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CLP Regulation

Vertaling van "december 2008 4 slightly " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
CLP Regulation | Regulation (EC) No 1272/2008 of the European Parliament and of the Council of 16 December 2008 on classification, labelling and packaging of substances and mixtures, amending and repealing Directives 67/548/EEC and 1999/45/EC, and amending Regulation (EC) No 1907/2006

Règlement (CE) no 1272/2008 du Parlement européen et du Conseil du 16 décembre 2008 relatif à la classification, à l'étiquetage et à l'emballage des substances et des mélanges, modifiant et abrogeant les directives 67/548/CEE et 1999/45/CE et modifiant le règlement (CE) no 1907/2006 | règlement CLP
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Consequently, the TACs for stocks of Southern hake, of Norway lobster, of sole in the Western Channel, of herring to the west of Scotland and of cod in the Kattegat, to the west of Scotland and in the Irish Sea should be established in accordance with the rules laid down in: Council Regulation (EC) No 2166/2005 of 20 December 2005 establishing measures for the recovery of the Southern hake and Norway lobster stocks in the Cantabrian Sea and Western Iberian peninsula (2); Council Regulation (EC) No 509/2007 of 7 May 2007 establishing a multi-annual plan for the sustainable exploitation of the stock of sole in the Western Channel (3); Council Regulation (EC ...[+++]

En conséquence, il convient que les TAC pour les stocks de merlu du sud, de langoustine et de sole dans la Manche occidentale, de hareng commun à l'ouest de l'Écosse et de cabillaud dans le Kattegat, à l'ouest de l'Écosse et en mer d'Irlande soient établis conformément aux règles prévues dans les règlements suivants: le règlement (CE) no 2166/2005 du Conseil du 20 décembre 2005 établissant des mesures de reconstitution des stocks de merlu austral et de langoustine évoluant dans la mer Cantabrique et à l'ouest de la péninsule Ibérique (2); le règlement (CE) no 509/2007 du Conseil du 7 mai 2007 établissant un plan pluriannuel pour l'explo ...[+++]


The EU Food Facility was set up in 2008 in order to provide a rapid EU response to soaring food prices in developing countries, and was adopted by the European Parliament and the Council in December 2008.

La facilité alimentaire de l’UE fut créée en 2008 afin de permettre à l’Union européenne de répondre rapidement à la flambée des prix alimentaires dans les pays en développement. Le règlement portant établissement de la facilité fut adopté par le Parlement européen et le Conseil en décembre 2008.


The Commission took account of the report provided by the European Securities and Markets Authority (ESMA) in November 2010 on China, Canada, India, and South Korea, which had received a transitional period by Commission Decision 2008/961/EC of 12 December 2008 on the use by third countries’ issuers of securities of certain third country’s national accounting standards and International Financial Reporting Standards to prepare their consolidated financial statements (4) and Commission Regulation (EC) No 1289/2008 of 12 December 2008 amending Commission Regulation (EC) No 809/2004 implementing Dir ...[+++]

La Commission a tenu compte des rapports fournis par l’Autorité européenne des marchés financiers (AEMF) en novembre 2010 concernant la Chine, le Canada, l’Inde et la Corée du Sud, auxquels une période transitoire avait été accordée par la décision 2008/961/CE de la Commission du 12 décembre 2008 relative à l’utilisation, par des émetteurs de valeurs mobilières de pays tiers, des normes comptables nationales de certains pays tiers et des normes internationales d’information financière pour établir leurs états financiers consolidés (4) et par le règlement (CE) no 1289/2008 de ...[+++]


the Presidency Conclusions of the European Council (December 2007 and June 2008 ); the Council Conclusions on the Inclusion of the Roma (December 2008 ); the Council Conclusions on the Inclusion of the Roma and the Common Basic Principles on Roma Inclusion annexed thereto (June 2009 ); the Council Conclusions on Advancing Roma Inclusion (June 2010 ); the European Council Conclusions adopting the Europe 2020 Strategy (June 2010) and the Council Conclusions on the Fifth report on economic, social and territorial cohesion (February 2011) ;

les conclusions de la présidence du Conseil européen (décembre 2007 et juin 2008 ), les conclusions du Conseil sur l'inclusion des Roms (décembre 2008 ), les conclusions du Conseil sur l'intégration des Roms et les principes fondamentaux communs en matière d'intégration des Roms qui y sont annexés (juin 2009 ), les conclusions du Conseil intitulées "Faire progresser l'intégration des Roms" (juin 2010 ), les conclusions du Conseil européen adoptant la stratégie Europe 2020 (juin 2010) et les conclusions du Conseil relatives au cinquième rapport sur la cohésion économique, sociale et territoriale (février 2011) ;


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Having regard to the recommendation of the European Railway Agency No ERA/REC/SAF/04-2008 of 19 December 2008 on harmonised formats for train driving licences, complementary certificates, and certified copies of the complementary certificates for train drivers, in conformity with Directive 2007/59/EC and the recommendation of the European Railway Agency No ERA/REC/SAF/06-2008 of 19 December 2008 on the use of a harmonised model for application form for train driving licences,

vu la recommandation no ERA/REC/SAF/04-2008 de l’Agence ferroviaire européenne du 19 décembre 2008 concernant les formats harmonisés des licences de conducteur de train, des attestations complémentaires et des copies certifiées conformes des attestations complémentaires pour les conducteurs de train, conformément à la directive 2007/59/CE, et la recommandation no ERA/REC/SAF/06-2008 de l’Agence ferroviaire européenne du 19 décembre 2008 concernant l’adoption d’un modèle harmonisé de formulaire de demande de licence de conducteur de tr ...[+++]


From the State aid perspective, the new Temporary Framework for State aid measures adopted in December 2008[4] (slightly adapted on 25 February 2009 was designed to allow Member States to provide aid to companies facing problems of acess to liquidity. Typical instruments authorized under this framework are subsidised loans, subsidised guarantees and subsidised loans for the production of "green" products including cars. In this context it needs to be stressed that aid granted on the basis of these frameworks fully respect internal mar ...[+++]

En ce qui concerne les aides d’État, les nouvelles mesures prévues par l’encadrement temporaire des aides d’État[4] , adopté en décembre 2008 et légèrement adapté le 25 février 2009, avaient pour but de permettre aux États membres d’accorder une aide aux entreprises qui éprouvent des difficultés à trouver des liquidités. Parmi les instruments autorisés par cet encadrement figurent notamment les prêts subventionnés, les garanties subventionnées et les prêts subventionnés pour la fabrication de produits verts, y compris de voitures «vertes». Dans ce contexte, il convient de souligner que les aides accordées sur la base ...[+++]


Regulation (EC) No 1333/2008 of the European Parliament and of the Council of 16 December 2008 on food additives (3), Regulation (EC) No 1332/2008 of the European Parliament and of the Council of 16 December 2008 on food enzymes (4) and Regulation (EC) No 1334/2008 of the European Parliament and of the Council of 16 December 2008 on flavourings and certain food ingredients with flavouring properties for use in and on foods (5) (hereinafter referred to as the sectoral food laws) lay down harmonised criteria and requirements concerning ...[+++]

Le règlement (CE) no 1333/2008 du Parlement européen et du Conseil du 16 décembre 2008 sur les additifs alimentaires (3), le règlement (CE) no 1332/2008 du Parlement européen et du Conseil du 16 décembre 2008 concernant les enzymes alimentaires (4) et le règlement (CE) no 1334/2008 du Parlement européen et du Conseil du 16 décembre 2008 relatif aux arômes et à certains ingrédients alimentaires possédant des propriétés aromatisantes qui sont destinés à être utilisés dans et sur les denrées alimentaires (5) (ci-après les «législations a ...[+++]


In line with the commitments they gave on joining the EU, Lithuania is required to close Unit 1 of the Ignalina nuclear power plant before 2005 and Unit 2 by 31 December 2009 at the latest, and Slovakia Unit 1 of the Bohunice power plant by 31 December 2006 and Unit 2 by 31 December 2008 at the latest.

Conformément aux engagements pris au moment de leur adhésion à l’UE, la Lituanie doit fermer l’unité 1 de la centrale nucléaire d’Ignalina avant 2005 et l’unité 2 le 31 décembre 2009 au plus tard ; la Slovaquie, l’unité 1 de la centrale de Bohunice le 31 décembre 2006 au plus tard, et l’unité 2 le 31 décembre 2008 au plus tard.


The proposal was presented by the Commission in April 2008 (7984/08) and endorsed by the European Parliament in December 2008, subject to a number of amendments.

La proposition a été présentée par la Commission en avril 2008 (doc. 7984/08) et approuvée par le Parlement européen en décembre 2008, sous réserve de plusieurs amendements.


As regards the financial provisions, the compromise text provides for an amount of EUR 45 million for the period from 1 January 2005 to 31 December 2008, of which EUR 20,050 million is for the period until 31 December 2006.

En ce qui concerne les dispositions financières, le texte de compromis prévoit un montant de 45 millions d'euros pour la période allant du 1er janvier 2005 au 31 décembre 2008, dont 20,05 millions sont destinés à la période d'ici au 31 décembre 2006.




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