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Capital debt ratio
Capital-debt ratio
Debt ratio
Debt to assets ratio
Debt to capital ratio
Debt to equity ratio
Debt to total assets
Debt to total assets ratio
Debt to total capital ratio
Debt-equity ratio
Debt-to-GDP ratio
Debt-to-assets ratio
Debt-to-equity ratio
Equity to debt ratio
General government debt ratio
Government debt ratio
Government debt to GDP ratio
Owe-to-own ratio
Public debt ratio
Total debt to total capital ratio

Vertaling van "debt-ratios exceeding " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
debt/equity ratio | debt-to-assets ratio | debt ratio | debt to assets ratio | debt to total assets ratio | debt to total capital ratio | total debt to total capital ratio

ratio d'endettement


debt ratio | debt-to-GDP ratio | general government debt ratio | government debt ratio | public debt ratio

rapport dette-PIB | ratio de la dette publique | ratio d'endettement | ratio dette publique/PIB | taux d'endettement


debt-equity ratio [ debt/equity ratio | debt-to-equity ratio | debt ratio | owe-to-own ratio | debt to total assets ratio | debt to total assets ]

ratio d'endettement [ ratio capitaux d'emprunts/capitaux propres | ratio emprunts/capitaux propres | ratio capitaux propres/emprunts ]


debt/equity ratio [ debt ratio | debt to equity ratio | equity to debt ratio | equity/debt ratio ]

ratio capitaux d'emprunts/capitaux propres [ ratio emprunts/capitaux propres | ratio capitaux propres/emprunts ]


debt/equity ratio | debt ratio | debt to equity ratio | debt-to-equity ratio | equity to debt ratio

ratio capitaux d'emprunts/capitaux propres | ratio capitaux empruntés/capitaux propres | ratio capitaux empruntés/fonds propres


debt/equity ratio | debt to equity ratio | debt-to-equity ratio | debt ratio

ratio emprunts/capitaux propres | ratio capitaux empruntés/capitaux propres | ratio capitaux d'emprunts/capitaux propres


government debt ratio | government debt to GDP ratio | public debt ratio

ratio de la dette publique | ratio dette publique/PIB


capital debt ratio [ capital-debt ratio | debt to capital ratio ]

coefficient d'endettement [ coefficient de solvabilité ]




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In very bad times, interpreted as an output gap between -4 % and -3 %, all Member States with the debt-to-GDP ratio below 60 % would be temporarily allowed zero adjustment, meaning that no fiscal effort would be required, whereas Member States with debt-ratios exceeding 60 % would need to provide the annual adjustment of 0.25 % of GDP.

En période de conjoncture très défavorable (écart de production compris entre -4 % et -3 %), un ajustement budgétaire nul serait autorisé temporairement pour les États membres ayant un taux d'endettement inférieur à 60 % du PIB, tandis qu'un ajustement annuel de 0,25 % du PIB serait demandé aux États membres ayant un taux d'endettement supérieur à 60 %.


This is particularly important for the Member States with fiscal sustainability risks or debt-to-GDP ratios exceeding the 60 % and therefore such Member States would be required to provide a structural fiscal adjustment of ≥ 0.75 % of GDP or ≥1 % of GDP, depending on whether their good economic situation continues to improve further or not.

Cet aspect est particulièrement important pour les États membres dont la viabilité budgétaire présente des risques ou dont le taux d'endettement dépasse les 60 %. Ces pays seraient ainsi tenus de consentir un ajustement budgétaire structurel de ≥ 0,75 % du PIB ou de ≥ 1 % du PIB, selon que leur situation économique favorable continue de s'améliorer ou non.


In very bad times, interpreted as an output gap between -4% and -3%, all Member States with the debt-to-GDP ratio below 60% would be temporarily allowed zero adjustment, meaning that no fiscal effort would be required, whereas Member States with debt-ratios exceeding 60% would need to provide the annual adjustment of 0.25% of GDP.

En période de conjoncture très défavorable (écart de production compris entre -4 % et -3 %), un ajustement budgétaire nul serait autorisé temporairement pour les États membres ayant un taux d'endettement inférieur à 60 % du PIB, tandis qu'un ajustement annuel de 0,25 % du PIB serait demandé aux États membres ayant un taux d'endettement supérieur à 60 %.


For Finland, the fact that the debt ratio is planned to exceed the 60% next year (and confirmed in the Commission forecasts), triggers this report.

Quant à la Finlande, le facteur motivant le rapport est la prévision selon laquelle le ratio de la dette dépassera 60 % l’année prochaine (ce que confirment les prévisions de la Commission).


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7. In the case of Member States where the excess of the deficit over the reference value reflects the implementation of a pension reform introducing a multi-pillar system that includes a mandatory, fully funded pillar, the Council and the Commission shall also consider the cost of the reform when assessing developments of deficit figures in excessive deficit procedures as long as the deficit does not significantly exceed a level that can be considered close to the reference value, and the debt ratio does not exceed the reference value, provided that overall fiscal sustainability is maintained.

7. En ce qui concerne les États membres dans lesquels le dépassement de la valeur de référence fixée pour le déficit excessif reflète la mise en œuvre d’une réforme des retraites instituant un système à piliers multiples comportant un pilier obligatoire financé entièrement par capitalisation, le Conseil et la Commission tiennent également compte du coût de cette réforme lorsqu’ils examinent l’évolution des chiffres du déficit dans le cadre de la procédure concernant les déficits excessifs, aussi longtemps que le déficit n’excède pas de manière significative un niveau pouvant être considéré comme étant proche de la valeur de référence et ...[+++]


In establishing the existence of an excessive deficit based on the deficit criterion and the steps leading to it, there is a need to take into account the whole range of relevant factors covered by the Commission’s report under Article 126(3) TFEU if the ratio of government debt to GDP does not exceed the reference value.

Lors de la constatation de l’existence d’un déficit excessif sur la base du critère du déficit et des différentes étapes conduisant à cette constatation, il convient de tenir compte de l’ensemble des facteurs pertinents examinés dans le cadre du rapport de la Commission établi au titre de l’article 126, paragraphe 3, du traité sur le fonctionnement de l’Union européenne, si le ratio de la dette publique au PIB ne dépasse pas la valeur de référence.


Article 126 TFEU and Protocol No 12 on the Excessive Deficit Procedure (EDP), annexed to the Treaties, specify that the ratio of planned or actual government deficit to GDP shall in principle not exceed 3 % and the ratio of government debt to GDP shall in principle not exceed 60 %.

L’article 126 TFUE et le protocole n° 12 sur la procédure concernant les déficits excessifs (PDE), annexé aux traités, précisent que le rapport entre le déficit public prévu ou effectif et le PIB ne doit en principe pas excéder 3 %, et que le rapport entre la dette publique et le PIB ne doit en principe pas dépasser 60 %.


With a debt ratio exceeding 100% of GDP in 2003, one of the main objectives of the fiscal strategy is to rapidly reduce it.

Le ratio de la dette dépassant 100% du PIB en 2003, l'un des premiers soucis de la stratégie budgétaire est de le réduire rapidement.


In the two countries which exceeded the debt ratio threshold in 2003 (Cyprus and Malta), the debt ratio is on a rising trend and is therefore projected to remain above 60% of GDP in 2004.

Dans les deux pays (Chypre et Malte) où la dette publique dépassait le seuil de référence en 2003, le ratio d'endettement est orienté à la hausse et devrait demeurer au-dessus de 60 % du PIB en 2004.


In Germany and Finland, the debt ratio is likely to exceed the reference value of 60% by the end of 1996, after having been consistently below that value.

Quant à l'Allemagne et à la Finlande, dont le ratio d'endettement était jusqu'à présent nettement inférieur à 60 % du PIB, il est probable qu'elles auront dépassé ce seuil en fin d'année.




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Date index: 2021-05-20
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