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Business creator
Business founder
Church of the Creator
Content creator
Creativity Movement
Creator Dublin Core metadata element
Creator of content
Dublin Core metadata element named creator
Enterprise creator
Entrepreneur
Entrepreneur-innovator
Firm-creating entrepreneur
Indicator of innovation output
Industrial innovation
Innovation
Innovation headline indicator
Innovation output indicator
Innovation-based business creation
Innovation-based entrepreneurship
Innovative business creation
Innovative entrepreneur
Innovative entrepreneurship
Innovative owner-manager
Owner-manager-innovator
Promoter of a new business
Single innovation indicator
Start-up creator
Startuper
Technological innovation
Web author
Web creator
Web page author
Web page creator
Web site author
Web site creator
Website author
Website creator
World Church of the Creator

Vertaling van "creators and innovators " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
web author [ Web author | web page author | Web page author | website author | Web site author | web creator | Web creator | web page creator | Web page creator | website creator | Web site creator ]

auteur Web [ auteur de pages Web | auteur de site Web | créateur Web | créateur de pages Web | créateur de site Web ]


business creator | enterprise creator

créateur d'entreprises


content creator | creator of content

créateur de contenus


Dublin Core metadata element named creator [ creator Dublin Core metadata element ]

élément de métadonnées du Dublin Core nommé créateur


entrepreneur | business founder | business creator | startuper | start-up creator | firm-creating entrepreneur | promoter of a new business

créateur d'entreprise | créatrice d'entreprise | fondateur d'entreprise | fondatrice d'entreprise | entrepreneur | entrepreneuse | entrepreneure | créateur de start-up | startuper | femme entrepreneur | femme entrepreneuse | femme entrepreneure


Creativity Movement [ World Church of the Creator | Church of the Creator ]

Creativity Movement [ World Church of the Creator | Church of the Creator ]


innovation [ industrial innovation | technological innovation ]

innovation [ innovation industrielle | innovation technologique ]


indicator of innovation output | innovation headline indicator | innovation output indicator | single innovation indicator

indicateur de l'innovation | indicateur des résultats de l'innovation | indicateur en matière d'innovation


entrepreneur-innovator | innovative owner-manager | innovative owner/manager | innovative entrepreneur | owner-manager-innovator

entrepreneur-innovateur | entrepreneuse-innovatrice | entrepreneure-innovatrice | entrepreneur innovant | entrepreneuse innovante | entrepreneure innovante


innovative entrepreneurship | innovation-based entrepreneurship | innovative business creation | innovation-based business creation

création d'entreprise innovante | création d'entreprise innovatrice | entrepreneuriat d'innovation | entrepreneuriat innovant | entrepreneuriat innovateur | création d'entreprise entrepreneuriale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
58. Stresses that any IPR-related legislation needs to reflect the development of the digital era, taking into account the online environment and various means of distribution, guaranteeing a balanced approach representing the interests of all stakeholders involved, and, in particular, of consumers and their right of access to content, whilst at the same time promoting artists, creators and innovation in Europe;

58. souligne que toute législation sur les droits de propriété intellectuelle doit refléter les évolutions de l'ère numérique, en tenant compte d'internet et des différents moyens de distribution, et garantir une approche mesurée qui respecte les intérêts de toutes les parties concernées, notamment des consommateurs, et leurs droits d'accès aux contenus, tout en défendant les artistes, les créateurs et l'innovation en Europe;


58. Stresses that any IPR-related legislation needs to reflect the development of the digital era, taking into account the online environment and various means of distribution, guaranteeing a balanced approach representing the interests of all stakeholders involved, and, in particular, of consumers and their right of access to content, whilst at the same time promoting artists, creators and innovation in Europe;

58. souligne que toute législation sur les droits de propriété intellectuelle doit refléter les évolutions de l'ère numérique, en tenant compte d'internet et des différents moyens de distribution, et garantir une approche mesurée qui respecte les intérêts de toutes les parties concernées, notamment des consommateurs, et leurs droits d'accès aux contenus, tout en défendant les artistes, les créateurs et l'innovation en Europe;


26. Stresses that any IPR-related legislation needs to reflect the development of the digital era, taking into account the online environment and various means of distribution, guaranteeing a balanced approach representing the interests of all stakeholders involved, and in particular of consumers and their right of access to content, whilst at the same time promoting artists, creators and innovation in Europe;

26. souligne que toute législation sur les droits de propriété intellectuelle doit refléter les évolutions de l'ère numérique, en tenant compte d'internet et des différents moyens de distribution, et garantir une approche mesurée qui respecte les intérêts de toutes les parties concernées, notamment des consommateurs et leurs droits d'accès aux contenus, tout en défendant les artistes, les créateurs et l'innovation en Europe;


– Europe's citizens need to see that RI is improving the quality of their lives and is responsive to their concerns, for example through allowing individuals to have their say in setting priorities.[36] RI policy needs to incentivise and enable individuals to engage in innovation as co-creators and lead customers, promote social innovation and social entrepreneurship, and allows innovative firms to test and roll-out solutions in real world environments.

– Les Européens doivent pouvoir constater que la RI améliore leur qualité de vie et répond à leurs préoccupations, par exemple en permettant aux particuliers de donner leur avis lors de la fixation des priorités[36]. La politique de RI doit inciter les particuliers à s'engager dans l'innovation en qualité de co-créateurs et de clients pionniers, leur donner les moyens pour ce faire, promouvoir l'innovation sociale et l'entrepreneuriat social, enfin permettre aux entreprises innovantes de tester et déployer des solutions en environneme ...[+++]


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Innovation is a human activity. Each citizen is a potential creator, implementer and user of innovation.

Potentiellement, chaque citoyen peut créer, appliquer et utiliser de l'innovation.


To this end, the Commission will propose solutions which maximise the offers available to users and open up new opportunities for content creators, while preserving the financing of EU media and innovative content.

À cet effet, la Commission proposera des solutions qui permettront aux utilisateurs de bénéficier de l'offre la plus étendue possible et offriront de nouvelles perspectives aux créateurs de contenu, tout en préservant le financement des médias et du contenu innovant de l'UE.


whereas the impact of sexism and gender stereotyping is an obstacle to equality between women and men, and a burden for economic development and the competitiveness of the EU, further widening the already significant digital gender gap in the fields of ICT, media and related industries; whereas existing gender stereotypes make it difficult for women to fully develop their capacities as users, innovators and creators; whereas there is a need for clear political will, concrete actions and the participation of civil society to change that.

considérant que les répercussions du sexisme et des stéréotypes sexistes font obstacle à l'égalité entre les hommes et les femmes et pèsent sur le développement économique et la compétitivité de l'Union, en accentuant la fracture numérique entre les hommes et les femmes déjà notable dans le domaine des TIC, des médias et des secteurs connexes; que les stéréotypes sexistes empêchent les femmes de donner leur pleine mesure en tant qu'utilisatrices, de novatrices et de créatrices; que le changement dans ce domaine passe par une volonté politique affirmée, des mesures concrètes et la participation de la société civile.


5. Recalls that effective protection of intellectual property rights (IPRs) in international trade agreements requires a careful balancing of the interests of right holders and of society at large to ensure the EU’s leading role in the knowledge economy and that protection should be applied differently concerning least developed countries (LDCs) and developing countries or competitors of industrialised countries; believes that a satisfactory performance of the European CCIs is dependent on finding such a balance to maintain incentives for companies, artists and creators to innovate; for this reason, the EU must rise to the challenge of ...[+++]

5. rappelle qu'une protection efficace des droits de propriété intellectuelle dans les accords commerciaux internationaux implique l'instauration d'un équilibre délicat entre les intérêts des détenteurs des droits et ceux de la société au sens large, si l'on veut conférer à l'UE un rôle de premier plan dans l'économie de la connaissance et que la protection devrait s'appliquer différemment selon qu'il s'agit de PMA (pays les moins avancés) et de pays en développement ou de concurrents implantés dans des pays industrialisés; estime qu'une performance satisfaisante des industries culturelles et créatives européennes dépend de l'instaurati ...[+++]


It follows that the means employed to boost investment in largely software-based industries should not lead to jeopardising the capacity of all concerned to become active creators and innovative users of software, and in particular that patents should not permit the monopolisation of tools for self-expression, creativity, and the dissemination and exchange of information and knowledge.

Il s'ensuit que les moyens utilisés pour stimuler l'investissement dans les industries à forte intensité logicielle ne doivent pas conduire à mettre en danger la capacité de tous à devenir des créateurs actifs et des usagers innovants de logiciels et qu'en particulier les brevets ne doivent pas permettre la monopolisation des outils d'expression, de création de diffusion et d'échange des informations et des connaissances.


Such a situation would discourage creators and inventors, and endanger innovation and creativity in the Community.

Cette situation aurait pour effet de décourager les créateurs et les inventeurs, et de freiner l'innovation et la création au sein de la Communauté.


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