘extensive damage’ means damage that can immediately be assessed by the investigat ...[+++]

l)«accident grave», toute collision de trains ou tout déraillement de train faisant au moins un mort ou au moins cinq personnes grièvement blessées ou d’importants dommages au matériel roulant, à l’infrastructure ou à l’environnement, et tout autre accident similaire ayant des conséquences évidentes sur la réglementation ou la gestion de la sécurité ferroviaire; on entend par «importants dommages» des dommages qui peuvent être immédiatement estimés par un organisme d’enquête à un total d’au moins 2 millions d’euros.


On the other hand, increased road use in the Abitibi region would cost at least an extra $4.8 million a year (1635) As we can see, a traffic shift from rail to road would result in major cost increases especially since the local road system is in pitiful shape.

En contrepartie, l'usure accrue de la chaussée devrait coûter annuellement au moins 4,8 millions de dollars supplémentaires sur les routes de l'Abitibi (1635) En conséquence, on le voit, une politique de transfert du trafic ferroviaire vers le réseau routier entraînerait des coûts supplémentaires importants, d'autant plus que le réseau routier de la région est dans un état déplorable.




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'costing at least' ->

Date index: 2024-11-24
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