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Adviser on women's policy
Advisor on women's policy
Apply defensive driving techniques
CINCNORAD
Commander in Chief North American Air Defense
Contingency point
Defensive point
Develop cultural policies
Develop policies on religion-related matters
Establish cultural policies
Establish policies on religion-related matters
Establish policies on religious issues
Evaluate cultural policies
Health policy monitoring
Implement defensive driving
Native Women's Policy Strategy
Perform defensive driving
Perform defensive driving techniques
Policy on Aboriginal Peoples' Participation in Sport
Possible defensive point
Produce policies on religious issues
Promote artistic policies
Strategy to Address Native Women's Policy Issues
THAAD
Terminal High Altitude Area Defense System
Theater High Altitude Area Defense System
Theater High Altitude Area Defense weapon system
Women's policy adviser
Women's policy advisor

Traduction de «defense’s policies » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
advisor on women's policy [ adviser on women's policy | women's policy advisor | women's policy adviser ]

conseiller en matière de politiques sur la condition féminine [ conseillère en matière de politiques sur la condition féminine | conseiller en politiques sur la condition féminine | conseillère en politiques sur la condition féminine ]


Native Women's Policy Strategy [ Strategy to Address Native Women's Policy Issues ]

Stratégie concernant la condition des femmes autochtones


Sport Canada's Policy on Aboriginal Peoples' Participation in Sport [ Policy on Aboriginal Peoples' Participation in Sport ]

Politique de Sport Canada sur la participation des Autochtones au sport [ Politique sur la participation des Autochtones au sport ]


apply defensive driving techniques | implement defensive driving | perform defensive driving | perform defensive driving techniques

conduire de manière défensive


Terminal High Altitude Area Defense System | Theater High Altitude Area Defense System | Theater High Altitude Area Defense weapon system | THAAD [Abbr.]

Défense ponctuelle du théâtre à haute altitude | système de défense de zone du théâtre à haute altitude


Health policy monitoring

surveillance de la politique en matière de santé


Commander in Chief North American Air Defense | Commander-in-Chief, North American Aerospace Defense Command | CINCNORAD [Abbr.]

Commandant de chef du NORAD


contingency point | defensive point | possible defensive point

élément de réponse


establish policies on religion-related matters | produce policies on religious issues | develop policies on religion-related matters | establish policies on religious issues

élaborer des politiques en matière religieuse


establish cultural policies | evaluate cultural policies | develop cultural policies | promote artistic policies

élaborer des politiques culturelles
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Beyond the question of agreeing appropriate defensive measures, the Community also needs to consider the coherence of all its policies towards both cooperative and non-cooperative jurisdictions.

Au-delà d'un consensus à atteindre sur des mesures défensives appropriées, la Communauté doit également veiller à la cohérence de l'ensemble de ses politiques, tant à l'égard des juridictions coopératives que des juridictions non coopératives.


A clear distinction should be drawn between unnecessary barriers to trade and justified and legally defensible measures to fulfil legitimate policy objectives, such as security, protection of human, animal and plant health and of the environment.

Il convient de faire nettement la distinction entre les barrières non nécessaires aux échanges et les mesures justifiées et légalement défendables poursuivant des objectifs politiques légitimes comme la sécurité, la protection de la santé humaine, animale et végétale ou la protection de l’environnement.


The U.S. document that was going around town went over to the Pentagon, and the Undersecretary of Defense for Policy in the Pentagon signed off that he agreed with it, without Canada even being made aware that the policy document was going over to the Pentagon.

Le document américain qui circulait partout a abouti au Pentagone et le sous-secrétaire de la Défense chargé des politiques l'a approuvé, sans même que le Canada soit avisé que ce document de politique était transmis au Pentagone.


United States Secretary of Defense, “DoD Policy on Cluster Munitions and Unintended Harm to Civilians (162 kb, 3 pages),” Memorandum, 19 June 2008; Russian Federation, Position Paper on Cluster Munitions, submitted to the 2007 Session of the Group of Governmental Experts of the States Parties to the Convention on Prohibitions or Restrictions on the Use of Certain Conventional Weapons Which May be Deemed to be Excessively Injurious or to Have Indiscriminate Effects, 19 June 2007, UN Doc. CCW/GGE/2007/WP.6.

Secrétaire de la Défense des États-Unis, « DoD Policy on Cluster Munitions and Unintended Harm to Civilians (162 ko, 3 pages) », mémoire, 19 juin 2008; Fédération de Russie, Exposé de position sur les munitions en grappe (85 ko, 3 pages), présenté à la session de 2007 du Groupe d’experts gouvernementaux des États parties à la Convention sur l’interdiction ou la limitation de l’emploi de certaines armes classiques qui peuvent être considérées comme produisant des effets traumatiques excessifs ou comme frappant sans discrimination, 19 juin 2007, UN Doc. CC ...[+++]


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United States Secretary of Defense, “DoD Policy on Cluster Munitions and Unintended Harm to Civilians,” (162 kB, 3 pages) Memorandum, 19 June 2008; Russian Federation, Position Paper on Cluster Munitions (13 kB, 3 pages), submitted to the 2007 Session of the Group of Governmental Experts of the States Parties to the Convention on Prohibitions or Restrictions on the Use of Certain Conventional Weapons Which May be Deemed to be Excessively Injurious or to Have Indiscriminate Effects, 19 June 2007, UN Doc. CCW/GGE/2007/WP.6.

Secrétaire de la Défense des États-Unis, « DoD Policy on Cluster Munitions and Unintended Harm to Civilians » (162 ko, 3 pages), mémoire, 19 juin 2008; Fédération de Russie, Exposé de position sur les munitions en grappe (85 ko, 3 pages), présenté à la session de 2007 du Groupe d’experts gouvernementaux des États parties à la Convention sur l’interdiction ou la limitation de l’emploi de certaines armes classiques qui peuvent être considérées comme produisant des effets traumatiques excessifs ou comme frappant sans discrimination, 19 juin 2007, UN Doc. CC ...[+++]


(Return tabled) Question No. 144 Ms. Hélène Laverdière: With regard to the government’s policy on fully autonomous weapons and autonomous robotics systems: (a) has the Department of National Defense (DND) provided financing, logistical assistance, or any other means of support for the research and development of fully autonomous weapons; (b) has DND provided financing, logistical assistance, or any other means of support for the research and development of autonomous robotic systems; (c) has DND awarded any contracts to develop or contribute to the development of autonomous robotic systems, and, if so, (i) what is the value of each con ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 144 Mme Hélène Laverdière: En ce qui concerne la politique du gouvernement à l’égard des armes totalement autonomes et des systèmes robotiques autonomes: a) le ministère de la Défense nationale (MDN) a-t-il fourni de l’aide financière ou logistique, ou toute autre forme d’appui pour la recherche et le développement d’armes totalement autonomes; b) le MDN a-t-il fourni de l’aide financière ou logistique, ou toute autre forme d’appui pour la recherche et le développement de systèmes robotiques autonomes; c) le MDN a-t-il accordé des contrats pour développer ou contribuer au développement de systèmes ro ...[+++]


The role of non-executive members of the management body within an institution should include constructively challenging the strategy of the institution and thereby contributing to its development, scrutinising the performance of management in achieving agreed objectives, satisfying themselves that financial information is accurate and that financial controls and systems of risk management are robust and defensible, scrutinising the design and implementation of the institution's remuneration policy and providing objective views on res ...[+++]

Le rôle des membres non exécutifs de l'organe de direction au sein d'un établissement devrait consister à critiquer de manière constructive la stratégie de l'établissement et contribuer ainsi à son élaboration, à contrôler l'action de la direction dans la réalisation des objectifs convenus, à vérifier l'exactitude de l'information financière et s'assurer que les contrôles financiers et les systèmes de gestion des risques sont solides et justifiables, à contrôler la conception et la mise en œuvre de la politique de rémunération de l'établissement et à émettre des avis objectifs sur les ressources, les nominations et les règles de conduite ...[+++]


absence of effective integration policies, leading to negative perceptions of immigrants and to defensive immigration policies;

l'absence de politiques d'intégration efficaces peut conduire à une perception négative des immigrants et à des politiques d'immigration défensives;


- absence of effective integration policies, leading to negative perceptions of immigrants and to defensive immigration policies;

- l'absence de politiques d'intégration efficaces, pouvant conduire à une perception négative des immigrants et à des politiques d'immigration défensives;


Mr Bangemann went on to point out that this approach requires : - a truly European competition policy, - an open commercial policy (competitiveness is the only truly effective weapon against protectionism) ; and - intensification of R D policy. In short, he pointed out, we must drop the defensive attitude that too often typifies the debate on industrial policy in Europe.

Cette approche implique, a ajouté M. Bangemann, que nous mettions en place : - une politique de concurrence vraiment européenne; - une politique commerciale ouverte (la compétitivité est la seule arme véritable contre le protectionnisme); - une intensification de la politique de RD. Bref, a-t-il dit, il s'agit d'abandonner l'attitude défensive qui est trop souvent caractéristique du débat mené en Europe sur les problèmes de politique industrielle.


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