Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AF
Administration and Finance Department
Administration department manager
Administration director
Administration supervisor
Administrative Assistants
Administrative manager
Administrative services director
Administrative services manager
Administrative services supervisor
Alcoholic hallucinosis
Appropriate administrative departments
CCUPEKA
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Coordinate hospitality management across departments
Delirium tremens
Department of Finance and Administration
Disorder of personality and behaviour
Fire administration
Fire department administration
Fire service administration
Jealousy
Office administrator
Office manager
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Support services manager

Traduction de «different administrative departments » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
administer and handle different units in a hospitality establishment | manage different hospitality departments in an establishment | coordinate hospitality management across departments | manage different departments in a hospitality establishment

superviser la coordination entre les départements d’un établissement hôtelier | superviser la coordination entre les services d’un hôtel | gérer la coordination entre les départements d’un établissement hôtelier | gérer la coordination entre les services d’un hôtel


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison compl ...[+++]


appropriate administrative departments

services compétents des administrations


Administration and Finance Department | AF [Abbr.]

Département de l'administration et des finances | AF [Abbr.]


Administrative Assistants (all relevant departments)

Assistants d'administration (tous les services concernés)


administrative services manager | administration department manager | administrative manager | administration director | administrative services director | support services manager | administrative services, chief | administrative services supervisor | administration supervisor | office manager | office administrator

directeur des services administratifs | directrice des services administratifs | cadre de direction, services administratifs | directeur des services de soutien | directrice des services de soutien | chef des services administratifs | chef du service de l'administration


Meeting of Experts on the Adaptation of Public Administration and Management to Different Socio-Cultural Contexts

Réunion d'experts sur l'adaptation de l'administration publique et de la gestion aux différents contextes socio-culturels


Department of Finance and Administration

Ministère des Finances et de l'Administration


fire administration | fire department administration | fire service administration

administration des services d'incendie


Canadian Council of University Physical Education and Kinesiology Administrators [ CCUPEKA | Canadian Council of University Physical Education Association | Canadian Association of Deans and Directors of Faculties, Schools and Departments of Physical Education ]

Conseil canadien des administrateurs universitaires en éducation physique et kinésiologie [ CCAUÉPK,CCAUEPK | Conseil canadien de l'association universitaire de l'éducation physique | Association canadienne des doyens et directeurs de facultés, écoles et départements d'éducation physique ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Another concern in our caucus is that if there is 250 programs spread over six or seven different government departments, what are the administration costs?

Un autre point qui préoccupe notre caucus, c'est que, s'il y a 250 programmes répartis entre six ou sept ministères différents, à combien s'élèvent les coûts administratifs?


The Fund should also support the exchange of information, best practices and cooperation between different departments of administration as well as with other Member States.

Le Fonds devrait aussi favoriser l'échange d'informations, les meilleures pratiques et la coopération entre les différents services administratifs et avec d'autres États membres.


reinforcing the capacity of Member States to develop, implement, monitor and evaluate their immigration strategies, policies and measures across the different levels and departments of administrations, in particular enhancing their capacity to collect, analyse and disseminate detailed and systematic data and statistics on migration procedures and flows and residence permits, and develop monitoring tools, evaluation schemes, indicators and benchmarking for measuring the achievement of those strategies;

le renforcement de la capacité des États membres à développer, à mettre en œuvre, à suivre et à évaluer leurs stratégies, politiques et mesures en matière d'immigration aux différents niveaux et dans les différents services des administrations, en particulier le renforcement de leur capacité à recueillir, analyser et diffuser des données et des statistiques détaillées et systématiques sur les procédures et les flux de migration, ainsi que sur les permis de séjour, et la mise au point d'outils de suivi, de systèmes d'évaluation, d'indi ...[+++]


(b) reinforcing the capacity of Member States to develop, implement, monitor and evaluate their immigration strategies, policies and measures across the different levels and departments of administrations, in particular enhancement of their capacity to collect, analyse and disseminate data and statistics on migration procedures and flows, residence permits and development of monitoring tools, evaluation schemes, indicators and benchmarking for measuring achievements of these strategies;

( b) le renforcement de la capacité des États membres à élaborer, à mettre en œuvre, à suivre et à évaluer leurs stratégies, politiques et mesures d’immigration aux différents niveaux et dans les différents départements des administrations, notamment le renforcement de leur capacité à recueillir, à analyser et à diffuser des données et des statistiques sur les procédures et les flux migratoires, les permis de séjour, et sur la mise au point d’outils de suivi, de systèmes d’évaluation, d’indicateurs et de valeurs de référence pour mesu ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(b) reinforcing the capacity of Member States to develop, implement, monitor and evaluate their immigration strategies, policies and measures across the different levels and departments of administrations, in particular enhancement of their capacity to collect, analyse and disseminate detailed and systematic data and statistics on migration procedures and flows, residence permits and development of monitoring tools, evaluation schemes, indicators and benchmarking for measuring achievements of these strategies;

le renforcement de la capacité des États membres à élaborer, à mettre en œuvre, à suivre et à évaluer leurs stratégies, politiques et mesures d’immigration aux différents niveaux et dans les différents départements des administrations, notamment le renforcement de leur capacité à recueillir, à analyser et à diffuser des données et des statistiques détaillées et ventilées sur les procédures et les flux migratoires, les permis de séjour, et sur la mise au point d’outils de suivi, de systèmes d’évaluation, d’indicateurs et de valeurs de ...[+++]


The Fund should also support the exchange of information, best practices and co-operation between different departments of administration as well as with other Member States.

Le Fonds devrait aussi favoriser l’échange d’informations, les meilleures pratiques et la coopération entre les différents départements de l’administration et avec d’autres États membres.


The main one, though, is the lack of coordination between the different departments involved in the recovery procedure: the administrative department establishes the entitlement and transfers the file to the accounting officer, who issues a "debit note".

La raison principale en est cependant le manque de coordination entre les différents services intervenant dans la procédure de recouvrement: le service gestionnaire constate la créance et transmet le dossier au comptable qui, à son tour, émet une «note de débit».


It provides a common focus for federal responsibilities and consolidates federal programs and authorities from as many as 14 different departments under the jurisdiction and administration of one department.

La loi fournit un point de mire commun pour les responsabilités fédérales et regroupe sous l'autorité d'un seul ministère les programmes fédéraux fournis par pas moins de 14 ministères différents.


Hon. Marcel Massé (President of the Queen's Privy Council for Canada, Minister of Intergovernmental Affairs and Minister responsible for Public Service Renewal, Lib.): Mr. Speaker, if the hon. member from the opposition knew anything about public administration, he would know that, when plans are made that affect departmental administration, it is clear that each department will come up with a different plan and that surplus notice ...[+++]

L'hon. Marcel Massé (président du Conseil privé de la Reine pour le Canada, ministre des Affaires intergouvernementales et ministre chargé du Renouveau de la fonction publique, Lib.): Monsieur le Président, si l'honorable député de l'opposition avait une connaissance quelconque de l'administration publique, il saurait que lorsqu'on fait des plans qui affectent l'administration des ministères, il est clair que chacun des ministères va avoir des plans différents, et il est clair également que les avis de surplus qui vont être donnés le ...[+++]


To ensure that passenger traffic in airports is not held up and to avoid the administrative complications which would be caused by applying different controls according to the destination of passengers travelling on a means of transport visiting extra-Community ports or airports, the Regulation would not apply to: - the cabin and checked baggage of passengers taking a flight in an aircraft that began its journey at a non-Community airport and which pursues it between two Community airports; - 2 - - the cabin and checked baggage of pa ...[+++]

Afin d'assurer la fluidité du trafic des passagers dans les aéroports et pour éviter la surcharge administrative découlant de contrôles différenciés en fonction de la destination des passagers effectuant un voyage sur un moyen de transport touchant des ports ou des aéroports extracommunautaires, le règlement ne s'appliquerait pas : - aux bagages à main et aux bagages de soute des passagers effectuant un vol dans un avion poursuivant, entre deux aéroports communautaires, un vol ayant débuté à l'extérieur de la Communauté; - aux bagages à main et aux bagages de soute des passagers effectuant un vol dans un avion devant, après le vol entre ...[+++]


w