Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Allowance for bad debts
Allowance for doubtful accounts
Allowance for uncollectible accounts
Bad debt provision
Bad debt reserve
Borrowing capacity
CCl2FCCl2F
CFC 112
Cancellation of a debt
Condonation of a debt
Debt
Debt cancellation
Debt carrying capacity
Debt forgiveness
Debt ratio
Debt remission
Debt service capacity
Debt servicing ability
Debt servicing capability
Debt servicing capacity
Debt swap
Debt to assets ratio
Debt to total assets ratio
Debt to total capital ratio
Debt-debt swap
Debt-for-debt swap
Debt-servicing capacity
Debt-to-GDP ratio
Debt-to-assets ratio
External debt
F 112
Fluorocarbon-112
Forgiveness of a debt
Freon 112
General government debt ratio
Government debt
Government debt ratio
Halon 2.240
Indebtedness
International debt
National debt
Par debt swap
Provision for bad debts
Provision for doubtful debts
Public debt
Public debt ratio
R 112
Release of debt
Remission of a debt
Remittal of a debt
Reserve for bad debts
Sym-tetrachlorodifluoroethane
Tetrachlorodifluoroethane
Total debt to total capital ratio

Vertaling van "debt $112 " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
tetrachlorodifluoroethane [ sym-tetrachlorodifluoroethane | Freon 112 | F 112 | R 112 | fluorocarbon-112 | CFC 112 | Halon 2.240 | CCl2FCCl2F ]

tétrachloro-1,2,2,2-difluoro-1,2-éthane [ difluorotétrachloroéthane symétrique | difluoro-1,2-tétrachloroéthane | Fréon 112 | F 112 | CFC 112 | R 112 | Halon 2.240 | CCl2FCCl2F ]


public debt [ government debt | national debt ]

dette publique


remission of a debt [ debt remission | forgiveness of a debt | debt forgiveness | remittal of a debt | release of debt | condonation of a debt | cancellation of a debt | debt cancellation ]

remise de dette [ renonciation à une créance | remise de créance | annulation de dette ]


borrowing capacity | debt carrying capacity | debt service capacity | debt servicing ability | debt servicing capability | debt servicing capacity | debt-servicing capacity

aptitude à assurer le service de la dette | capacité de service de la dette | capacité d'emprunt | capacité d'endettement


debt swap | debt-debt swap | debt-for-debt swap | par debt swap

swap de dettes | swap sur les dettes


debt/equity ratio | debt-to-assets ratio | debt ratio | debt to assets ratio | debt to total assets ratio | debt to total capital ratio | total debt to total capital ratio

ratio d'endettement


debt ratio | debt-to-GDP ratio | general government debt ratio | government debt ratio | public debt ratio

rapport dette-PIB | ratio de la dette publique | ratio d'endettement | ratio dette publique/PIB | taux d'endettement


external debt [ international debt ]

dette extérieure [ dette internationale ]


allowance for doubtful accounts [ allowance for bad debts | allowance for uncollectible accounts | reserve for bad debts | bad debt reserve | bad debt provision | provision for bad debts | provision for doubtful debts ]

provision pour créances douteuses [ provision pour mauvaises créances | provision pour créances irrécouvrables | provision pour dépréciation des créances | provision pour dépréciation des comptes de tiers | allocation pour créances irrécouvrables | réserve pour créances irrécouvrables ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
According to the Commission 2004 autumn forecasts, the general government deficit would reach 5.5% of GDP in 2004 and the debt ratio would attain 112.1% of GDP, while for 2005 the general government deficit would attain 3.6% of GDP in 2005.

Dans ses prévisions de l’automne 2004, la Commission table, pour l’année en cours, sur un déficit des administrations publiques de 5,5% du PIB et un ratio de la dette de 112,1%, puis, pour 2005, sur un déficit de 3,6% du PIB.


The general government debt ratio reached a peak of 112.3 % of GDP in 1996 but declined thereafter by 6.0 percentage points to 106.3% of GDP in 1998.

Le ratio de la dette des administrations publiques a atteint un pic de 112,3% du PIB en 1996 pour régresser ensuite de 6 points et s'établir à 106,3% du PIB en 1998.


Is import VAT for goods which have been reexported under customs supervision as non-Community goods for which, however, a customs debt is incurred due to a breach of obligation under Article 204 of the Customs Code (1) — in this case: failure to discharge in due time the external Community transit procedure by presentation at the competent customs office before the introduction into the third country — to be considered to be not legally owed within the meaning of Article 236(1) of the Customs Code in conjunction with the provisions of Directive 2006/112/EC, (2) at least where the person used as the debtor is the person on whom the breach ...[+++]

La TVA à l’importation afférente à des biens réexportés en tant que marchandises non communautaires sous surveillance douanière, mais qui ont fait naître une dette douanière en raison de l’inexécution d’une obligation visée à l’article 204 du code des douanes (1), consistant en l’espèce à avoir omis de clore la procédure de transit communautaire externe en présentant les biens concernés au bureau de douane compétent avant leur transfert à destination du pays tiers, est-elle réputée légalement non due au sens de l’article 236, paragraphe 1, du code des douanes lu conjointement avec les dispositions de la directive 2006/112/CE (2), en tout ...[+++]


Under the Commission’s current projections for nominal GDP growth (– 3,6 % in 2010, 1,3 % in 2011, 2,8 % in 2012 and 4,0 % in 2013), the fiscal adjustment path is broadly in line with the Council Recommendation of 7 December 2010 with a view to bringing to an end the situation of an excessive deficit in Ireland, pursuant to Article 126(7) of the Treaty, and is consistent with a path for the debt-to-GDP ratio of 96,2 % in 2010, 112,0 % in 2011, 117,9 % in 2012 and 120,3 % in 2013.

Selon les projections actuelles de la Commission concernant la croissance du PIB nominal (– 3,6 % en 2010, 1,3 % en 2011, 2,8 % en 2012 et 4,0 % en 2013), la trajectoire d’ajustement budgétaire est largement conforme à la recommandation du Conseil du 7 décembre 2010 visant à ce que soit mis un terme à la situation de déficit public excessif en Irlande, conformément à l’article 126, paragraphe 7, du traité, et est compatible avec un ratio dette/PIB de 96,2 % en 2010, 112,0 % en 2011, 117,9 % en 2012 et 120,3 % en 2013.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Trustees are required to give debt obligation holders notice under a trust indenture of every event of default arising under the trust indenture, unless the trustee reasonably believes that it is in the best interests of the debt obligation holders to withhold such notice (clause 112).

Le fiduciaire donne avis, dans le délai réglementaire, de tous les cas de défaut existants aux détenteurs de titres de créance émis en vertu d’un acte de fiducie, sauf s’il a de bonnes raisons de croire qu’il est dans l’intérêt des détenteurs de ces titres que l’avis ne soit pas donné (art. 112).


According to the Commission 2004 autumn forecasts, the general government deficit would reach 5.5% of GDP in 2004 and the debt ratio would attain 112.1% of GDP, while for 2005 the general government deficit would attain 3.6% of GDP in 2005.

Dans ses prévisions de l’automne 2004, la Commission table, pour l’année en cours, sur un déficit des administrations publiques de 5,5% du PIB et un ratio de la dette de 112,1%, puis, pour 2005, sur un déficit de 3,6% du PIB.


The general government debt ratio reached a peak of 112.3 % of GDP in 1996 but declined thereafter by 6.0 percentage points to 106.3% of GDP in 1998.

Le ratio de la dette des administrations publiques a atteint un pic de 112,3% du PIB en 1996 pour régresser ensuite de 6 points et s'établir à 106,3% du PIB en 1998.


The general government debt reached a peak of 112,3 % of GDP in 1996; it was reduced by 6 percentage points in the following two years, to 106,3 % of GDP in 1998.

La dette des administrations publiques a culminé à 112,3 % du PIB en 1996; elle a été réduite de 6 points de pourcentage sur les deux années suivantes, pour atteindre 106,3 % du PIB en 1998.


By the next election, rather than increasing the debt by $112 billion the debt would have increased by only $50 billion, a difference of $62 billion, almost $3 billion less in interest payments that we would be required to pay.

Quand viendrait le temps des prochaines élections, au lieu d'avoir augmenté de 112 milliards de dollars, notre dette n'aurait augmenté que de 50 milliards de dollars, une différence de 62 milliards, représentant près de 3 milliards de moins à payer en intérêts.


It is a sad commentary that debt continues to grow and accumulate, which over the government's term will add more than $112 billion to the debt load.

C'est vraiment regrettable que la dette continue de grossir et de s'accumuler. Au cours du mandat du gouvernement, on va ajouter plus de 112 milliards de dollars à la dette nationale.


w