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Banned objects
Banned substances
Central Office for Combating Illegal Drug Trafficking
Develop component testing procedures
Develop material examination procedures
Develop material testing procedures
Develop substance testing procedures
Do examinations for illegal substances
Illegal handling of radioactive and nuclear substances
Illegal substances
Illegal trade in radioactive and nuclear materials
Illicit substances
OCLCTISS
OCLTIS
Perform illegal substance tests
Perform test for illegal substances
Perform tests for illegal substances

Traduction de «do examinations for illegal substances » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
do examinations for illegal substances | perform test for illegal substances | perform illegal substance tests | perform tests for illegal substances

rechercher des traces de substances illicites


banned objects | banned substances | illegal substances | illicit substances

substances illégales


develop material examination procedures | develop substance testing procedures | develop component testing procedures | develop material testing procedures

élaborer des procédures d’essai de matériaux


Central Office for Combating Illegal Drug Trafficking | Central Office for Combating Illegal Trafficking in Drugs and Psychotropic Substances | OCLTIS | OCLCTISS [Abbr.]

OCLCTISS | office central de lutte contre le trafic illicite des stupéfiants | office central de lutte contre les trafics illicites de stupéfiants et de substances psychotropes | OCLTIS [Abbr.]


illegal handling of radioactive and nuclear substances

maniement illégal de substances radioactives


illegal trade in radioactive and nuclear materials | illicit trafficking in radioactive and nuclear substances

commerce illégal de matières radioactives et nucléaires | trafic illicite de matières radioactives et nucléaires
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
- standards for a European policy on substance abuse, which takes account of today's realities, which covers the entire range of legal and illegal substances and which treats drug dependence as an illness and not as a crime.

- des normes pour une politique européenne concernant l'abus de certaines substances, qui tienne compte des réalités d'aujourd'hui, couvre tout l'éventail des substances licites et illicites et traite la toxicomanie comme une maladie et non un délit.


If the Member State fails to comply with a suspension injunction or a recovery injunction, the Commission shall be entitled, while carrying out the examination on the substance of the matter on the basis of the information available, to refer the matter to the Court of Justice of the European Union directly and apply for a declaration that the failure to comply constitutes an infringement of the TFEU.

Dans le cas où l'État membre omet de se conformer à une injonction de suspension ou de récupération, la Commission est habilitée, tout en examinant le fond de l'affaire sur la base des informations disponibles, à saisir directement la Cour de justice de l'Union européenne afin qu'elle déclare que ce non-respect constitue une violation du TFUE.


1. Where residues of substances prohibited under Council Directive 96/22/EC of 29 April 1996 concerning the prohibition on the use in stockfarming of certain substances having a hormonal or thyrostatic action and of ß-agonists , or residues of substances authorised under that Directive but used illegally, are detected pursuant to the relevant provisions of Council Directive 96/23/EC of 29 April 1996 on measures to monitor certain substances and residues thereof in live animals and animal products in an animal belonging to the bovine h ...[+++]

1. Lorsque des résidus de substances interdites en vertu de la directive 96/22/CE du Conseil du 29 avril 1996 concernant l'interdiction d'utilisation de certaines substances à effet hormonal ou thyréostatique et des substances ß-agonistes dans les spéculations animales ou des résidus de substances autorisées en vertu de ladite directive, mais utilisées illégalement, sont mis en évidence, conformément aux dispositions pertinentes de la directive 96/23/CE du Conseil du 29 avril 1996 relative aux mesures de contrôle à mettre en œuvre à l'égard de certaines substances et de leurs résidus dans les animaux vivants et leurs produits , sur un an ...[+++]


1. When there is reasonable cause to consider that an applicant has implicitly withdrawn or abandoned his or her application, Member States shall ensure that the determining authority takes a decision either to discontinue the examination or, provided that the determining authority considers the application to be unfounded on the basis of an adequate examination of its substance in line with Article 4 of Directive 2011/95/EU, to reject the application.

1. Lorsqu’il existe un motif sérieux de penser qu’un demandeur a retiré implicitement sa demande ou y a renoncé implicitement, les États membres veillent à ce que l’autorité responsable de la détermination prenne la décision soit de clore l’examen de la demande, soit, pour autant que l’autorité responsable de la détermination considère la demande comme infondée sur la base d’un examen approprié de celle-ci quant au fond, conformément à l’article 4 de la directive 2011/95/UE, de rejeter celle-ci.


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By 1 June 2015, the Commission shall examine whether further substances meeting the criteria for classification as carcinogenic, mutagenic or toxic to reproduction category 1A or 1B pursuant to Regulation (EC) No 1272/2008, mixtures containing such substances, and certain nanomaterials should be added to Annex I, and, if appropriate, present a legislative proposal to this effect to the European Parliament and to the Council.

Au plus tard le 1 juin 2015, la Commission examine s'il y a lieu d'ajouter à l'annexe I d'autres substances remplissant les critères de classement en tant que substances cancérogènes, mutagènes ou toxiques pour la reproduction de catégorie 1A ou 1B, conformément au règlement (CE) n° 1272/2008, ainsi que des mélanges contenant ces substances, de même que certains nanomatériaux, et, le cas échéant, présente une proposition législativ ...[+++]


By 1 June 2015, the Commission shall examine whether any substances meeting the criteria for classification as persistent, bioaccumulative and toxic, or as very persistent or very bioaccumulative in accordance with the criteria set out in Annex XIII of Regulation (EC) No 1907/2007 should be added to Annex I, and if appropriate, present a legislative proposal to this effect to the European Parliament and to the Council.

Au plus tard le 1 juin 2015, la Commission examine s'il y a lieu d'ajouter à l'annexe I des substances répondant aux critères de classification en tant que substances persistantes, bioaccumulables et toxiques, ou très persistantes ou très bioaccumulables selon les critères définis à l'annexe XIII du règlement (CE) n° 1907/2007 et, le cas échéant, présente une proposition législative en ce sens au Parlement européen et au Conseil.


I have received various requests for help from members of the public and professional associations who are most concerned about professional international lorry drivers from Spain who are imprisoned in appalling conditions – notably in Morocco – for being used without their knowledge as mules for smuggling goods and/or trafficking illegal substances or materials.

L’auteur de la présente question a reçu plusieurs demandes d’aide de la part de citoyens et d’associations professionnelles exprimant leur préoccupation quant à la situation de chauffeurs professionnels de transport international espagnols qui sont actuellement détenus dans des conditions extrêmes, en particulier au Maroc, pour avoir été utilisés à leur insu comme transporteurs dans le cadre du trafic de drogues ou de la contrebande de matériaux illicites.


users of illegal substances do not usually have access to reliable information on the composition and effects of narcotics and psychotropic substances, and are therefore exposed to risks (including death by overdose and transmission of the HIV/AIDS virus) which are far greater than the dangers of the substances themselves,

les consommateurs de substances illégales ne disposent pas, en général, d'informations fiables sur la composition et les effets des stupéfiants et des substances psychotropes et qu'ils sont par conséquent exposés à des risques (y compris la mort par overdose et la transmission du virus HIV/SIDA) qui dépassent de loin la dangerosité des substances elles-mêmes,


– (NL) Mr President, ladies and gentlemen, in the fight against the trade in illegal substances and the drugs trade, in particular, an efficient system would not go amiss which would enable us to analyse the trade in the products within the Union in a coordinated manner and to chart the networks.

- (NL) Monsieur le Président, chers collègues, dans la lutte contre le trafic de substances illicites, et surtout de drogues, un système coordonné permettant, au sein de l'Union européenne, d'analyser le trafic des produits et de passer en revue les réseaux ne serait pas un luxe.


This Regulation completes the programme of work on the gradual examination of active substances on the market and lays down rules for the submission and evaluation of applications for inclusion in Annex I to Directive 91/414/EEC. Two procedures are established: a regular procedure involving verification by the Member State of dossiers on the active substance concerned, and an accelerated procedure which can be followed in the case of non-inclusion of the active substance.

Deux procédures sont mises en place: une procédure courante qui prévoit la vérification, de la part de l’État membre, des dossiers concernant la substance active concernée et une procédure accélérée qui peut être suivie lorsque l’inscription de la substance active a été refusée.




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'do examinations for illegal substances' ->

Date index: 2023-10-24
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