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ATM
Additional credit
At the money
At-the-money
At-the-money forward
At-the-money forward option
Auto-bank card
Bank credit transfer
Bank giro credit
Bank money order
Bank post bill
Cash card
Charge card
Corset
Counterfeit currency
Counterfeit money
Counterfeiting
Counterfeiting of currency
Counterfeiting of means of payment
Counterfeiting of money
Counterfeiting of the euro
Credit card
Credit control
Credit framework
Debit card
Defered debit card
Delayed debit card
E-money
E-money payment
Electronic money
Electronic purse
Falsification of means of payment
Forgery of currency
Forgery of means of payment
Forgery of money
Forgery of the euro
Fresh money
Further credit
Money
Multiservices card
On the money
Payment card
Receipt and Deposit of Public Money Regulations
Supplemental credit
The Loans

Vertaling van "credit the money " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
corset | credit control | credit framework | money(credit)management

encadrement du crédit


additional credit | fresh money | further credit | supplemental credit

crédit additionnel | crédit complémentaire | crédit d'appoint


bank credit transfer | bank giro credit | bank money order | bank post bill

mandat de banque


Receipt and Deposit of Public Money Regulations, 1997 [ Receipt and Deposit of Public Money Regulations | Regulations Respecting the Recording of the Collection and Receipt of Public Money and the Deposit of Public Money to the Credit of the Receiver General. ]

Règlement de 1997 sur la réception et le dépôt des fonds publics [ Règlement sur la réception et le dépôt des deniers publics | Règlement concernant l'inscription sur le registre des deniers publics perçus et reçus et leur dépôt au crédit du receveur général. ]


electronic money [ auto-bank card | cash card | charge card | credit card | debit card | defered debit card | delayed debit card | electronic purse | e-money | e-money payment | multiservices card | payment card ]

monnaie électronique [ argent électronique | carte accréditive | carte à débit différé | carte bancaire | carte de crédit | carte de paiement | carte multiservices | monétique | paiement électronique | paiement en monnaie électronique | porte-monnaie électronique ]


The Loans (Special Powers) Act [ An Act for raising Money upon the Credit of the Consolidated Fund ]

The Loans (Special Powers) Act [ An Act for raising Money upon the Credit of the Consolidated Fund ]


Electronic Deposit of Public Money to the Credit of the Receiver General for Canada

Dépôt électronique des deniers publics au crédit du receveur général du Canada


counterfeiting [ counterfeit currency | counterfeiting of currency | counterfeiting of means of payment | counterfeiting of money | counterfeiting of the euro | counterfeit money | falsification of means of payment | forgery of currency | forgery of means of payment | forgery of money | forgery of the euro ]

faux monnayage [ contrefaçon de l'euro | contrefaçon des moyens de paiement | crime de faux monnayage | émission de fausse monnaie | falsification des moyens de paiement | fausse monnaie | fausse-monnaie | faux-monnayage | faux monnayage de l'euro ]


at the money | ATM | at-the-money | on the money

au cours | à parité | au pair | à la monnaie


at-the-money forward option | at-the-money forward

option au cours à terme
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(3) The requirements in paragraphs 1 and 2 shall not apply to credit and money remittance transfers, if the amount executed does not exceed (...euro).]

(3) Les exigences des paragraphes 1 et 2 ne s'appliquent pas aux virements et transferts dont le montant ne dépasse pas (... euros).


33. Calls on European members of the OECD's DAC to reject any attempt to broaden the ODA definition designed to include the ‘Whole of the Union’ and ‘ODA+’ approaches recently proposed by the European Commission, as well as non-aid items such as financial flows, military spending, debt cancellation, particularly cancellation of export credit debts, money spent in Europe on Students and refugees;

33. invite les membres européens du CAD de l'OCDE à rejeter toute tentative visant à élargir la définition de l'APD, qui inclurait l'approche «de toute l'Union» et le concept «d'APD-plus» récemment proposés par la Commission européenne, ainsi que des éléments n'ayant pas de rapport avec l'aide, comme les flux financiers, les dépenses militaires, l'annulation de la dette, et en particulier l'annulation des dettes du crédit à l'exportation, et l'argent dépensé en Europe au profit des étudiants et des réfugiés;


33. Calls on European members of the OECD's DAC to reject any attempt to broaden the ODA definition designed to include the ‘Whole of the Union’ and ‘ODA+’ approaches recently proposed by the European Commission, as well as non-aid items such as financial flows, military spending, debt cancellation, particularly cancellation of export credit debts, money spent in Europe on Students and refugees;

33. invite les membres européens du CAD de l'OCDE à rejeter toute tentative visant à élargir la définition de l'APD, qui inclurait l'approche «de toute l'Union» et le concept «d'APD-plus» récemment proposés par la Commission européenne, ainsi que des éléments n'ayant pas de rapport avec l'aide, comme les flux financiers, les dépenses militaires, l'annulation de la dette, et en particulier l'annulation des dettes du crédit à l'exportation, et l'argent dépensé en Europe au profit des étudiants et des réfugiés;


33. Calls on European members of the OECD's DAC to reject any attempt to broaden the ODA definition designed to include the “Whole of the Union” and “ODA+” approaches recently proposed by the European Commission, as well as non-aid items such as financial flows, military spending, debt cancellation, particularly cancellation of export credit debts, money spent in Europe on Students and refugees;

33. invite les membres européens du CAD de l'OCDE à rejeter toute tentative visant à élargir la définition de l'APD, qui inclurait l'approche "de toute l'Union" et le concept "d'APD-plus" récemment proposés par la Commission européenne, ainsi que des éléments n'ayant pas de rapport avec l'aide, comme les flux financiers, les dépenses militaires, l'annulation de la dette, et en particulier l'annulation des dettes du crédit à l'exportation, et l'argent dépensé en Europe au profit des étudiants et des réfugiés;


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They are suffering the consequences with less growth, faster growing unemployment, less direct investment, less foreign credit, less money sent back by emigrants, less official development aid and, of course, more trade restrictions.

Ils sont confrontés à un ralentissement de la croissance, une accélération du chômage, une diminution des investissements directs, une diminution des crédits extérieurs, une baisse de l’argent renvoyé par les immigrants, une réduction de l’aide publique au développement et, bien sûr, à un renforcement des restrictions commerciales.


Electronic money can be issued by electronic money institutions (which, for the purpose of the Capital Requirements Directive, are considered as 'special purpose' credit institutions), regulated under the Electronic Money Directive.

La monnaie électronique peut être émise par des établissements de monnaie électronique (qui, aux fins de la directive sur les exigences de fonds propres, sont considérés comme des établissements de crédit «spécialisés») régis par la directive sur la monnaie électronique.


It is necessary, however, to preserve a level playing field between electronic money institutions and credit institutions with regard to the issuance of electronic money to ensure fair competition for the same service among a wider range of institutions for the benefit of electronic money holders.

Cependant, il est nécessaire de préserver des conditions de concurrence équitables entre les établissements de monnaie électronique et les établissements de crédit en ce qui concerne l’émission de monnaie électronique afin de permettre une concurrence loyale pour le même service à un plus large éventail d’établissements, dans l’intérêt des détenteurs de monnaie électronique.


It is necessary to specify the categories of payment service providers which may legitimately provide payment services throughout the Community, namely, credit institutions which take deposits from users that can be used to fund payment transactions and which should continue to be subject to the prudential requirements under Directive 2006/48/EC of the European Parliament and of the Council of 14 June 2006 relating to the taking up and pursuit of the business of credit institutions , electronic money institutions which issue electroni ...[+++]

Il est nécessaire de préciser les catégories de prestataires de services de paiement qui peuvent légitiment proposer des services de paiement dans toute la Communauté, à savoir les établissements de crédit qui acceptent les dépôts d'utilisateurs qui peuvent être utilisés pour financer des opérations de paiement et qui devraient rester soumis aux exigences prudentielles fixées au titre de la directive 2006/48/CE du Parlement européen et du Conseil du 14 juin 2006 concernant l'accès à l'activité des établissements de crédit et son exercice , les établissements de monnaie électronique qui émettent de la monnaie électronique qui peut être ut ...[+++]


In order to apply anti-money laundering measures efficiently, credit institutions must be able to rely on timely and specific (case-by-case) feedback provided by competent authorities. This is essential for credit institutions to make an assessment/improvement of the IT tools and procedures.

Pour appliquer efficacement les mesures de lutte contre le blanchiment, les établissements de crédit doivent pouvoir compter sur un retour d'information fourni par les autorités compétentes à temps et avec précision (au cas par cas), faute de quoi ils ne seraient pas en mesure d'évaluer et d'améliorer les outils et les procédures fondés sur les technologies de l'information.


(7) The introduction of a separate prudential supervisory regime for electronic money institutions, which, although calibrated on the prudential supervisory regime applying to other credit institutions and Directive 2000/12/EC except Title V, Chapters 2 and 3 thereof in particular, differs from that regime, is justified and desirable because the issuance of electronic money does not constitute in itself, in view of its specific character as an electronic surrogate for coins and banknotes, a deposit-taking activity pursuant to Article ...[+++]

(7) L'introduction pour les établissements de monnaie électronique d'un régime de surveillance prudentielle distinct du régime applicable aux autres établissements de crédit, quoique modelé sur ce dernier et sur la directive 2000/12/CE à l'exception de son titre V, chapitres 2 et 3, en particulier, est justifiée et souhaitable parce que l'émission de monnaie électronique ne constitue pas, en soi, étant donné son caractère particulier de substitut électronique des pièces et billets de banque, une activité de réception de dépôts relevant de l'article 3 de la directive 2000/12/CE, si les fonds reçus sont immédiatement échangés contre de la ...[+++]




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'credit the money' ->

Date index: 2023-09-12
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