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Characteristics of track geometry
Defect in the track
Defect in track geometry
Defect management track
Defects tracking on skins and hides
Geometrical features of railway design
Geometrical requirements of rails
Geometry car
Hide defects tracking
Identify defects on raw hides
Spot defects on raw hides
Standards of track geometry
Track geometry
Track geometry car
Track geometry defect
Track recorder car
Track recording car

Vertaling van "defect in track geometry " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
defect in track geometry | track geometry defect

défaut de géométrie de la voie


geometrical features of railway design | geometrical requirements of rails | characteristics of track geometry | standards of track geometry

normes sur la géométrie des voies


track geometry car [ track recording car | geometry car | track recorder car ]

voiture de contrôle de la géométrie de la voie [ voiture de contrôle de l'état géométrique de la voie | voiture de contrôle de la voie | voiture d'auscultation de la voie ]


track geometry car | track recording car

voiture de contrôle de l'état géométrique de la voie


track geometry car | track recording car

voiture de contrôle - état géométrique de la voie


track geometry

géométrie de la voie [ état géométrique de la voie ]






defects tracking on skins and hides | spot defects on raw hides | hide defects tracking | identify defects on raw hides

repérer des défauts sur des peaux brutes


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Speed restriction due to defective track

limitation de vitesse en raison d'une voie défectueuse


Alert Limit (AL): refers to the value which, if exceeded, requires that the track geometry condition is analysed and considered in the regularly planned maintenance operations.

Limite d'alerte (LA): a trait à la valeur qui, si elle est dépassée, requiert que les conditions de la géométrie de la voie soient analysées et introduites dans les opérations de maintenance périodiques.


This can be done either by closing the line, reducing speed or by correction of track geometry.

Cette mesure peut consister soit à fermer la ligne soit à réduire la vitesse ou à rectifier la géométrie de la voie.


This can be done either by closing the line, reducing speed or by correction of track geometry.

Cette mesure peut consister soit à fermer la ligne soit à réduire la vitesse ou à rectifier la géométrie de la voie.


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Alert Limit (AL): refers to the value which, if exceeded, requires that the track geometry condition is analysed and considered in the regularly planned maintenance operations.

Limite d'alerte (LA): a trait à la valeur qui, si elle est dépassée, requiert que les conditions de la géométrie de la voie soient analysées et introduites dans les opérations de maintenance périodiques.


C. vehicle geometry and movement; the relationship of the antennae to the structure and kinematic gauges and track-geometry, including vehicle behaviour.

C. La géométrie et les mouvements dynamiques des véhicules. La relation des antennes avec les gabarits des obstacles et gabarits cinématiques et avec la géométrie de la voie, avec prise en compte du comportement des véhicules.


(b) the position of the antennae of the trackside subsystems is such that reliable data communication is assured at the extremes of the track geometry capable of being traversed by the rolling stock.

b) la position des antennes des sous-systèmes du sol permette d'assurer une communication fiable des données aux géométries de voie limites que le matériel roulant peut être appelé à parcourir.


(ii) the position of the antennae on the rolling stock shall be such that reliable data communication is assured at the extremes of the track geometry capable of being traversed by the rolling stock.

ii) La position des antennes sur le matériel roulant doit permettre d'assurer une communication fiable des données aux conditions limites des géométries de voie que le matériel roulant pourra rencontrer.


C. vehicle geometry and movement; the relationship of the antennae to the structure and kinematic gauges and track-geometry, including vehicle behaviour;

C. La géométrie et les mouvements dynamiques des véhicules. La relation des antennes avec les gabarits des obstacles et gabarits cinématiques et avec la géométrie de la voie, avec prise en compte du comportement des véhicules.


(ii) the position of the antennae on the rolling stock shall be such that reliable data communication is assured at the extremes of the track geometry capable of being traversed by the rolling stock.

ii) La position des antennes sur le matériel roulant doit permettre d'assurer une communication fiable des données aux conditions limites des géométries de voie que le matériel roulant pourra rencontrer.




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Date index: 2022-01-10
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