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Action programme for Community customs
Action programme for customs in the Community
CRM
Client-based
Client-centred
Client-centric
Client-driven
Client-focused
Client-oriented
Clientele
Clients
Community customs action programme
Community customs code
Customer management
Customer relations
Customer relationship management
Customer satisfaction
Customer service
Customer-based
Customer-centred
Customer-centric
Customer-driven
Customer-focused
Customer-oriented
Customers
Customs
Customs 2000
Customs 2000 programme
Customs approved treatment
Customs destination
Customs legislation
Customs policy
Customs regulations
Customs treatment
Customs-approved treatment for use
Customs-approved use
Grounds relied on
Grounds relied upon
H.M.Customs
Her Majesty's Customs
Her Majesty's Customs and Excise
Map out customer requirements into pragmatic action
Map out customer requirements into pragmatic actions
Map out pragmatic actions of customer requirements
Refer to
Relationship marketing
Rely in support upon
Rely on
Rely upon
Tariff policy

Traduction de «customer to rely » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
refer to [ rely on | rely in support upon | rely upon ]

se fonder sur [ invoquer ]


customs regulations [ community customs code | customs legislation | customs treatment ]

réglementation douanière [ code des douanes communautaires | législation douanière ]


customers [ clientele | clients | CRM | customer management | customer relations | customer relationship management | customer satisfaction | Customer service(ECLAS) | Customer satisfaction(STW) | Relationship marketing(STW) ]

clientèle [ gestion de la clientèle | gestion de la relation client | GRC | relation avec la clientèle | satisfaction de la clientèle ]


tariff policy [ customs policy ]

politique tarifaire [ politique douanière ]


grounds relied upon [ grounds relied on ]

motifs invoqués [ moyens invoqués ]


action programme for Community customs | action programme for customs in the Community | Community customs action programme | Customs 2000 | Customs 2000 programme

Douane 2000 | programme Douane 2000 | programme d'action de la douane communautaire


customs approved treatment | customs destination | customs-approved treatment for use | customs-approved use

destination douanière


Customs | H.M.Customs | Her Majesty's Customs | Her Majesty's Customs and Excise

Administration des douanes | Direction générale des douanes


map out customer requirements into pragmatic action | map out pragmatic actions of customer requirements | map out customer requirements into pragmatic actions | mapping out customer requirements into pragmatic actions

traduire les exigences de clients en actions concrètes


customer-centric [ customer-based | customer-centred | customer-focused | customer-driven | customer-oriented | client-centric | client-based | client-centred | client-focused | client-driven | client-oriented ]

centré sur le client [ centré sur la clientèle | axé sur le client | axé sur la clientèle | orienté vers le client | orienté vers la clientèle ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This Regulation should enable natural gas companies and customers to rely on market mechanisms for as long as possible when coping with disruptions.

Le règlement devrait permettre aux entreprises de gaz naturel et à leurs clients d’avoir recours aux mécanismes du marché le plus longtemps possible en cas de rupture.


Senator Peterson: Mr. Geddes, if we go to the open market system, how much difficulty will you have in maintaining the level of quality of the grain we export to customers who rely on what you have been doing to date?

Le sénateur Peterson : Monsieur Geddes, si nous entrons dans un système de marché libre, dans quelle mesure est-ce que vous aurez de la difficulté à maintenir le niveau de qualité des grains que nous exportons aux clients, qui comptent sur ce que vous avez fait jusqu'à maintenant?


Long-term risk includes uncertainty of plant operations due to shutdown and, more importantly, the damage caused to Asia-Pacific customers who rely on our supply and could be vulnerable to a potential shutdown.

Comptent parmi les risques à long terme l'incertitude à l'égard de l'exploitation de l'usine par suite de l'arrêt des opérations et, ce qui est plus grave encore, les dommages subis par les clients de la région Asie-Pacifique qui comptent sur nous pour s'approvisionner et qui seraient très vulnérables en cas de risque de fermeture.


Because the announcements provide only partial information to customers, and may not be binding on the carriers, customers may not be able to rely on them and therefore carriers may be able to adjust prices without the risk of losing customers.

Comme les annonces ne fournissent que des informations partielles aux clients et ne sont pas nécessairement contraignantes pour les transporteurs, les clients ne peuvent pas s’y fier et les transporteurs peuvent être en mesure d’ajuster leurs prix sans risque de perdre des clients.


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Our pipeline and gas processing assets form the backbone of the natural gas sector in B.C. We connect B.C'. s natural gas exploration and production industry with millions of customers who rely on natural gas as a feedstock for manufacturing, as a boiler fuel for electric generation, or as a means to heat their homes and businesses.

Nos pipelines et nos installations de traitement du gaz constituent l'armature du secteur du gaz naturel en Colombie-Britannique. Nous assurons la liaison entre le secteur de la prospection et de la production de gaz naturel de la Colombie-Britannique et des millions de consommateurs pour qui il est une matière première; il alimente leurs industries manufacturières et centrales électriques, et il chauffe leurs maisons et leurs entreprises.


(12) This Regulation should enable natural gas undertakings and customers to rely on market mechanisms for as long as possible when coping with disruptions.

(12) Le présent règlement doit permettre aux entreprises dans le secteur du gaz naturel et aux consommateurs d'avoir recours aux mécanismes du marché le plus longtemps possible lorsqu'ils font face à des ruptures.


The Commission may adopt additional measures for the monitoring of controlled substances or new substances and of products and equipment containing or relying on controlled substances placed under temporary storage, customs warehousing or free zone procedure or in transit through the customs territory of the Community and subsequently re-exported, on the basis of an evaluation of the potential risks of illegal trade linked to such movements, taking into account t ...[+++]

La Commission peut adopter des mesures supplémentaires de surveillance des substances réglementées ou des nouvelles substances, ainsi que des produits et équipements qui contiennent des substances réglementées ou qui en sont tributaires, placés en dépôt temporaire, en entrepôt douanier ou en zone franche ou qui transitent par le territoire douanier de la Communauté, puis sont réexportés, sur la base d’une évaluation des risques potentiels de commerce illicite liés à ces mouvements et en tenant compte des avantages pour l’environnement et des effets socio-économiques de telles mesures.


Where a Member State permits credit and financial institutions referred to in Article 2(1)(1) or (2) situated in its territory to be relied on as a third party domestically, that Member State shall in any case permit institutions and persons referred to in Article 2(1) situated in its territory to recognise and accept, in accordance with Article 14, the outcome of the customer due diligence requirements laid down in Article 8(1)(a) to (c), carried out in accordance with this Directive by an institution referred to in Article 2(1)(1) o ...[+++]

Lorsqu'un État membre permet de recourir aux établissements de crédit ou financiers visés à l'article 2, paragraphe 1, point 1) ou 2), situés sur son territoire en tant que tiers au niveau national, cet État membre permet en toutes circonstances aux établissements et personnes visés à l'article 2, paragraphe 1, situés sur son territoire de reconnaître et d'accepter, conformément à l'article 14, les résultats des mesures de vigilance à l'égard de la clientèle prévues à l'article 8, paragraphe 1, points a) à c), appliquées conformément à la présente directive par des établissements visés à l'article 2, paragraphe 1, point 1) ou 2), situés ...[+++]


(b) take further steps wherever possible, towards the reduction, simplification and standardisation of data in the documentation required by customs, including the use of a single customs entry document or data message and a single customs exit document or data message, based on international standards and relying as far as possible on commercially available information.

b) prennent d'autres mesures, si possible, pour réduire, simplifier et normaliser les données dans les documents requis par les douanes, notamment l'utilisation d'un document douanier ou message d'information unique à l'entrée et à la sortie correspondant aux normes internationales et reposant autant que possible sur des informations disponibles dans le secteur commercial.


In order to respond to the specific needs of our customers we rely on raw material from both Canada and U.S. suppliers.

Pour répondre aux besoins spécifiques de nos consommateurs, nos membres se procurent leur matière première auprès de fournisseurs canadiens et américains.


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