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Traduction de «departmental order » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
departmental order | ministerial order

arrêté ministériel


departmental ordering office

bureau de commande du ministère




Departmental Library Periodical Purchase Order

Commande de périodiques, bibliothèque du ministère


backlog of orders | order backlogs | orders in hand | orders on hand | orders received | unfilled orders

commandes en carnet | ordres en carnet | ordres en portefeuille


bill to order | document endorsable to order | order document | order instrument | order security | paper to order

effet à ordre | papier à ordre | titre à ordre


assemble orders of timber | manage orders of timber | manage timber orders | managing timber orders

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coordination of orders from various suppliers | preserve orders from various suppliers | coordinate an order from various suppliers | coordinate orders from various suppliers

coordonner les commandes de différents fournisseurs


estimate orders for clothing merchandise | placing an order for clothing merchandise | place an order for clothing merchandise | place orders for clothing merchandise

commander des vêtements


new economic order [ new international economic order | New International Economic Order(ECLAS) | World economic order(STW) ]

nouvel ordre économique [ nouvel ordre économique international ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
35. Points out that all the actions taken in order to reduce the error rates should be complemented by a new culture of performance; the Commission services should define in their management plan a number of targets and indicators meeting the requirements of the Court of Auditors in terms of relevance, comparability and reliability; in their annual activity reports, the services should measure their performance in summarising the results achieved when contributing to the main policies pursued by the Commission; this ‘departmental’ performance will b ...[+++]

35. souligne que les mesures prises pour réduire les taux d'erreur doivent être complétées par une nouvelle culture de la performance, que les services de la Commission devraient définir, dans leur plan de gestion, un certain nombre d'objectifs et d'indicateurs répondant aux exigences de la Cour des comptes en termes de pertinence, de comparabilité et de fiabilité, que, dans leurs rapports annuels d'activité, les services devraient mesurer leur performance en faisant la synthèse des résultats obtenus lorsqu'il s'agit de contribuer aux ...[+++]


31. Points out that all the actions taken in order to reduce the error rates should be complemented by a new culture of performance; the Commission services should define in their management plan a number of targets and indicators meeting the requirements of the Court of Auditors in terms of relevance, comparability and reliability; in their annual activity reports, the services should measure their performance in summarising the results achieved when contributing to the main policies pursued by the Commission; this ‘departmental’ performance will b ...[+++]

31. souligne que les mesures prises pour réduire les taux d'erreur doivent être complétées par une nouvelle culture de la performance, que les services de la Commission devraient définir, dans leur plan de gestion, un certain nombre d'objectifs et d'indicateurs répondant aux exigences de la Cour des comptes en termes de pertinence, de comparabilité et de fiabilité, que, dans leurs rapports annuels d'activité, les services devraient mesurer leur performance en faisant la synthèse des résultats obtenus lorsqu'il s'agit de contribuer aux ...[+++]


4. Considers that eGovernment should be seen as a step towards an open form of government that is transparent, participatory and collaborative; calls, in this connection, on Member States to promote open access to public data and the use of Web 2.0 in order to increase citizens’ participation; takes the view that the principle of open government should be implemented in a step-by-step process involving the following consecutive milestones: increasing transparency, enabling participation, and facilitating cooperation and the implementation of a cross-departmental governanc ...[+++]

4. estime que l'administration en ligne devrait être considérée comme une étape vers une forme ouverte d'administration qui soit transparente, participative et collaborative; invite à cet égard les États membres à promouvoir un libre accès aux données publiques et l'utilisation du web 2.0, de manière à accroître la participation des citoyens; estime que le principe d'une administration ouverte devrait être mis en œuvre étape par étape, en associant les jalons consécutifs suivants: accroître la transparence, permettre la participation, faciliter la coopération et mettre en œuvre un processus d'administration transservice;


18. Highlights the importance of analysing, sharing and integrating best practices concerning synergies between the policy instruments; in this context, welcomes the efforts made by the Commission to improve inter-departmental cooperation and calls on it to step up regional-level analysis of research and innovation potential and needs, in particular as regards the collection of available qualitative data, as well as analysis of the interrelations with other instruments in the evaluation studies on either of the three financing instruments, in order to be abl ...[+++]

18. met l'accent sur l'importance d'analyser, de partager et d'intégrer les meilleures pratiques concernant les synergies entre les instruments politiques; dans ce contexte, se félicite des efforts réalisés par la Commission pour améliorer la coopération interservices et invite cette dernière à renforcer l'analyse, au niveau régional, des potentialités et des exigences de la recherche et de l'innovation, en particulier en ce qui concerne la collecte des données qualitatives disponibles, ainsi que l'analyse, dans les études d'évaluation portant sur l'un ou l'autre des trois instruments de financement, des corrélations existantes avec les autres instruments, en vue de donner une direc ...[+++]


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I, Dermot Ahern, Minister for Communications, Marine and Natural Resources, in exercise of the powers conferred on me by subsection (1) of section 2 of the Broadcasting (Major Events Television Coverage) Act 1999 (No 28 of 1999) and the Broadcasting (Transfer of Departmental Administration and Ministerial Functions) Order 2002 (S.I. No 302 of 2002) (as adapted by the Marine and Natural Resources) (Alteration of Name of Department and Title of Minister) Order 2002 (S.I. No 307 of 2002)) after consultation with the Minister for Arts, Sp ...[+++]

Nous, Dermot Ahern, ministre des Communications, des Affaires maritimes et des Ressources naturelles, dans l'exercice des pouvoirs qui nous sont conférés par l'article (2), paragraphe (1) du Broadcasting (Major Events Television Coverage) Act 1999 (no 28 de 1999) et par le Broadcasting (Transfer of Departmental Administration and Ministerial Functions) Order 2002 (S.I. no 302 de 2002) [adapté par le Marine and Natural Resources (Alteration of Name of Department and Title of Minister) Order 2002 (S.I. no 307 de 2002)], après consultati ...[+++]


A departmental working paper associated with this Report contains a detailed analysis of the national measures taken by Member States in order to comply with the Framework Decision.

Un document de travail des services de la Commission annexé au présent rapport contient une analyse détaillée des mesures nationales prises par les États membres afin de se conformer à la décision-cadre.


A departmental working paper associated with this Report contains a detailed analysis of the national measures taken by Member States in order to comply with the Framework Decision.

Un document de travail des services de la Commission annexé au présent rapport contient une analyse détaillée des mesures nationales prises par les États membres afin de se conformer à la décision-cadre.


Airports operating on the basis of a public-use licence granted pursuant to the Air Navigation and Transport Act No 40/1936, the Transport Fuel and Power (Transfer of Departmental Administration Functions) Order 1959 (SI No 125 of 1959) and the Air Navigation (Aerodromes and Visual Ground Aids) Order 1970 (SI No 291 of 1970).

Aéroports exploités sur la base d'une licence d'utilisation publique accordée en vertu du Air Navigation and Transport Act No 40/1936, Transport Fuel and Power (Transfer of Departmental Administration Functions) Order 1959 (SI No 125 of 1959) and the Air Navigation (Aerodromes and Visual Ground Aids) Order 1970 (SI No 291 of 1970).


Airports operating on the basis of a Public use License granted, pursuant to the Air Navigation and Transport Act No 23 1936, the Transport Fuel and Power Transfer of Departmental, Administration and Ministerial Functions Order 1959 (SI No 125 of 1959) and the Air Navigation (Aerodromes and Visual Ground Aids) Order 1970 (SI No 291 of 1970).

Aéroports exploités sur la base d'une licence d'utilisation publique accordée en vertu du Air Navigation and Transport Act No 231936, the Transport Fuel and Power Transfer of Departmental, Administration and Ministerial Functions Order 1959 (SI No 125 of 1959) and the Air Navigation (Aerodromes and Visual Ground Aids) Order 1970 (SI No 291 of 1970)).


We meet in this House as representatives of the people and that, as you know, is a costly process. However, when the time comes for the government to place its confidence in our assembly and seek its approval, that government bypasses the whole parliamentary process and makes appointments through orders in council or departmental orders.

On se réunit ici et on sait ce que ça coûte que de réunir un groupe de personnes qui représentent les citoyens dans un Parlement et, lorsqu'il est temps de faire confiance à cette assemblée, de demander l'assentiment de cette assemblée, on s'aperçoit que le gouvernement passe par-dessus et décide par décret ou par arrêté ministériel de nommer des personnes.


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