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Borrowing capacity
Cancellation of a debt
Choice criterion
Condonation of a debt
Conversion of debt into equity
Criterion for decision
Debt
Debt cancellation
Debt carrying capacity
Debt for equity conversion
Debt for equity swap
Debt forgiveness
Debt ratio
Debt remission
Debt service capacity
Debt servicing ability
Debt servicing capability
Debt servicing capacity
Debt to assets ratio
Debt to total assets ratio
Debt to total capital ratio
Debt-equity swap
Debt-servicing capacity
Debt-to-assets ratio
Debt-to-equity swap
Decision criterion
External debt
Forgiveness of a debt
Government debt
Indebtedness
International debt
Maxim criterion
Maximin criterion
Maximin pay-off criterion
Maximin strategy
Mini-maxi regret
Minimax loss criterion
Minimax regret criterion
Minimax-regret criterion
National debt
Public debt
Release of debt
Remission of a debt
Remittal of a debt
Savage criterion
Total debt to total capital ratio
Wald criterion

Traduction de «debt criterion » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
maximin strategy [ maximin criterion | maxim criterion | maximin pay-off criterion | Wald criterion ]

critère maximin [ critère de pessimisme de Wald | critère de pessimisme | critère du maxi-min | critère du maximum de gain minimum ]


minimax-regret criterion [ mini-maxi regret | Savage criterion | minimax loss criterion | minimax regret criterion ]

critère minimax regret [ critère de regret de Savage | critère du minimax-regret | critère du mini-max regret | critère mini-max regret | critère de regret minimax ]


public debt [ government debt | national debt ]

dette publique


remission of a debt [ debt remission | forgiveness of a debt | debt forgiveness | remittal of a debt | release of debt | condonation of a debt | cancellation of a debt | debt cancellation ]

remise de dette [ renonciation à une créance | remise de créance | annulation de dette ]


decision criterion | choice criterion | criterion for decision

critère de choix | critère de décision


borrowing capacity | debt carrying capacity | debt service capacity | debt servicing ability | debt servicing capability | debt servicing capacity | debt-servicing capacity

aptitude à assurer le service de la dette | capacité de service de la dette | capacité d'emprunt | capacité d'endettement


debt/equity ratio | debt-to-assets ratio | debt ratio | debt to assets ratio | debt to total assets ratio | debt to total capital ratio | total debt to total capital ratio

ratio d'endettement


external debt [ international debt ]

dette extérieure [ dette internationale ]


debt-equity swap | debt for equity swap | debt for equity conversion | conversion of debt into equity | debt-to-equity swap

échange de créances contre actifs | conversion de dettes en capital | conversion de créances en prises de participation | conversion de créances en fonds propres | conversion de dettes en actifs


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The recommendations require Member States' action on the implementation of reforms in order to boost investment, pursue structural reforms and ensure responsible fiscal policies; recommendations to the Council to abrogate the Excessive Deficit Procedures (EDP) (under Article 126(12) of the Treaty on the Functioning of the European Union (TFEU)) for Croatia and Portugal as these countries have brought their deficits below the 3% of GDP Treaty reference value; reports on Belgium and Finland under Article 126(3) TFEU, reviewing their compliance with the debt criterion of the Treaty in 2016; a confirmation concerning Italy that the reques ...[+++]

Les recommandations nécessitent une action des États membres pour mettre en œuvre des réformes destinées à relancer les investissements, poursuivre les réformes structurelles et mettre en place des politiques budgétaires responsables; des recommandations au Conseil visant à abroger les procédures concernant les déficits excessifs (PDE) [en application de l'article 126, paragraphe 12, du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne (TFUE)] pour la Croatie et le Portugal, ces pays ayant ramené leurs déficits sous la valeur de référence de 3 % du PIB prévue par le traité; des rapports sur la Belgique et la Finlande, en application de l'article 126, paragraphe 3, du TFUE, examinant pour 2016 le respect, par ces pays, du crit ...[+++]


As regards the debt criterion, the Commission forecasts that the Finnish government debt will be 62.5% of GDP in 2015 and 64.5% in 2016.

En ce qui concerne le critère de la dette, la Commission chiffre la dette publique de la Finlande à 62,5 % du PIB en 2015 et 64,5 % en 2016.


Excessive Deficit Procedure (EDP): If Member States breach either the deficit criterion or the debt criterion, the Commission prepares a report to consider whether or not an Excessive Deficit Procedure (EDP) should be launched.

Procédure concernant les déficits excessifs: pour les États membres qui dépassent la limite fixée pour le déficit ou la dette, la Commission rédige un rapport afin d'étudier s'il convient ou non de lancer une procédure concernant les déficits excessifs (PDE).


Implementing the existing excessive deficit procedure on the basis of both the deficit criterion and the debt criterion requires a numerical benchmark, which takes into account the business cycle, against which to assess whether the ratio of the government debt to gross domestic product (GDP) is sufficiently diminishing and is approaching the reference value at a satisfactory pace.

La mise en œuvre de la procédure actuelle concernant les déficits excessifs, en se fondant à la fois sur le critère du déficit et sur le critère de la dette, requiert une référence numérique tenant compte du cycle économique par rapport à laquelle apprécier si le ratio de la dette publique au produit intérieur brut (PIB) diminue suffisamment et s’approche à un rythme satisfaisant de la valeur de référence.


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Greater emphasis is be placed on the debt criterion of the Stability and Growth Pact, with member states whose debt exceeds 60% of GDP (the EU's reference value for debt) required to take steps to reduce their debt at a pre-defined pace, even if their deficit is below 3% of GDP (the EU's deficit reference value).

L'accent est mis davantage sur le critère relatif à la dette énoncé dans le pacte de stabilité et de croissance, les États membres dont la dette excède 60 % du PIB (valeur de référence de l'UE pour la dette) étant tenus de prendre des mesures pour réduire leur dette à un rythme prédéfini, même si leur déficit est inférieur à 3 % du PIB (valeur de référence de l'UE pour le déficit).


Greater emphasis would also be placed on the debt criterion of the Stability and Growth Pact, with member states whose debt exceeds 60% of GDP (the EU's reference value for debt) required to take steps to reduce their debt at a pre-defined pace, even if their deficit is below 3% of GDP (the EU's deficit reference value).

Par ailleurs, l'accent serait davantage mis sur le critère relatif à la dette énoncé dans le pacte de stabilité et de croissance, les États membres dont la dette excède 60 % du PIB (valeur de référence de l'UE pour la dette) étant tenus de prendre des mesures pour réduire leur dette à un rythme pré‑défini, même si leur déficit est inférieur à 3 % du PIB (valeur de référence de l'UE pour le déficit).


Greater emphasis will also be placed on the debt criterion of the Stability and Growth Pact, with member states whose debt exceeds 60% of GDP required to take steps to reduce their debt at a pre-defined pace, even if their deficit is below the 3% of GDP threshold.

Par ailleurs, l'accent sera davantage mis sur le critère relatif à la dette figurant dans le pacte de stabilité et de croissance, les États membres dont la dette excède 60% du PIB étant tenus de prendre des mesures pour réduire leur dette à un rythme pré-défini, même si leur déficit est inférieur à 3% du PIB.


The increased focus on public debt and sustainability of public finances feeds through into three suggestions for revisiting the SGP: to identify country-specific medium-term budgetary objectives (see indent ii below), to render the debt criterion of the Treaty operational and to define the adjustment path in the excessive deficit procedure inter alia according to the degree of sustainability risks (see indent iii below).

La plus grande place accordée à la dette publique et à la viabilité des finances publiques se traduit par trois suggestions pour la révision du PSC: identifier les objectifs budgétaires à moyen terme spécifiques à chaque pays (voir point ii) ci-dessous), rendre opérationnel le critère de la dette énoncé dans le traité et définir la trajectoire d'ajustement dans le cadre de la procédure de déficit excessif en fonction, notamment, du niveau de risque en termes de viabilité (voir point iii) plus bas).


Debt criterion: debt is above 60 % of GDP and the target of reducing debt by 1/20th per year was not reached during the previous 3 years.

critère de la dette: lorsque la dette dépasse 60 % du PIB et l’objectif de réduction de la dette de 5 % (1/20) par an n’a pas été rempli au cours des trois années précédentes.


Debt criterion: debt is above 60 % of GDP and the target of reducing debt by 1/20th per year was not reached during the previous 3 years.

critère de la dette: lorsque la dette dépasse 60 % du PIB et l’objectif de réduction de la dette de 5 % (1/20) par an n’a pas été rempli au cours des trois années précédentes.


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