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Call centre supervisor
Direct Sales Policy
Direct sale
Direct sale at an open-air market
Direct sale from producers to consumers
Direct sale to the final consumer
Direct sales supervisor
Direct sales teams
Felled sale
Manage sales team
Manage sales teams
Managing sales teams
Multi-level direct sales organization
Multilevel direct sales organization
Sale at stump
Sales blueprints
Sales policies
Sales policy adjustment
Sales scenarios
Sales strategies
Tele-sales supervisor
Telephone sales supervisor
To sell directly at an open-air market

Vertaling van "direct sales policy " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


direct sales teams | managing sales teams | manage sales team | manage sales teams

gérer des équipes de vente


direct sale | felled sale | sale at stump

vente après abattage


direct sales supervisor | tele-sales supervisor | call centre supervisor | telephone sales supervisor

superviseur de centre d'appels | superviseur de centre d'appels/superviseuse de centre d'appels | superviseuse de centre d'appels


multilevel direct sales organization [ multi-level direct sales organization ]

organisme de vente directe à paliers multiples


sales blueprints | sales scenarios | sales policies | sales strategies

stratégies commerciales | stratégies de vente


sales policy adjustment

modification aux directives de vente


direct sale at an open-air market | to sell directly at an open-air market

vente directe


direct sale to the final consumer

vente directe au consommateur final


direct sale from producers to consumers

vente directe des producteurs aux consommateurs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In the field of consumer policy[5] the recently adopted Directive on consumer Alternative Dispute Resolution[6] together with Regulation on consumer Online Dispute Resolution[7] go further by requiring Member States to ensure that contractual disputes between a consumer and a trader arising from the sale of goods or the provision of services can be submitted to an alternative dispute resolution entity.

En matière de politique des consommateurs[5], la directive, récemment adoptée, relative au règlement extrajudiciaire des litiges de consommation[6] et le règlement relatif au règlement en ligne des litiges de consommation[7] vont plus loin en exigeant des États membres qu’ils veillent à ce que les litiges contractuels survenant entre un consommateur et un professionnel à la suite de la vente de biens ou de la prestation de services puissent être soumis à un organe de règlement extrajudiciaire des litiges.


33. Calls on the Member States to encourage and support initiatives geared to stimulating sustainable small- and medium-scale production that is linked to local and regional markets and consumption; acknowledges that local markets are environmentally sustainable and contribute to the stability of the primary sector; asks that the common agricultural policy earmark, in the future, the necessary funding to promote stability in the primary sector, for example by means of direct sales, local market ...[+++]

33. invite les États membres à encourager et à soutenir les initiatives visant à promouvoir la production durable à petite et moyenne échelle liée à la consommation et aux marchés locaux et régionaux; reconnaît que les marchés locaux sont durables d'un point de vue environnemental et contribuent à la stabilité du secteur primaire; demande que la future politique agricole commune garantisse des financements suffisants pour encourager la stabilité du secteur primaire, par exemple via les ventes directes et les marchés locaux ainsi que ...[+++]


40. In the spirit of the EU's new quality policy, calls on beekeepers, their representative organisations and commercial companies to make better use of the EU origin labelling schemes (PDO and PGI) for hive products, which could contribute to the affordability of apicultural activity, and calls on the Commission, in close cooperation with beekeeping associations, to propose quality denominations and promote the direct sale of beekeeping products on local markets;

40. dans l'esprit de la nouvelle politique de qualité de l'Union, demande aux apiculteurs, à leurs organisations représentatives et aux entreprises commerciales de mieux exploiter les systèmes d'étiquetage d'origine de l'Union (AOP et IGP) pour les produits de la ruche, qui pourraient contribuer à rendre l'activité apicole abordable, et invite la Commission à proposer, en étroite collaboration avec les associations apicoles, des dénominations de qualité et la promotion de la vente directe des produits apicoles sur les marchés locaux;


40. In the spirit of the EU's new quality policy, calls on beekeepers, their representative organisations and commercial companies to make better use of the EU origin labelling schemes (PDO and PGI) for hive products, which could contribute to the affordability of apicultural activity, and calls on the Commission, in close cooperation with beekeeping associations, to propose quality denominations and promote the direct sale of beekeeping products on local markets;

40. dans l'esprit de la nouvelle politique de qualité de l'Union, demande aux apiculteurs, à leurs organisations représentatives et aux entreprises commerciales de mieux exploiter les systèmes d'étiquetage d'origine de l'Union (AOP et IGP) pour les produits de la ruche, qui pourraient contribuer à rendre l'activité apicole abordable, et invite la Commission à proposer, en étroite collaboration avec les associations apicoles, des dénominations de qualité et la promotion de la vente directe des produits apicoles sur les marchés locaux;


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40. In the spirit of the EU’s new quality policy, calls on beekeepers, their representative organisations and commercial companies to make better use of the EU origin labelling schemes (PDO and PGI) for hive products, which could contribute to the affordability of apicultural activity, and calls on the Commission, in close cooperation with beekeeping associations, to propose quality denominations and promote the direct sale of beekeeping products on local markets;

40. dans l'esprit de la nouvelle politique de qualité de l'Union, demande aux apiculteurs, à leurs organisations représentatives et aux entreprises commerciales de mieux exploiter les systèmes d'étiquetage d'origine de l'Union (AOP et IGP) pour les produits de la ruche, qui pourraient contribuer à rendre l'activité apicole abordable, et invite la Commission à proposer, en étroite collaboration avec les associations apicoles, des dénominations de qualité et la promotion de la vente directe des produits apicoles sur les marchés locaux;


80. Emphasises that rural development policy must enable all natural and human potential of rural areas to be harnessed also by means of quality agricultural production, for example by means of direct sales, product promotion, supplying local markets and diversification as well as biomass outlets, energy efficiency, etc.;

80. souligne que la politique de développement rural doit permettre l'exploitation du potentiel naturel et humain des zones rurales, également par une production agricole de qualité, par exemple la vente directe, la promotion des produits, l'approvisionnement des marchés locaux et la diversification ainsi que les débouchés de la biomasse, l'efficacité énergétique, etc.;


Furthermore, it was argued that there are similarities between the industrial policy in the PRC and the EU policies and that the Commission has not demonstrated that the industrial policy in the PRC has any direct or significant impact on the input decisions, bicycles production or sales operation of the Chinese bicycles exporting producers.

En outre, il a été avancé qu’il existait des similitudes entre la politique industrielle de la RPC et les politiques de l’Union, et que la Commission n’avait pas démontré que la politique industrielle de la RPC avait une incidence directe ou significative quelconque sur les décisions, la production de bicyclettes ou les ventes des producteurs-exportateurs de bicyclettes chinois.


Following the Directive adopted in June 2001 on the manufacture, presentation and sale of tobacco products, the present Directive forms another part of the comprehensive tobacco control policy being actively pursued by the European Community.

Faisant suite à la directive de juin 2001 concernant la fabrication, la présentation et la vente des produits du tabac, la présente directive s'inscrit dans le cadre de la stratégie globale de la lutte antitabac menée activement par la Communauté européenne.


Following the Directive adopted in June 2001 on the manufacture, presentation and sale of tobacco products, the present Directive forms another part of the comprehensive tobacco control policy being actively pursued by the European Community.

Faisant suite à la directive de juin 2001 concernant la fabrication, la présentation et la vente des produits du tabac, la présente directive s'inscrit dans le cadre de la stratégie globale de la lutte antitabac menée activement par la Communauté européenne.


Whereas the coordination of the laws of the Member States should be confined initially to collective investment undertakings other than of the closed-ended type which promote the sale of their units to the public in the Community and the sole object of which is investment in transferable securities (which are essentially transferable securities officially listed on stock exchanges or similar regulated markets); whereas regulation of the collective investment undertakings not covered by the Directive poses a variety of problems which ...[+++]

considérant que, dans un premier stade, il convient de limiter la coordination des législations des États membres aux organismes de placement collectif de type autre que « fermé » qui offrent leurs parts en vente au public dans la Communauté et qui ont pour unique objet d'investir en valeurs mobilières (celles-ci étant essentiellement les valeurs mobilières officiellement cotées en bourse ou sur des marchés réglementés de même nature) ; que la réglementation des organismes de placement collectif auxquels la ...[+++]




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Date index: 2020-12-25
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