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Buzz group technique
Buzz method
Buzz-group technique
Discussion Group on the Structures of Eastern Europe
Discussion group
Discussion group room
Discussion leader
Discussion session
Focus group
Focus-group discussion
Group discussion
Group discussion leader
Group discussion period
Group discussion session
Group leader
Group meeting
Group videoconferencing
Moderator
Period of group discussion
Room videoconferencing
Room-based videoconferencing
Small group discussion method
Small-group discussion method

Traduction de «discussion group room » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


period of group discussion [ group discussion period | group discussion session | discussion session ]

séance de discussion


discussion leader | group discussion leader | group leader | moderator

animateur


buzz group technique [ buzz-group technique | buzz method | small group discussion method | small-group discussion method ]

travail en sous-groupes de discussion [ travail en sous-groupes | travail par petits groupes | travail en petits groupes | méthode de travail en sous-groupe de discussion ]


group meeting | focus-group discussion | focus group

réunion de groupe | entrevue de groupe | entretien de groupe




Discussion Group on the Structures of Eastern Europe

Groupe de réflexion sur les structures de l'Europe de l'Est


room videoconferencing | room-based videoconferencing | group videoconferencing

visioconférence de groupe | vidéoconférence de groupe | visiophonie des groupes de travail




moderator | discussion leader | group leader

animateur | présentateur
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
I'll be going back to the discussion we were having about the environment and the creation of that environment, bigger group rooms, bigger interview rooms, and the related impact that limited space has on the time people get with offenders, as you said, and directly related to staff not being present because of the security needs and not being able to leave them alone, move on, which shortens that length of time.

J'aimerais revenir à la question de l'environnement, à la création de cet environnement, aux salles de groupe et aux pièces d'entrevue plus spacieuses. Vous avez dit qu'un espace limité avait un impact sur le temps que l'on passe avec les détenus et qu'il y avait un lien direct avec le fait que le personnel n'était pas présent à cause des besoins de sécurité, que les délinquants ne pouvaient être laissés seuls, qu'il fallait les accompagner, ce qui réduisait la durée de l'intervention.


16. Calls on the Council to review its rules and increase transparency as regards legislative procedures of the working groups and internal Council bodies by providing at least the calendars, agendas, minutes of the discussions, documents examined, amendments, the documents and decisions approved, the identity of the Member States' delegations and lists of members, without prejudice to the possibility of the use of exemptions listed in Article 4(1) of Regulation (EC) No 1049/2001 as regard the publication of such lists; calls on the ...[+++]

16. invite le Conseil à revoir ses réglementations et à étendre le principe de transparence dans le cadre des procédures des groupes de travail et des organes internes du Conseil en publiant, au minimum, les calendriers, les ordres du jour, les procès-verbaux des discussions, les documents étudiés, les amendements, les documents et les décisions approuvés, l'identité des délégations des États membres et les listes des membres, sachant qu'il est possible, s'agissant de la publication de ces listes, de se prévaloir des exceptions énoncé ...[+++]


16. Calls on the Council to review its rules and increase transparency as regards legislative procedures of the working groups and internal Council bodies by providing at least the calendars, agendas, minutes of the discussions, documents examined, amendments, the documents and decisions approved, the identity of the Member States’ delegations and lists of members, without prejudice to the possibility of the use of exemptions listed in Article 4(1) of Regulation (EC) No 1049/2001 as regard the publication of such lists; calls on the ...[+++]

16. invite le Conseil à revoir ses réglementations et à étendre le principe de transparence dans le cadre des procédures des groupes de travail et des organes internes du Conseil en publiant, au minimum, les calendriers, les ordres du jour, les procès-verbaux des discussions, les documents étudiés, les amendements, les documents et les décisions approuvés, l'identité des délégations des États membres et les listes des membres, sachant qu'il est possible, s'agissant de la publication de ces listes, de se prévaloir des exceptions énoncé ...[+++]


9. Deeply regrets that, contrary to what is provided for in Article 12 of Regulation (EC) No 1049/2001, many preparatory legislative documents are still not registered (such as the "room documents" mainly discussed within the Council working groups set up by Coreper 1) and when registered, they are missing the inter-institutional code so that it has proved impossible to merge them in a common inter-institutional record as part of the pilot inter-institutional project "Transparency in the Area of Freedom, Security and Justice" (Trans-Jai) launched as far back as in 2004 for le ...[+++]

9. déplore vivement que, contrairement à ce que prévoit l'article 12 du règlement (CE) n° 1049/2001, nombre de documents législatifs préparatoires ne soient toujours pas enregistrés (tels que les "documents sans numéro" débattus principalement au sein des groupes de travail du Conseil dépendant du Coreper I) et que, lorsqu'ils le sont, aucun code interinstitutionnel ne leur est attribué, ce qui rend impossible la fusion dans une base de données interinstitutionnelle, dans le cadre du projet interinstitutionnel pilote sur la "transpare ...[+++]


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9. Deeply regrets that, contrary to what is provided for in Article 12 of Regulation (EC) No 1049/2001, many preparatory legislative documents are still not registered (such as the "room documents" mainly discussed within the Council working groups set up by Coreper 1) and when registered, they are missing the inter-institutional code so that it has proved impossible to merge them in a common inter-institutional record as part of the pilot inter-institutional project "Transparency in the Area of Freedom, Security and Justice" (Trans-Jai) launched as far back as in 2004 for le ...[+++]

9. déplore vivement que, contrairement à ce que prévoit l'article 12 du règlement (CE) n° 1049/2001, nombre de documents législatifs préparatoires ne soient toujours pas enregistrés (tels que les "documents sans numéro" débattus principalement au sein des groupes de travail du Conseil dépendant du Coreper I) et que, lorsqu'ils le sont, aucun code interinstitutionnel ne leur est attribué, ce qui rend impossible la fusion dans une base de données interinstitutionnelle, dans le cadre du projet interinstitutionnel pilote sur la "transpare ...[+++]


9. Deeply regrets that, contrary to what is provided for in Article 12 of Regulation (EC) No 1049/2001, many preparatory legislative documents are still not registered (such as the "room documents" mainly discussed within the Council working groups set up by Coreper 1) and when registered, they are missing the inter-institutional code so that it has proved impossible to merge them in a common inter-institutional record as part of the pilot inter-institutional project "Transparency in the Area of Freedom, Security and Justice" (Trans-Jai) launched as far back as in 2004 for le ...[+++]

9. déplore vivement que, contrairement à ce que prévoit l'article 12 du règlement (CE) n° 1049/2001, nombre de documents législatifs préparatoires ne soient toujours pas enregistrés (tels que les "documents sans numéro" débattus principalement au sein des groupes de travail du Conseil dépendant du Coreper I) et que, lorsqu'ils le sont, aucun code interinstitutionnel ne leur est attribué, ce qui rend impossible la fusion dans une base de données interinstitutionnelle, dans le cadre du projet interinstitutionnel pilote sur la "transpare ...[+++]


Communicating over the Internet has become commonplace to the point where millions of children spend countless hours every day sending e-mails to each other, participating in news groups and message boards, and engaging in public and private discussions in chat rooms.

La communication électronique est devenue populaire au point où des millions de jeunes passent chaque jour des heures à s'échanger des messages électroniques et à participer à des babillards électroniques ou à des discussions publiques et privées dans des lieux de rencontre virtuels.


On the fifth floor (room BEL 52) from 11.30 a.m. to 1 p.m., visitors will be able to discuss (in English, French and Dutch) the future of the European Union, and more specifically the role of the local authorities in European integration, with the first Vice-President of the CoR, Luc Van den Brande (EPP Group). Mr Van den Brande is also a Senator and Member of the Flemish Parliament (BE).

Au cinquième étage (salle BEL 52), de 11h30 à 13h, les visiteurs pourront en outre dialoguer (en NL, FR ou EN) sur l’avenir de l’Union européenne et plus particulièrement sur le rôle des collectivités territoriales dans la construction européenne avec le 1er Vice-Président de l'institution, M. Luc Van den Brande (groupe PPE), par ailleurs sénateur et membre du Parlement flamand (BE).


A videoconference feed will be available in room S1 for journalists who wish to follow the specialists' contributions, but group discussions will take place in closed sessions.

Les journalistes auront également la possibilité de suivre les exposés des spécialistes en vidéo-conférence dans la salle S1, mais les débats des groupes de discussion se dérouleront en privé.


Points of interest to the press: 15/11/95 5p.m. Beginning of the plenary session, Espace Léopold (European Parliament building), Room 3C50 9p.m. Reception for journalists and rapporteurs, Meridian Hotel, Salon Sesame, Carrefour de l'Europe 3, 1000 Brussels 16/11/95 9a.m. Oral presentation by President Jacques Blanc and First Vice-President Pasqual Maragall on the Institutional Affairs Commission meeting in Barcelona on October 2, 1995 10a.m. Discussion with Carlos Westendorp, President of the Reflection ...[+++]

Points d'intérêt pour la presse : 15/11/95 17h00 : Début de la session plénière, Espace Léopold (Parlement européen), salle 3C50 21h00 : Réception en l'honneur des journalistes et des rapporteurs, au Salon Sésame de l'Hôtel Méridien, Carrefour de l'Europe 3, 1000 Bruxelles 16/11/95 09h00 : Rapport oral du Président Blanc et du premier vice-Président Maragall concernant la réunion de la commission "Affaires Institutionnelles" qui s'est tenue le 2 octobre 1995 à Barcelone 10h00 : Discussion avec Carlos Westendorp, Président du Groupe de Réflexion préparatoire à la Conférence In ...[+++]




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'discussion group room' ->

Date index: 2023-12-13
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