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Aid to developing countries
Co-development
Developed country
Developed nation
Developing countries
Developing country
Development aid
Development aid policy
First world country
First world nation
Industrialised country
Industrialized country
Industrialized nation
LDCs
LLDCs
Least developed among developing countries
Least developed countries
Less advanced country
Less developed country
OHRLLS
Rich country
Rich nation
Third World
Third World countries
Underdeveloped country

Vertaling van "developing countries regrets " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
industrialised country [ developed country | developed nation | first world country | first world nation | industrialized country | industrialized nation | rich country | rich nation ]

pays industrialisé [ pays développé | pays riche ]


developing countries [ Third World | Third World countries ]

pays en développement [ pays du tiers monde | pays en voie de développement | PVD | tiers monde ]


developing country | less developed country | underdeveloped country

pays en développement | pays en voie de développement | PED [Abbr.] | PVD [Abbr.]


Office of the High Representative for the Least Developed Countries, Landlocked Developing Countries and Small Island Developing States | OHRLLS [Abbr.]

Bureau du Haut Représentant pour les pays les moins avancés, les pays en développement sans littoral et les petits États insulaires en développement


least developed among developing countries | least developed countries | LDCs [Abbr.] | LLDCs [Abbr.]

pays en développement les moins avancés | pays les moins avancés | pays les moins développés | PMA [Abbr.] | PMD [Abbr.]


developing country [ less developed country | less advanced country | underdeveloped country ]

pays en développement [ PED | pays du Sud | pays en voie de développement | pays peu développé | pays sous-développé ]


development aid [ aid to developing countries | co-development | Development aid policy(ECLAS) ]

aide au développement [ aide aux PVD | codéveloppement ]


Meeting of Governments of Developing Countries and Executing Agencies of the United Nations Development System on Technical Cooperation among Developing Countries

Réunion des gouvernements de pays en développement et des agents d'exécution du système des Nations Unies pour le développement sur la coopération technique entre pays en développement


Buenos Aires Plan of Action for Promoting and Implementing Technical Co-operation among Developing Countries [ Plan of Action for Promoting and Implementing Technical Co-operation among Developing Countries ]

Plan d'action de Buenos Aires pour la promotion et la mise en œuvre de la coopération technique entre pays en développement [ Plan d'action pour la promotion et la mise en œuvre de la coopération technique entre pays en développement ]


Office of the High Representative for the Least Developed Countries, Landlocked Developing Countries and Small Island Developing States [ OHRLLS ]

Bureau du Haut Représentant pour les pays les moins avancés, les pays en développement sans littoral et les petits États insulaires en développement [ OHRLLS ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
3. Highlights that tax-to-GDP ratios in developing countries range between 10 and 20%, as opposed to between 25 and 40% in developed countries; regrets that too little support has been given so far by donors to tax-related assistance; in this context, welcomes the Commission's proposal to provide enhanced support for assisting developing countries in tax reforms and strengthening tax administrations regarding EDF for ACP States, the Development Cooperation Instrument and the ENP and Partners ...[+++]

3. souligne que le ratio de l'impôt au PIB se situe entre 10 et 20 % dans les pays en développement, contre 25 à 40 % dans les pays développés; regrette que les donateurs n'aient, jusqu'à présent, que peu soutenu l'aide fiscale; accueille favorablement, dans ce contexte, la proposition de la Commission de soutenir davantage les pays en développement dans le domaine des réformes fiscales et du renforcement des administrations fiscales en ce qui concerne le Fonds européen de développement (FED) pour les pays ACP, l'Instrument de coopération au développement et l'Instrument eu ...[+++]


3. Highlights that tax-to-GDP ratios in developing countries range between 10 and 20%, as opposed to between 25 and 40% in developed countries; regrets that too little support has been given so far by donors to tax-related assistance; in this context, welcomes the Commission's proposal to provide enhanced support for assisting developing countries in tax reforms and strengthening tax administrations regarding EDF for ACP States, the Development Cooperation Instrument and the ENP and Partners ...[+++]

3. souligne que le ratio de l'impôt au PIB se situe entre 10 et 20 % dans les pays en développement, contre 25 à 40 % dans les pays développés; regrette que les donateurs n'aient, jusqu'à présent, que peu soutenu l'aide fiscale; accueille favorablement, dans ce contexte, la proposition de la Commission de soutenir davantage les pays en développement dans le domaine des réformes fiscales et du renforcement des administrations fiscales en ce qui concerne le Fonds européen de développement (FED) pour les pays ACP, l'Instrument de coopération au développement et l'Instrument eu ...[+++]


3. Highlights that tax-to-GDP ratios in developing countries range between 10 and 20%, as opposed to between 25 and 40% in developed countries; regrets that too little support has been given so far by donors to tax-related assistance; in this context, welcomes the Commission's proposal to provide enhanced support for assisting developing countries in tax reforms and strengthening tax administrations regarding EDF for ACP States, the Development Cooperation Instrument and the ENP and Partners ...[+++]

3. souligne que le ratio de l'impôt au PIB se situe entre 10 et 20 % dans les pays en développement, contre 25 à 40 % dans les pays développés; regrette que les donateurs n'aient, jusqu'à présent, que peu soutenu l'aide fiscale; accueille favorablement, dans ce contexte, la proposition de la Commission de soutenir davantage les pays en développement dans le domaine des réformes fiscales et du renforcement des administrations fiscales en ce qui concerne le Fonds européen de développement (FED) pour les pays ACP, l'Instrument de coopération au développement et l'Instrument eu ...[+++]


Welcomes the Joint Communication on capacity-building and joins the Council in calling for its urgent implementation; points to the EU’s potential, particularly through its comprehensive approach covering civilian and military means, to help strengthen security in fragile and conflict-affected countries and to address the needs of our partners, in particular for military recipients, while reiterating that security is a precondition for development and democracy; regrets that neither the European Commission nor the Council shared wit ...[+++]

se félicite de la communication conjointe sur le renforcement des capacités et se joint au Conseil pour réclamer sa mise en œuvre de toute urgence; souligne que l'Union européenne, en particulier par son approche globale comprenant des moyens civils et militaires, peut contribuer au renforcement de la sécurité dans les pays fragiles et frappés par des conflits et répondre aux besoins de nos partenaires, notamment pour ce qui est de l'appui militaire, en rappelant que la sécurité est une condition préalable au développement et à la démocratie; regrette que ni la ...[+++]


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Regrets that the Commission does not put enough emphasis on the gender dimension of poverty; believes the EU must invest in the specific needs of women and design social protection packages that address the challenges faced by women; emphasises that gender equality and women’s empowerment (GEWE) are essential to the attainment of international development goals; highlights the fact that the economic and political empowerment of women is not only a driving force for gender equality but is also fundamental to achieving overall economic growth in developing countries and reduc ...[+++]

regrette que la Commission ne mette pas suffisamment l’accent sur la dimension de genre de la pauvreté; estime que l’Union doit investir dans les besoins spécifiques des femmes et concevoir des mesures de protection sociale qui ciblent les difficultés rencontrées par les femmes; souligne que l’égalité entre les hommes et les femmes et l’autonomisation des femmes sont essentiels pour atteindre les objectifs internationaux du développement; met en avant le fait que l’habilitation économique et politique des femmes ne constitue pas uniquement un moteur de l’égalité entre les hommes et les femmes, mais qu’elle est également fondamentale pour obtenir une croissance économique glob ...[+++]


29. Welcomes the implementation of the "Everything but Arms" initiative by the European Union, which enables LDCs to export all their output to the European market without customs duties or quotas; strongly urges all developed and advanced developing countries to follow this model; welcomes the agreement to this effect reached during the recent WTO negotiations in Hong Kong; regrets, however, that restrictions can still be maintained on products which are of major importance for the least-developed countries ...[+++]

29. se félicite de la mise en œvre de l'initiative "Tout sauf les armes" par l'UE, permettant aux PMA d'exporter la totalité de leur production sur le marché européen sans droit de douane ni quota; encourage fortement tous les pays développés et tous les pays en développement avancé à suivre ce modèle; se félicite de l'accord intervenu en ce sens lors des dernières négociations de l'OMC à Hong-Kong; regrette toutefois que la possibilité de maintenir des restrictions portant sur des produits d'importance majeure pour les PMA reste ouverte;


47. Stresses the importance, also for developing countries, of enhancing market access for service providers, whilst safeguarding the ability of all WTO members to regulate their own service sectors in accordance with GATS, including the possibility of exempting basic sectors such as health, education and audiovisual services; regrets that no specific framework on services has been established within the WTO negotiations to date, especially in sectors which are of interest for the export possibilities of developing countries ...[+++]

47. souligne qu'il importe, dans le cas des pays en développement également, de renforcer l'accès au marché pour les fournisseurs de services, tout en préservant la capacité de tous les membres de l'OMC à réglementer leur propre secteur des services conformément à l'accord AGCS, y compris la possibilité d'exempter des secteurs de base tels que la santé, l'éducation et les services audiovisuels; regrette qu'aucun cadre spécifique pour les services n'ait été mis en place jusqu'à présent lors des négociations de l'OMC, en particulier da ...[+++]


14. Highlights its very strong opposition to any cuts in EU and national funding for developing countries; regrets and strongly opposes the approach of some Member States, which have not fulfilled their commitments given in Rio concerning development aid; stresses that, as a result, the negotiating position of industrialised countries vis-à-vis developing countries is much more difficult;

14. souligne qu'il est résolument opposé à toute réduction des crédits de l'Union européenne en faveur des pays en développement, et déplore, en la condamnant vivement, l'attitude de certains États membres, qui n'ont pas honoré les engagements contractés à Rio de Janeiro en matière d'aide au développement; souligne que dans les négociations, la position des pays industrialisés par rapport aux pays en développement est ainsi beaucoup plus difficile;


13. Highlights its very strong opposition to any cuts in EU and national funding for developing countries; regrets and strongly opposes the approach of some Member States, which have not fulfilled their commitments given in Rio concerning development aid; stresses that, as a result, the negotiating position of industrialised countries vis-à-vis developing countries is much more difficult;

13. souligne qu’il est résolument opposé à toute réduction des crédits de l’Union européenne en faveur des pays en développement, et déplore, en la condamnant vivement, l’attitude de certains États membres, qui n’ont pas honoré les engagements contractés à Rio de Janeiro en matière d’aide au développement; souligne que dans les négociations, la position des pays industrialisés par rapport aux pays en développement est ainsi beaucoup plus difficile;


20. Underlines the importance of the Commission fulfilling the commitment made by Mr Barroso to provide EUR 1 billion in aid-for-trade to developing countries and calls for further money, additional to existing European Development Fund commitments, to be made available if necessary; regrets that inadequate provision has been made both for this and for the suggested EUR 190 million per annum promised for Sugar Protocol countries in the Council's agreement on the next Financial Perspectives;

20. souligne qu'il est important que la Commission tienne l'engagement pris par M. Barroso d'apporter aux pays en développement 1 milliard euros d'aide au commerce, et demande que des fonds supplémentaires, en plus des actuels engagements du Fonds européen de développement, soient mis à disposition si cela s'avère nécessaire; regrette que cet aspect, de même que la suggestion concernant les 190 millions euros annuels promis pour les pays du protocole sur le sucre, n'aient pas été correctement pris en compte dans l'accord du Conseil sur les prochaines perspectives financières;




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Date index: 2024-08-25
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