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7-day circular chart recorder
7-day circular recorder
Alcoholic hallucinosis
Best of seven series
Best-of-seven series
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Group of Seven for Economic Cooperation with Africa
Jealousy
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Seven shafts fabric
Seven spot ladybird
Seven unit code
Seven-day circular chart recorder
Seven-day circular recorder
Seven-day circular temperature recorder
Seven-gilled shark
Seven-level code
Seven-spotted ladybird
Seven-star needle
Seven-unit code
Sharpnose seven-gill shark
Twenty-seven-pin jumper cable
Woven with seven shafts

Vertaling van "directive seven " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
7-day circular recorder [ seven-day circular recorder | 7-day circular chart recorder | seven-day circular chart recorder | seven-day circular temperature recorder ]

thermographe sept jours à disque


seven unit code [ seven-unit code | seven-level code ]

code à sept éléments [ code à sept moments ]


Group of Seven for European Private Sector Cooperation with Africa, Caribbean and Pacific [ Group of Seven for European Private Sector Cooperation with Africa | Group of Seven for Economic Cooperation with Africa ]

Groupe des sept pour la coopération du secteur privé européen avec l'Afrique, les Caraïbes et le Pacifique [ Groupe des sept pour la coopération du secteur privé européen avec l'Afrique | Groupe des sept pour la coopération économique avec l'Afrique ]


seven-gilled shark | sharpnose seven-gill shark

perlon cendre | requin perlon


seven shafts fabric | woven with seven shafts

à rapport d'armure | tissu à sept lames


seven spot ladybird | seven-spotted ladybird

coccinelle à sept points


best of seven series | best-of-seven series

série quatre de sept


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison compl ...[+++]


twenty-seven-pin jumper cable

câblot d'accouplement à 27 broches


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
I am pleased that today’s compromise formulates the same sort of payment conditions that some of us were advocating for the Services Directive seven years ago.

Je suis heureuse que le compromis d’aujourd’hui formule le même genre de conditions de paiement que celles que certains d’entre nous défendaient pour la directive relative aux services il y a sept ans.


In 2005 the Commission undertook a review of the IPPC Directive, resulting in a proposal for a Directive on industrial emissions that revised and merged into a single Directive seven separate existing Directives relating to industrial emissions.

En 2005, la Commission a procédé au réexamen de la directive IPPC, ce qui a conduit à une proposition de directive sur les émissions industrielles, qui révise et fond en une seule directive sept directives en vigueur relatives aux émissions industrielles.


In addition, seven pilot requests[36] were addressed to seven Member States (Belgium-Wallonia on NVZ, AP and controls; Bulgaria on monitoring and NVZ; Sweden on NVZ; Malta on AP; Cyprus on AP; Czech Republic on AP; Estonia on AP), with the objective to clarify issues linked to some aspects of their legislation implementing the Nitrates Directive.

Par ailleurs, sept demandes pilotes[36] ont été adressées à sept États membres (Belgique-Wallonie à propos de la désignation des zones vulnérables aux nitrates, du programme d’action et des contrôles; Bulgarie à propos de la surveillance et de la désignation des zones vulnérables aux nitrates; Suède à propos de la désignation des zones vulnérables aux nitrates; Malte à propos du programme d’action; Chypre à propos du programme d’action; République tchèque à propos du programme d’action; Estonie à propos du programme d’action), l’objectif étant de clarifier des questions liées à certains aspects de leur législation mettant en œuvre la directive «Nitrates ...[+++]


Proposal for a Directive of the European Parliament and of the Council on industrial emissions (integrated pollution prevention and control) (recast) [COM(2007) 844 final - Not published in the Official Journal]. The aim of this Proposal is to recast into a single legal act seven separate Directives relating to industrial emissions: Directives 78/176/EEC, 82/883/EEC and 92/112/EEC on waste and discards from the titanium dioxide industry, Directive 96/61/EC (replaced by Directive 2008/1/EC concerning integrated pollution prevention and ...[+++]

Cette proposition vise à refondre en un seul texte juridique sept directives distinctes relatives aux émissions industrielles, à savoir les directives 78/176/CEE, 82/883/CEE et 92/112/CEE sur les déchets et les rejets provenant de l'industrie du dioxyde de titane, la directive 96/61/CE (remplacée par la directive 2008/1/CE sur la prévention et la réduction intégrée de la pollution - directive IPPC), la directive 1999/13/CE sur les composés organiques volatils, la directive 2000/76/CE sur l'incinération des déchets et la directive 2001/80/CE sur les polluants émis par les grandes installations de combustion.


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The thinking behind our attitude is that the set of seven proposals (in reality, seven plus one, since the proposal for a directive on common rules and standards for ship inspection and survey organisations and for the relevant activities of maritime administrations has been split into two legal instruments, namely a proposal for a directive on common rules and standards for ship inspection and survey organisations and for the relevant activities of maritime administrations and a proposal for a regulation on common rules and standards ...[+++]

À nos yeux, il est indispensable de traiter l'ensemble des sept propositions (en réalité sept plus une, une fois que le dédoublement de la proposition de directive sur les règles et normes communes concernant les organismes habilités à effectuer l'inspection et la visite des navires et les activités pertinentes des administrations maritimes en deux instruments juridiques, proposition de directive sur les règles et normes communes concernant les organismes habilités à effectuer l'inspection et la visite des navires et les activités pertinentes des administrations maritimes, et proposition de règlement sur les règles et normes communes con ...[+++]


Including these workers within the scope of the directive seven years after its entry into force and the possibility of the Commission undertaking a study of the consequences of the exclusion of self-employed drivers, to be carried out two years before the end of that seven-year period, have proven to be a useful and balanced formula for overcoming the resistance of some Member States and thereby obtaining the agreement that is crucial to the adoption of this new directive, which is of vital importance to the common transport policy.

Grâce à l’inclusion des chauffeurs indépendants dans le champ d’application de la directive, 7 ans après son entrée en vigueur, qui permet à la Commission d’élaborer une étude sur les conséquences de l’exclusion des chauffeurs indépendants, à réaliser deux ans avant la fin de cette période de 7 ans, il a été possible de dépasser, de manière habile et équilibrée, les résistances de certains États membres et d’obtenir ainsi l’accord indispensable à l’adoption de cette nouvelle directive, qui revêt une importance cruciale pour la politique commune des transports.


Including these workers within the scope of the directive seven years after its entry into force and the possibility of the Commission undertaking a study of the consequences of the exclusion of self-employed drivers, to be carried out two years before the end of that seven-year period, have proven to be a useful and balanced formula for overcoming the resistance of some Member States and thereby obtaining the agreement that is crucial to the adoption of this new directive, which is of vital importance to the common transport policy.

Grâce à l’inclusion des chauffeurs indépendants dans le champ d’application de la directive, 7 ans après son entrée en vigueur, qui permet à la Commission d’élaborer une étude sur les conséquences de l’exclusion des chauffeurs indépendants, à réaliser deux ans avant la fin de cette période de 7 ans, il a été possible de dépasser, de manière habile et équilibrée, les résistances de certains États membres et d’obtenir ainsi l’accord indispensable à l’adoption de cette nouvelle directive, qui revêt une importance cruciale pour la politique commune des transports.


* For 1999, of a total of 23 channels mentioned in the report [26], 14 exceeded the majority proportion of transmission time laid down in Article 4 of the Directive, seven were below it and two (albeit news channels) supplied no data [27].

* Pour 1999, sur un total de 23 chaînes mentionnées dans le rapport [26], 14 chaînes dépassent le seuil majoritaire prévu par l'article 4 de la directive, 7 chaînes se situent en dessous de ce seuil, 2 chaînes (toutefois consacrées à l'information) ne comportent pas de données [27].


For 2000, of a total of 24 channels mentioned in the report, 15 exceeded the majority proportion of transmission time laid down in Article 4 of the Directive, seven were below it and no data were provided for two [28].

Pour 2000, sur un total de 24 chaînes mentionnées dans le rapport, 15 chaînes dépassent le seuil majoritaire prévu par l'article 4 de la directive, 7 chaînes se situent en dessous de ce seuil, 2 chaînes ne comportent pas de données [28].


Proposal for a Directive of the European Parliament and of the Council on industrial emissions (integrated pollution prevention and control) (recast) [COM(2007) 844 final - Not published in the Official Journal]. The aim of this Proposal is to recast into a single legal act seven separate Directives relating to industrial emissions: Directives 78/176/EEC, 82/883/EEC and 92/112/EEC on waste and discards from the titanium dioxide industry, Directive 96/61/EC (replaced by Directive 2008/1/EC concerning integrated pollution prevention and ...[+++]

Cette proposition vise à refondre en un seul texte juridique sept directives distinctes relatives aux émissions industrielles, à savoir les directives 78/176/CEE, 82/883/CEE et 92/112/CEE sur les déchets et les rejets provenant de l'industrie du dioxyde de titane, la directive 96/61/CE (remplacée par la directive 2008/1/CE sur la prévention et la réduction intégrée de la pollution - directive IPPC), la directive 1999/13/CE sur les composés organiques volatils, la directive 2000/76/CE sur l'incinération des déchets et la directive 2001/80/CE sur les polluants émis par les grandes installations de combustion.


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