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Anticipate logistics requirements for port operations
Control the movement of ships in ports
Control the speed of ships in ports
Control the speed of vessels in ports
Direct the course of vessels in ports
Direct the movement of ships in ports
Direct-connect port
Discharging port
Envisage logistics requirements for port operations
Guidelines and Directives for Port Divestiture
Harbour
Harbour installation
Perceive port logistical resources and requirements
Port
Port arch
Port cap
Port cover
Port crown
Port of discharge
Port of disembarkation
Port of unloading
Port roof
Ports
Regulate the speed of ships in ports
Regulate the velocity of ships in port
River port
Seaport
Steer vessels in ports
Understand port logistical resources and requirements
Uptake crown
Yacht harbour

Traduction de «directive on port » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Guidelines and Directives for Port Divestiture

Lignes directrices et directives relatives au dessaisissement




direct the course of vessels in ports | direct the movement of ships in ports | control the movement of ships in ports | steer vessels in ports

diriger des navires dans les ports


Sailing Directions: Newfoundland: Southwest Coast: Ferryland Head to Port aux Basques [ Newfoundland: Southwest Coast: Ferryland Head to Port aux Basques ]

Instructions nautiques : Terre-Neuve : côte sud-ouest : de Ferryland Head à Port aux Basques [ Terre-Neuve : côte sud-ouest : de Ferryland Head à Port aux Basques ]


Directive 2005/65/EC of the European Parliament and of the Council of 26 October 2005 on enhancing port security

Directive 2005/65/CE du Parlement européen et du Conseil du 26 octobre 2005 relative à l'amélioration de la sûreté des ports


harbour installation [ harbour | port | river port | seaport | yacht harbour | Ports(ECLAS) | ports(UNBIS) ]

installation portuaire [ port | port de plaisance | port fluvial | port maritime ]


port arch | port cap | port cover | port crown | port roof | uptake crown

voûte de brûleur


control the speed of ships in ports | regulate the velocity of ships in port | control the speed of vessels in ports | regulate the speed of ships in ports

réguler la vitesse des navires dans les ports


discharging port | port of discharge | port of disembarkation | port of unloading

port de débarquement | port de déchargement


envisage logistics requirements for port operations | understand port logistical resources and requirements | anticipate logistics requirements for port operations | perceive port logistical resources and requirements

anticiper les besoins logistiques d’opérations portuaires
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This directive on port security, together with Regulation (EC) No 725/2004 on ship and port facility security, provides the necessary framework for protecting the whole chain of maritime transport logistics (from the ship to the port via the ship/port interface and the whole port area) against the risk of unlawful attacks on EU territory.

La présente directive sur la sûreté des ports, associée avec le règlement (CE) n° 725/2004 concernant la sûreté maritime et de l’interface navire/port fournit le cadre nécessaire pour la protection de toute la chaîne logistique du transport maritime (du navire aux ports en passant par l’interface navire/port et toute la zone portuaire) contre les risques d’attaques illégales sur le territoire de l’UE.


The directive on port state control brings about major improvements in the elimination of substandard shipping from EU ports.

La directive relative au contrôle par l'État du port introduit des améliorations importantes dans l'élimination des ports de l'UE des navires inférieurs aux normes.


The main objective of Directive 2005/65/EC[1] of the European Parliament and of the Council of 26 October 2005 on enhancing port security (‘the Directive’ or ‘the Directive on port security’) is to complement the measures adopted in 2004 by means of Regulation (EC) No 725/2004[2] of the European Parliament and of the Council of 31 March 2004 on enhancing ship and port facility security (‘the Regulation’).

La directive 2005/65/CE[1] du Parlement européen et du Conseil du 26 octobre 2005 relative à l'amélioration de la sûreté des ports (ci-après "la directive" ou "la directive sur la sûreté portuaire") a pour objectif principal de compléter les mesures adoptées en 2004 avec le règlement (CE) n° 725/2004[2] du Parlement européen et du Conseil du 31 mars 2004 relatif à l'amélioration de la sûreté des navires et des installations portuaires (ci-après "le règlement").


Member States may apply the provisions of this Directive to port-related areas.

Les États membres peuvent appliquer les dispositions de la présente directive aux zones liées aux ports.


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Substantial amendments to the existing directive on Port State Control in order to tighten up controls in ports which are at present inadequate.

Une modification substantielle de la directive existante sur le contrôle des navires par l'Etat du port en vue de renforcer les contrôles dans les ports qui restent insuffisants à l'heure actuelle.


Substantial amendments to the existing Directive on Port State Control in order to tighten up controls in ports which are at present inadequate.

Une modification substantielle de la directive existante sur le contrôle des navires par l'Etat du port en vue de renforcer les contrôles dans les ports qui restent insuffisants à l'heure actuelle.


The proposal for amending the Directive on port State control aims at making inspections mandatory depending on the targeting system for identifying ships representing high risks established by the Paris Memorandum on port State control.

La proposition de directive modifiant la directive relative au contrôle par l'Etat du port vise à rendre les inspections obligatoires conformément au système de ciblage des navires présentant un degré de risque élevé institué par le mémorandum de Paris sur le contrôle par l'Etat du port.


The Commission is also addressing marine pollution through the HAZMAT directive [27] (covering reporting obligations for ships carrying dangerous or polluting goods), the directive of port State control, the proposed directive on port reception facilities [28], the proposed Council decision setting up a Community framework for co-operation in the field of accidental marine pollution [29], and the Communications on Oil Tanker Safety referred to under the footnote in point 11 above.

La Commission s'attaque aussi à la pollution marine par le biais de la directive HAZMAT [27] (qui couvre diverses obligations de signalement auxquelles sont soumis les navires qui transportent des marchandises dangereuses ou polluantes), de la directive de contrôle des navires par l'État du port, du projet de directive sur les installations de réception portuaire [28], du projet de décision du Conseil définissant un cadre communautaire de coopération d ...[+++]


This directive on port security, together with Regulation (EC) No 725/2004 on ship and port facility security, provides the necessary framework for protecting the whole chain of maritime transport logistics (from the ship to the port via the ship/port interface and the whole port area) against the risk of unlawful attacks on EU territory.

La présente directive sur la sûreté des ports, associée avec le règlement (CE) n° 725/2004 concernant la sûreté maritime et de l’interface navire/port fournit le cadre nécessaire pour la protection de toute la chaîne logistique du transport maritime (du navire aux ports en passant par l’interface navire/port et toute la zone portuaire) contre les risques d’attaques illégales sur le territoire de l’UE.


2. The Presidency, in the light of the Council's discussions, invites the Member States and the Commission to take action to reinforce the Community's shipping policy, particularly on the following points: (a) improving navigation safety in Community waters and off Community coasts, and eliminating unfair competition from sub- standard vessels, in particular by the systematic and harmonized use of port State control; in this connection, the Presidency reaffirms its objective of seeing the Council adopt the proposal for a Directive on port State control at its meeting in June 1995; (b) improving the international competitiveness of Comm ...[+++]

2. La Présidence, à la lumière des débats au Conseil, invite les Etats membres et la Commission à agir pour renforcer la politique maritime de la Communauté, en particulier sur les points suivants : a) renforcer la sécurité de la navigation dans les eaux et au large des côtes de la Communauté et éliminer la concurrence déloyale des navires inférieurs aux normes, notamment par l'utilisation systématique et harmonisée du contrôle de l'Etat du port ; à cet égard, la Présidence réaffirme son objectif de voir le Conseil adopter la proposition de directive sur le co ...[+++]




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Date index: 2023-11-24
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