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Continuous underline
Delegate activities
Delegate tasks
Delegation of competence
Delegation of power
Delegation of signature
Delegation of the European Parliament
Delegation of the European Union
EP delegation
EU Delegation
EU delegation to Third Countries
EU delegation to international organisations
EUD
Host trade delegations
Host trade deputations
Look after trade delegations
Look after trade deputations
Share duties
Share tasks
Single underlining
Underline
Underscore
Union delegation
Work supervised in care
Work under delegation in care
Work under supervision in care
Work under supervision of nurses

Vertaling van "delegation also underlined " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
continuous underline | single underlining

soulignement continu | soulignement simple


Union delegation [ delegation of the European Union | EU delegation to international organisations | EU delegation to Third Countries ]

délégation de l'Union [ délégation de l'UE | délégation de l'UE auprès des organisations internationales | délégation de l'UE auprès des pays tiers | délégation de l'Union européenne ]


delegation of power [ delegation of competence | delegation of signature ]

délégation de pouvoir [ délégation de compétence | délégation de signature ]


EP delegation [ delegation of the European Parliament ]

délégation PE [ délégation du Parlement européen ]


Delegation of the European Union | EU Delegation | Union delegation | EUD [Abbr.]

délégation de l'UE | délégation de l'Union | délégation de l'Union européenne | DUE




share duties | share tasks | delegate activities | delegate tasks

déléguer des tâches


host trade delegations | look after trade deputations | host trade deputations | look after trade delegations

s'occuper de délégations commerciales


work supervised in care | work under supervision of nurses | work under delegation in care | work under supervision in care

participer aux soins sous la supervision du personnel infirmier
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Reinforced support to the project: 42 countries' delegations (including Israel and 20 EU Member States) and 8 institutions expressed their support for the project and underlined the urgency of making quick progress.

un soutien renforcé en faveur du projet: 42 pays (dont Israël et 20 États membres) et huit institutions ont exprimé leur soutien au projet et ont insisté sur le fait qu'il était urgent de réaliser des progrès rapides.


38. Welcomes the proposal to reinforce the secretariats of parliamentary committees in order to allow Members to receive the necessary support in dealing with scrutiny, in particular in those parliamentary committees with the highest number, currently or to come, of implementing and delegated acts; underlines that any reinforcement should be done by means of redeployment;

38. salue la proposition de renforcement des secrétariats des commissions parlementaires pour permettre aux députés de bénéficier du soutien nécessaire pour faire face aux tâches de contrôle, en particulier dans les commissions parlementaires où le nombre d'actes d'exécution et d'actes délégués, actuels ou à venir, est le plus élevé; souligne que tout renforcement devrait être réalisé par voie de redéploiement;


Asks the EU Delegation to use all appropriate tools and instruments to accompany the Government of Vietnam in these steps and to support and protect human rights defenders; underlines the importance of human rights dialogue between the EU and the Vietnamese authorities, especially if this dialogue is followed by real implementation; stresses that this dialogue should be effective and results-oriented.

demande à la délégation de l'Union d'utiliser tous les outils et instruments appropriés pour accompagner le gouvernement du Viêt Nam dans ces étapes et pour soutenir et protéger les défenseurs des droits de l'homme; souligne l'importance du dialogue sur les droits de l'homme entre l'Union européenne et les autorités vietnamiennes, notamment si ce dialogue est suivi de mesures concrètes; souligne qu'il faut que ce dialogue soit efficace et axé sur les résultats.


Insists that neither the EU nor the Member States, in supporting PSOs, should act in isolation but that they should, rather, take full account of the contributions of other international actors, improve coordination with them and rapidity of response, and focus their efforts on certain priority countries using the most appropriate and experienced Member and African States as lead nations; underlines the importance of the regional economic communities in the architecture of African security; notes the role EU delegations could play as facil ...[+++]

insiste pour que ni l'Union européenne ni ses États membres ne fassent cavalier seul en matière de soutien des OSP mais qu'ils tiennent pleinement compte des contributions des autres acteurs internationaux, améliorent la coordination avec ceux-ci et accroissent la rapidité des réactions, et qu'ils concentrent leurs efforts sur certains pays prioritaires, en désignant comme chefs de file les États membres et les pays africains les plus appropriés et les plus expérimentés; souligne l'importance des communautés économiques régionales dans l'architecture de sécurité en Afrique; met en avant le rôle que les délégations de l'Union européenne ...[+++]


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The three Institutions underline the important role played by delegated and implementing acts in Union law.

Les trois institutions soulignent le rôle important joué par les actes délégués et les actes d'exécution dans le droit de l'Union.


44. Stresses the importance, at the end of each election observation mission, of drawing up realistic and achievable recommendations in cooperation with other international actors, where applicable, with the dissemination and monitoring of these recommendations to be carried out by EU Delegations; considers that Parliament's standing delegations and the joint parliamentary assemblies should play an enhanced role in following up these recommendations and analysing progress with regard to human rights and democracy; supports, therefore, the promotion of a sustainable and regular dialogue with these third country parliaments; ...[+++]

44. souligne l'importance de formuler, à la fin de chaque mission d'observation des élections, des recommandations réalistes et viables, le cas échéant en collaboration avec d'autres acteurs internationaux, qui soient diffusées et contrôlées par les délégations de l'Union; estime que les délégations permanentes du Parlement et les assemblées parlementaires paritaires devraient jouer un rôle accru dans le suivi de ces recommandations et l'analyse des progrès en matière de droits de l'homme et de démocratie; soutient, dès lors, la promotion d'un dialogue durable et régulier avec les parlements de ces pays tiers; souligne la nécessité d' ...[+++]


44. Stresses the importance, at the end of each election observation mission, of drawing up realistic and achievable recommendations in cooperation with other international actors, where applicable, with the dissemination and monitoring of these recommendations to be carried out by EU Delegations; considers that Parliament’s standing delegations and the joint parliamentary assemblies should play an enhanced role in following up these recommendations and analysing progress with regard to human rights and democracy; supports, therefore, the promotion of a sustainable and regular dialogue with these third country parliaments; ...[+++]

44. souligne l'importance de formuler, à la fin de chaque mission d'observation des élections, des recommandations réalistes et viables, le cas échéant en collaboration avec d'autres acteurs internationaux, qui soient diffusées et contrôlées par les délégations de l'Union; estime que les délégations permanentes du Parlement et les assemblées parlementaires paritaires devraient jouer un rôle accru dans le suivi de ces recommandations et l'analyse des progrès en matière de droits de l'homme et de démocratie; soutient, dès lors, la promotion d'un dialogue durable et régulier avec les parlements de ces pays tiers; souligne la nécessité d' ...[+++]


The evaluation underlined the improvements arising from the delegation of the management of substantial parts of CIP to the EACI concerning the efficiency of the programme management, both in relation with costs to the Commission and efficiency of the services provided, as measured in terms of number of contracts signed, the period to contract and payment delays.

L’évaluation met en lumière le gain d’efficacité au niveau de la gestion du programme, grâce à la délégation de la gestion de volets importants du CIP à l’EACI. Ce gain se traduit tant au niveau des coûts supportés par la Commission qu’en termes d’efficacité des services, comme en témoignent le nombre de contrats signés, leur durée et le nombre de retards de paiement.


4. Confirms its ongoing commitment to support the administrative reform of the Commission, in respect of which the Commission's Letter of Amendment 1/2001 to the 2001 preliminary draft general budget and the Council's Letter of Amendment 1/2001 to the 2001 draft general budget represent a step forward; therefore welcomes the budgetary decision to agree to create 500 new posts and provide additional appropriations in the administrative part of the 2001 budget for infrastructure related to contractual staff, which is financed from the BA lines, and for information technology in the delegations; and underlines the need to create an early ...[+++]

4. confirme l'engagement qu'il a pris de soutenir la réforme administrative de la Commission, dans le contexte de laquelle la lettre rectificative nº 1/2001 de la Commission à l'avant-projet de budget général 2001 et la lettre rectificative nº 1/2001 du Conseil au projet de budget général 2001 représentent une avancée; se félicite par conséquent de la décision budgétaire tendant à approuver la création de 500 nouveaux postes et à prévoir des crédits supplémentaires dans la partie administrative du budget 2001 pour les infrastructures relatives au personnel sous contrat, qui sont financées sur les lignes BA, ainsi que pour la technologie de l'information dans les délégations; soulign ...[+++]


As regards the future handling of the proposal, the Council underlines that - once the examination of the proposed Regulation will be continued - a number of key issues on which delegations' views still diverge will have to be tackled.

En ce qui concerne la suite des négociations, le Conseil souligne qu'une fois que l'examen de la proposition de règlement aura repris, un certain nombre de questions essentielles sur lesquelles les délégations sont toujours en désaccord devront être traitées.


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