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Action programme for Community customs
Action programme for customs in the Community
CRM
Cash break even point
Cash break-even point
Cash flow break even point
Cash flow break-even point
Clientele
Clients
Community customs action programme
Community customs code
Customer management
Customer relations
Customer relationship management
Customer satisfaction
Customer service
Customers
Customs 2000
Customs 2000 programme
Customs approved treatment
Customs destination
Customs legislation
Customs policy
Customs regulations
Customs treatment
Customs-approved treatment for use
Customs-approved use
Even folio
Even leaf
Even page
Even-numbered page
Evening gazette
Evening newspaper
Evening paper
Eveninger
Left-hand page
Map out customer requirements into pragmatic action
Map out customer requirements into pragmatic actions
Map out pragmatic actions of customer requirements
Relationship marketing
Tariff policy
Verso

Traduction de «customers even » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
customs regulations [ community customs code | customs legislation | customs treatment ]

réglementation douanière [ code des douanes communautaires | législation douanière ]


customers [ clientele | clients | CRM | customer management | customer relations | customer relationship management | customer satisfaction | Customer service(ECLAS) | Customer satisfaction(STW) | Relationship marketing(STW) ]

clientèle [ gestion de la clientèle | gestion de la relation client | GRC | relation avec la clientèle | satisfaction de la clientèle ]


tariff policy [ customs policy ]

politique tarifaire [ politique douanière ]


even folio | even leaf | even page | left-hand page | verso

fausse page | page paire | verso


even page | verso | left-hand page | even folio | even leaf | even-numbered page

fausse page | page paire | verso | page de gauche


cash break-even point | cash break even point | cash flow break even point | cash flow break-even point

point mort de trésorerie


action programme for Community customs | action programme for customs in the Community | Community customs action programme | Customs 2000 | Customs 2000 programme

Douane 2000 | programme Douane 2000 | programme d'action de la douane communautaire


customs approved treatment | customs destination | customs-approved treatment for use | customs-approved use

destination douanière


map out customer requirements into pragmatic action | map out pragmatic actions of customer requirements | map out customer requirements into pragmatic actions | mapping out customer requirements into pragmatic actions

traduire les exigences de clients en actions concrètes


evening paper | evening newspaper | eveninger | evening gazette

journal du soir | presse du soir | quotidien du soir | gazette du soir
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This existing regulation already required Member States to prepare and share with each other plans with national measures for crisis prevention and mitigation, obliged companies to ensure gas supply to protected customers even in the event of supply disruption, and provided for the installation of bi-directional capacity (reverse flows).

Ce règlement fait déjà obligation, d'une part, aux États membres d'élaborer et de se communiquer mutuellement des plans relatifs à des mesures nationales de prévention et d'atténuation des crises, et d'autre part, aux entreprises d'assurer l'approvisionnement en gaz des clients protégés en cas de rupture de l'approvisionnement et de prévoir la construction de capacités bidirectionnelles (flux inversés).


This preserves the possibility for competitors to make own diversified high speed internet offers to their customers even when vectoring is used by the network operator.

Cela préserve la possibilité pour les concurrents de proposer à leurs clients leurs propres offres diversifiées d'accès à l'internet haut débit, même lorsque l'opérateur de réseau utilise la vectorisation.


Namely, in the above example (merchant accepting payment cards with payment card network temporarily unavailable) it may be difficult for the merchant to prove how many customers (or simply that some customers) could not complete payment card transactions; it may be even more difficult to demonstrate that, as a result of the breakdown, the merchant had lost a specific amount in sales and profits (as the customers could have paid with cash or other means of payments).

Ainsi, dans l'exemple ci-dessus (commerçant acceptant une carte de paiement dont le réseau se révèle temporairement indisponible), il peut être difficile pour le commerçant de prouver combien de clients ou, tout simplement, que des clients, n'ont pas pu payer par carte; il risque d'avoir encore plus de difficulté à prouver le montant précis du manque à gagner et de la perte de chiffre d'affaires imputables à cette défaillance du système (dans la mesure où ces clients auraient pu régler leurs achats en liquide ou par un autre mode de paiement).


Customs unions eliminate them internally but continue to allow and even erect them externally. And, of course, customs unions limit and prohibit members’ freedom of commercial negotiation.

Les unions douanières éliminent celles-ci sur le marché intérieur alors qu’elles les conservent, voire les dressent, sur le marché extérieur. Et, bien entendu, les unions douanières restreignent et entravent la liberté des membres lors des négociations commerciales.


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Why does the Council insist that each Member State should be allowed to have its own list of safe countries and why does it persist in refusing a common list, with the result that each country includes its friends and ‘customers, even if other Member States do not trust them?

Pourquoi le Conseil insiste-t-il pour que chaque État membre soit autorisé à disposer de sa propre liste de pays sûrs et pourquoi persiste-t-il à refuser une liste commune, ce qui a pour résultat que chaque pays inclut dans sa liste ses amis et ses «clients», même si d’autres États membres n’ont pas confiance en ces pays?


Why does the Council insist that each Member State should be allowed to have its own list of safe countries and why does it persist in refusing a common list, with the result that each country includes its friends and ‘customers, even if other Member States do not trust them?

Pourquoi le Conseil insiste-t-il pour que chaque État membre soit autorisé à disposer de sa propre liste de pays sûrs et pourquoi persiste-t-il à refuser une liste commune, ce qui a pour résultat que chaque pays inclut dans sa liste ses amis et ses «clients», même si d’autres États membres n’ont pas confiance en ces pays?


Even you, Commissioner, spoke of this promise, but the prospect held out by the EEC in 1963 – by the EEC, mind you – has long since been realised through the customs union. We had that decision on the customs union adopted in the face of opposition from the political group of Mr Schulz, who praised the customs union today, because we are friends of a strong and viable Turkey.

Même vous, Monsieur le Commissaire, avez parlé de cette promesse, mais la perspective donnée en 1963 par la CEE - la CEE, j’insiste - a été concrétisée il y a longtemps par l’union douanière, créée à l’époque en dépit de l’opposition du groupe politique de M. Schulz - qui, aujourd’hui, a vanté les mérites de l’union douanière - parce que nous sommes partisans d’une Turquie forte et viable.


(1) The experience gained from previous programmes in the customs field, in particular Customs 2002, set out in Decision No 210/97/EC of the European Parliament and the Council of 19 December 1996 adopting an action programme for customs in the Community , indicates that there would be a strong Community interest to continue, and even to enlarge this programme.

(1) L'expérience tirée de programmes antérieurs menés dans le domaine douanier, en particulier Douane 2002, établi par la décision n° 210/97/CE du Parlement européen et du Conseil du 19 décembre 1996 portant adoption d'un programme d'action pour la douane dans la Communauté , montre que la Communauté aurait fortement intérêt à poursuivre ce programme, et même à l'étendre.


- For professionals and exporters, this measure has the merit of establishing a relationship of mutual trust between them and the customs administration, enabling them to associate with customs more closely for their operations, or even use simplified customs clearance procedures.

- Pour les professionnels et exportateurs, cette mesure offre l'intérêt d'établir des relations mutuelles de confiance avec l'administration douanière, ce qui leur permet de mieux associer la douane à leurs opérations, voire d'utiliser les systèmes simplifiés de dédouanement.


For the candidate countries this is an even more crucial factor, especially where enlargement will mean a reduction in external frontiers but not necessarily a major reduction in customs work (the loss of national customs work at external national border posts often being counter-balanced by an increase in activities to protect the integrity of the Community and facilitate trade).

Pour les pays candidats, il s'agit d'un facteur d'autant plus essentiel que, si l'élargissement se traduira par une réduction des frontières extérieures, il n'entraînera pas nécessairement une régression fondamentale de l'activité douanière (le recul du volume national de l'activité douanière exercée dans les bureaux situés aux frontières extérieures étant souvent contrebalancé par un accroissement de l'activité de protection de l'intégrité du territoire de la Communauté et de simplification des échanges).


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