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Arrange state activities in foreign institutions
Assess customer credibility
Assess customer integrity
Assess customer reliability
Assess customer validity
Assessment of credibility
Audit education institutions
Credibility assessment
Credibility interval
Credibility of the budgetary framework
Credibility of the evidence
Credible interval
Deterrence credibility
Evidence credibility
Inspect education institutions
Investigate education institutions
MCA
MCF
Maximum credible accident
Maximum credible flood
Organise government activities in foreign institutions
Regulate state activities in foreign institutions
Scrutinise education institutions

Vertaling van "credible institutions " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
credibility assessment [ assessment of credibility ]

évaluation de la crédibilité


credible interval [ credibility interval ]

intervalle de crédibilité


credibility of the evidence [ evidence credibility ]

crédibilité de la preuve


assess customer integrity | assess customer reliability | assess customer credibility | assess customer validity

évaluer la crédibilité d’un client


credibility of the budgetary framework

crédibilité du cadre budgétaire


maximum credible accident | MCA [Abbr.]

accident maximal prévisible




maximum credible flood | MCF

crue maximale vraisemblable


investigate education institutions | scrutinise education institutions | audit education institutions | inspect education institutions

inspecter des établissements d'enseignement


arrange state activities in foreign institutions | regulate state activities in foreign institutions | coordinate government activities in foreign institutions | organise government activities in foreign institutions

coordonner des activités gouvernementales dans des institutions étrangères
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
3. Where a resolution authority concludes that it may not be feasible or credible to wind up the institution or group entities under normal insolvency proceedings, or that resolution action may otherwise be necessary in the public interest because winding up under normal insolvency proceedings would not meet the resolution objectives to the same extent, it shall identify a preferred resolution strategy which is appropriate for the institution or group on the basis of information provided by the institution or group pursuant to Article ...[+++]

3. Si une autorité de résolution conclut que la liquidation d'un établissement ou d'entités d'un groupe dans le cadre d'une procédure normale d'insolvabilité pourrait ne pas être faisable ou crédible ou que des mesures de résolution pourraient être nécessaires dans l'intérêt public parce qu'une liquidation dans le cadre d'une procédure normale d'insolvabilité n'atteindrait pas les objectifs de la résolution dans la même mesure, elle définit, sur la base des informations fournies par l'établissement ou le groupe conformément à l'articl ...[+++]


An institution or group shall be deemed resolvable if it is feasible and credible for the resolution authority to either liquidate it under normal insolvency proceedings or to resolve it by applying the different resolution tools and powers to the institution and group without giving rise to significant adverse consequences for the financial systems, including in circumstances of broader financial instability or system wide events, of the Member State in which the institution is situated, having regard to the economy or financial stability in that sameor ...[+++]

La résolution est réputée possible pour un établissement ou un groupe si l'autorité de résolution peut, de manière crédible, soit le mettre en liquidation dans le cadre d'une procédure normale d'insolvabilité, soit procéder à une résolution en lui appliquant les différents instruments et pouvoirs de résolution dont elle dispose, sans qu'il en résulte des effets négatifs importants sur les systèmes financiers de l'État membre où il se situe, y compris en cas d'instabilité financière générale ou d'événement systémique, tout en restant attentif à la situation économiqu ...[+++]


An institution shall be deemed to be resolvable if it is feasible and credible for the resolution authority to either liquidate it under normal insolvency proceedings or to resolve it by applying the different resolution tools and powers to the institution while avoiding to the maximum extent possible any significant adverse effect on the financial system, including in circumstances of broader financial instability or system-wide events, of the Member State in which the institution is established, or other Member States or the Union and with a view to ens ...[+++]

La résolution est réputée possible pour un établissement si l’autorité de résolution peut, de manière crédible, soit le mettre en liquidation dans le cadre d’une procédure normale d’insolvabilité, soit procéder à une résolution en lui appliquant les différents instruments et pouvoirs de résolution dont elle dispose, tout en évitant dans toute la mesure du possible, tout effet négatif significatif sur le système financier, y compris en cas d’instabilité financière générale ou d’événement systémique, de l’État membre où il est établi ou ...[+++]


The requirement to prepare a recovery plan should, however, be applied proportionately, reflecting the systemic importance of the institution or group.In that vein, the required content should also take into account the nature of the institution's sources of funding and the degree to which group support would be credibly available.

L'obligation d'élaborer un plan de redressement devrait cependant être imposée de manière proportionnée, en tenant compte de l'importance systémique de l'établissement ou du groupe. Dans la même logique, le contenu imposé devrait également tenir compte de la nature des sources de financement de l'établissement et de ses perspectives crédibles de bénéficier d'un soutien du groupe.


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These powers can be effective whilst anchored on credibility, institutional reputation and excellence.

Ces compétences peuvent être efficaces si elles s'appuient sur la crédibilité, la réputation institutionnelle et l'excellence.


So as to ensure that such institutions or firms have a credible strategy to restore levels of own funds, they should be required to draw up and agree with the competent authorities a capital conservation plan that sets out how the restrictions on distributions will be applied and other measures that the institution or firm intends to take to ensure compliance with the full buffer requirements.

Pour que ces établissements ou entreprises aient une stratégie crédible de reconstitution des niveaux de leurs fonds propres, ils devraient être tenus d'élaborer et d'adopter, en accord avec les autorités compétentes, un plan de conservation des fonds propres indiquant comment seront appliquées les restrictions sur les distributions de bénéfices et précisant les autres mesures que l'établissement ou l'entreprise entend prendre pour respecter l'intégralité des exigences de coussin.


8. Welcomes the intention stated in the Commission Communication of strengthening credible institutions and of encouraging good governance and transparency in the spheres of finance, taxation and justice in the Caribbean States; calls on all Caribbean States to ratify the UN Convention against Transnational Organized Crime and the UN Convention against Corruption;

8. approuve la position exprimée dans la communication de la Commission visant à renforcer les institutions crédibles et à encourager la transparence et une bonne gouvernance dans les domaines des finances, de la fiscalité et de la justice; invite tous les États des Caraïbes à ratifier la convention des Nations unies contre la criminalité internationale organisée et la convention des Nations unies contre la corruption;


8. Welcomes the intention stated in the Commission Communication of strengthening credible institutions and of encouraging good governance and transparency in the spheres of finance, taxation and justice in the Caribbean States; calls on all Caribbean States to ratify the UN Convention against Transnational Organized Crime and the UN Convention against Corruption;

8. approuve la position exprimée dans la communication de la Commission visant à renforcer les institutions crédibles et à encourager la transparence et une bonne gouvernance dans les domaines des finances, de la fiscalité et de la justice, dans les États des Caraïbes; invite tous les États des Caraïbes à ratifier la convention des Nations unies contre la criminalité internationale organisée et la convention des Nations unies contre la corruption;


9. Calls on the Commission and the EU Member States to co-operate to increase and improve support for independent national judiciaries in Africa in order to ensure defence of human rights ands the rule of law by credible institutions;

9. invite la Commission et les États membres à coopérer pour renforcer leur soutien à des appareils judiciaires nationaux indépendants en Afrique en vue d'assurer la défense des droits de l'homme et de l'État de droit par des institutions crédibles;


14. Calls on the Commission and the EU Member states to co-operate to increase and ameliorate support for independent national judiciaries in Africa in order to assure the defence of human rights and the rule of law by credible institutions;

14. invite la Commission et les États membres à coopérer pour renforcer leur soutien à des appareils judiciaires nationaux indépendants en Afrique en vue d'assurer la défense des droits de l'homme et de l'État de droit par des institutions crédibles;


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