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Bed gradient
Bed slope
Bi-gradient
Bigradient
Bottom gradient
Bottom slope
Critical gradient
Critical hydraulic gradient
Critical shear force
Critical shear stress
Critical slope
Critical temperature gradient
Critical tractive force
Double gradient
Double-gradient
Geothermal gradient
Heat flow value
Heat gradient
Temperature gradient
Thermal gradient
Threshold gradient
Threshold slope

Vertaling van "critical gradient " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE






threshold slope | critical slope | threshold gradient | critical gradient

pente limite d'entraînement | pente critique d'entraînement | pente limite | pente de début de transport


critical temperature gradient

gradient de température critique


critical hydraulic gradient

gradient hydraulique critique


geothermal gradient [ thermal gradient | temperature gradient | heat flow value | heat gradient ]

gradient géothermique [ gradient géothermal | gradient thermique | gradient de température | taux de variation de la température ]


bi-gradient | bigradient | double gradient | double-gradient

bidégradé


critical shear stress | critical tractive force | critical shear force

contrainte d'entraînement critique | force tractrice critique | force d'entraînement critique | force tractrice limite


bed slope | bottom slope | bed gradient | bottom gradient

pente du fond | pente du lit
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(b) For instrument approaches with decision heights below 200 ft, an operator must verify that the approach mass of the aeroplane, taking into account the take-off mass and the fuel expected to be consumed in flight, allows a missed approach gradient of climb, with the critical engine failed and with the speed and configuration used for go-around of at least 2·5%, or the published gradient, whichever is the greater.

(b) Dans le cadre d'approches aux instruments avec des hauteurs de décision inférieures à 200 ft, l'exploitant doit vérifier que la masse de l'avion lors de la procédure d'approche - compte tenu de la masse au décollage et de la consommation de carburant prévue en cours de vol - permet, en cas d'approche interrompue, une pente de montée au minimum égale à 2,5% avec la vitesse et la configuration utilisées pour la remise des gaz, et le moteur critique en panne, ou égale à la pente publiée, la plus élevée des deux.




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'critical gradient' ->

Date index: 2023-01-26
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