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AHTEG on socio-economic considerations
ELSES
Economic development coordinator
Economist
Planning officer
Social class
Social milieu
Social stratification
Social structure
Social system
Social systems
Socio economic development coordinator
Socio economic trends in your sector
Socio-economic aspect
Socio-economic conditions
Socio-economic cost
Socio-economic group
Socio-economic situation
Socio-economic structure
Socio-economic trends in your sector
Socio-economic trends in your sectors
Socio-economical cost
Socioeconomic conditions
TSER
Targeted socio-economic research

Vertaling van "disadvantaged socio-economic " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Evaluation of Local Socio-Economic Strategies in Disadvantaged Urban Areas | ELSES [Abbr.]

Evaluation de stratégies socio-économiques locales dans les zones urbaines défavorisées


socio-economic trends in your sectors | socio economic trends in your sector | socio-economic trends in your sector

tendances socio-économiques de son secteur


socioeconomic conditions [ socio-economic aspect | socio-economic conditions | socio-economic situation ]

condition socio-économique [ aspect socio-économique | situation socio-économique | structure socio-économique ]


Specific programme for research and technological development, including demonstration, in the field of targeted socio-economic research | targeted socio-economic research | TSER [Abbr.]

Programme spécifique de recherche, de développement technologique et de démonstration dans le domaine de la recherche socioéconomique finalisée


ad hoc technical expert group on socio-economic considerations | AHTEG on socio-economic considerations

groupe spécial d'experts techniques sur les considérations socioéconomiques


socio-economic cost [ socio-economical cost ]

coût socio-économique


The role of telecommunications in socio-economic development: a review of the literature with guidelines for further investigations [ The role of telecommunications in socio-economic development ]

The role of telecommunications in socio-economic development: a review of the literature with guidelines for further investigations [ The role of telecommunications in socio-economic development ]


economist | planning officer | economic development coordinator | socio economic development coordinator

coordonnatrice du développement économique | coordonnateur du développement économique | coordonnateur du développement économique/coordonnatrice du développement économique


social structure [ social stratification | social system | socio-economic structure | social systems(UNBIS) ]

structure sociale [ stratification sociale | système social ]


social class [ social milieu | socio-economic group ]

classe sociale [ groupe social | milieu social ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Alongside efforts to optimise funding and governance, the participation of under-represented groups should be increased in all Member States, including people from disadvantaged socio-economic backgrounds or geographical locations, ethnic groups and people with disability.

Outre les efforts visant à optimiser les financements et la gouvernance, il conviendrait d'augmenter la participation des groupes sous-représentés dans tous les États membres, notamment des personnes issues de milieux socioéconomiques ou de régions géographiques défavorisés, ou bien de groupes ethniques, et celle des personnes handicapées.


At the same time, socio-economic status determines how well pupils do: as many as 33.8% of pupils from the most disadvantaged socio-economic backgrounds are low achievers, compared to only 7.6% of their most privileged peers.

Dans le même temps, le statut socio-économique détermine la réussite des élèves: pas moins de 33,8 % des élèves issus des milieux socioéconomiques les plus défavorisés obtiennent des résultats médiocres, contre seulement 7,6 % de leurs camarades les plus privilégiés.


In the field of youth, one out of three young persons taking part in a youth exchange comes from a disadvantaged socio-economic background.

Dans le domaine de la jeunesse, un jeune sur trois participant à un échange provient d'un milieu socioéconomique défavorisé.


Pupils with a disadvantaged socio-economic background and/or a migrant background, particularly those who speak a different language to that of the host country, are much more likely to underperform in school.

Les élèves issus d'un milieu socio-économique défavorisé et/ou les élèves d'origine immigrée, notamment ceux qui parlent une autre langue que celle du pays d'accueil, sont beaucoup plus exposés à des difficultés scolaires.


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Establish or further develop strategic national approaches to improving the performance of school pupils in reading literacy, mathematics and science, paying particular attention to pupils with a disadvantaged socio-economic background.

Mettre en place des stratégies nationales ou développer celles qui existent pour améliorer les performances des élèves en lecture, en mathématiques et en sciences, en accordant une attention particulière aux enfants issus d'un milieu socio-économique défavorisé.


2. Stresses in particular the difficult and deteriorating economic and social situation especially of the most disadvantaged socio-economic groups; expresses concern at the recent judgment of the Court of Justice of the European Communities accepting limits on employers' social security obligations; calls on the Commission and the Member States to adopt and apply the measures needed to improve this situation;

2. souligne en particulier la situation économique et sociale tendue et dégradée, touchant plus particulièrement les groupes socio-économiques moins favorisés; s'inquiète du récent arrêt de la Cour de justice des Communautés européennes acceptant la limitation des obligations de sécurité sociale de l'employeur; appelle la Commission et les États membres à adopter et à appliquer les mesures pour infléchir cette situation;


9. Notes however that the more disadvantaged socio-economic groups are, the less they benefit from improvements in health care determinants; therefore calls on the Commission and the Member States to take this situation into account when drawing up and implementing their various health strategies;

9. note cependant que moins les groupes socioéconomiques sont favorisés moins ils bénéficient de l’amélioration des déterminants de la santé; demande par conséquent à la Commission et aux États membres de tenir compte de cette situation dans l’élaboration et lors de la mise en œuvre des différentes stratégies sanitaires;


37. Emphasises that information campaigns are not the best tools for reaching disadvantaged socio-economic groups; considers that actions need to be adapted to local needs and be community-based, direct contacts need to be established and there has to be close cooperation between local schools, kindergartens, all general practitioners, paediatricians, and local health services; points out that evaluation of such activities is vital in order to understand whether they are having the desired effect;

37. souligne que les campagnes d'information ne sont pas le meilleur instrument pour toucher les groupes socio-économiques défavorisés; estime qu'il convient d'adapter les actions, qui doivent être de proximité, aux besoins locaux et d'établir des contacts directs ainsi qu'une coopération étroite entre les écoles, les jardins d'enfants, l'ensemble des responsables de services médicaux, les pédiatres et les services de santé au niveau local; souligne que l'évaluation de ces activités est essentielle pour comprendre si elles apportent les résultats escomptés;


37. Emphasises that information campaigns are not the best tools for reaching disadvantaged socio-economic groups; considers that actions need to be adapted to local needs and be community-based, direct contacts need to be established and there has to be close cooperation between local schools, kindergartens, all general practitioners, paediatricians, and local health services; points out that evaluation of such activities is vital in order to understand whether they are having the desired effect;

37. souligne que les campagnes d'information ne sont pas le meilleur instrument pour toucher les groupes socio-économiques défavorisés; estime qu'il convient d'adapter les actions, qui doivent être de proximité, aux besoins locaux et d'établir des contacts directs ainsi qu'une coopération étroite entre les écoles, les jardins d'enfants, l'ensemble des responsables de services médicaux, les pédiatres et les services de santé au niveau local; souligne que l'évaluation de ces activités est essentielle pour comprendre si elles apportent les résultats escomptés;


36. Emphasises that information campaigns are not the best tools for reaching disadvantaged socio-economic groups; considers that actions need to be adapted to local needs and to be community-based, direct contacts need to be established and there has to be close cooperation between local schools, kindergartens, all general practitioners, paediatricians, and local health services; points out that evaluation of such activities is vital in order to understand whether they are having the desired effect;

36. souligne que les campagnes d'information ne sont pas le meilleur instrument pour toucher les groupes socio-économiques défavorisés; estime qu'il convient d'adapter les actions, qui doivent être de proximité, aux besoins locaux et d'établir des contacts directs ainsi qu'une coopération étroite entre écoles, jardins d'enfants, ensemble des responsables de services médicaux, pédiatres et services de santé au niveau local; souligne que l'évaluation de ces activités est essentielle pour comprendre si elles apportent les résultats escomptés;


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