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Vertaling van "discretionary business travel " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
discretionary business travel

voyages d'affaires discrétionnaires


travel [ business travel | business trip | tourist travel ]

voyage [ voyage d'affaires | voyage touristique ]


government business travel [ travel on official business | travel on government business ]

voyage pour affaires officielles [ déplacement officiel | voyage en service commandé | déplacement commandé ]


APEC Business Travel Card [ ABTC | Asia-Pacific Economic Cooperation Council Business Travel Card ]

Carte de voyage d'affaires de l'APEC [ CVAA | Carte de voyage d'affaires de la Coopération économique de la zone Asie-Pacifique ]


business travel advisor | leisure travel consultant | tourism promotion agent | travel consultant

agent de voyages | conseillère des voyages | conseiller voyage | conseiller voyage/conseillère voyage


European Incentive and Business Travel and Meetings Exhibition

salon européen pour les voyages de stimulation et voyages d’affaires, réunions et conférences




MEPs' mission (business travel) expenses | MIME [Abbr.]

Missions des membres du PE | MIME [Abbr.]




itinerant worker | business traveler | outside worker

travailleur itinérant | travailleuse itinérante | salarié itinérant | salariée itinérante | itinérant | itinérante
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The non-discretionary traveller—that is, the business traveller or must-go traveller—has been steered towards scheduled services through the use of what we know as fences in the air transportation regulations, such as requirements for advance booking, minimum stay, and return transportation.

Le voyageur par nécessité, c'est-à-dire celui qui voyage pour affaires ou par obligation, est dirigé vers les liaisons régulières au moyen des barrières prévues dans la réglementation du transport aérien telles que les conditions relatives aux réservations anticipées, au séjour minimal et au transport de retour.


While the specific effects of rationalization—what we're here to discuss today—will depend on the current service overlap between the carriers at any particular airport, assuming they already have competition in the markets, it will depend on the size and operating structure of the specific small airport and on the level of discretionary versus non-discretionary passengers, leisure versus business travel, and the availability of alternative modes.

Les effets précis de la rationalisation—c'est ce dont nous discutons aujourd'hui—dépendront de la mesure dans laquelle les services actuels des compagnies se chevauchent, à supposer qu'elles ont déjà des concurrents, et de la taille et de la structure d'exploitation d'un aéroport donné, du nombre de passagers discrétionnaires et non discrétionnaires, de la proportion des voyages pour affaires ou pour les loisirs, et de la disponibilité d'autres modes de transport.




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Date index: 2021-04-19
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