Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Catamaran
Catamaran ship
Double-hulled
Double-hulled ship
Engineering in vessel hulls
Hull
Hull of a boat
Manufacture of vessel hulls
Multi-hulled ship
Multihull craft
SWATH
Shell
Ship body
Ship hull construction
Ship hull engineering
Small waterplane area twin hull
Small waterplane area twin-hull ship
Steel hulled ship
Twin-hull ship
Twin-hulled
Wood caulker
Wooden boat caulker
Wooden hull caulker
Wooden ship caulker

Traduction de «double-hulled ship » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


manufacture of vessel hulls | ship hull construction | engineering in vessel hulls | ship hull engineering

ingénierie de la coque des navires


small waterplane area twin-hull ship [ SWATH | small waterplane area twin hull ]

catamaran à faible surface de flottaison [ SWATH | catamaran semisubmersible ]




double-hulled [ twin-hulled ]

à double-coque [ à deux coques ]






multihull craft | multi-hulled ship

bateau multicoque | navire multicoque


shell | hull | hull of a boat | ship body

coque | corps de navire


wooden hull caulker | wooden ship caulker | wood caulker | wooden boat caulker

calfateur
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
lays down an accelerated phasing-in scheme for the application of the double-hull or equivalent design requirements of the International Maritime Organization's International Convention for the Prevention of Pollution from Ships (also known as MARPOL) to single-hull oil tankers, with 2015 as the final deadline

prévoit un plan d’introduction accélérée pour l’application aux pétroliers à simple coque des prescriptions en matière de double coque ou de normes de conception équivalentes de la convention internationale pour la prévention de la pollution par les navires de l’Organisation maritime internationale (également appelée MARPOL), à échéance de 2015.


2. Notwithstanding paragraph 1, oil tankers of Category 2 or Category 3 which are equipped only with double bottoms or double sides not used for the transport of oil and extending for the whole length of the cargo tank, or with double-hulled spaces not used for the transport of oil and extending for the whole length of the cargo tank, but which do not meet the conditions for exemption from the provisions of Regulation 20.1.3 of Annex I to MARPOL 73/78, may continue to be operated, but not beyond the anniversary of the date of delivery of the ship in the ye ...[+++]

2. Nonobstant le paragraphe 1, les pétroliers des catégories 2 ou 3 qui disposent uniquement de doubles fonds ou de doubles bordages non utilisés pour le transport du pétrole et s’étendant sur toute la longueur de la citerne de cargaison ou qui disposent d’espaces à double coque non utilisés pour le transport du pétrole et s’étendant sur toute la longueur de la citerne de cargaison, mais qui ne remplissent pas les conditions d’exemption des dispositions de la règle 20.1.3 de l’annexe I de MARPOL 73/78, peuvent demeurer en service, sans dépasser cependant la date anniversaire de la livraison du navire en 2015 ou le jour où le navire attei ...[+++]


Not later than by 2015 they should be replaced by much safer double-hull ships.

D’ici 2015 au plus tard, ils devraient être remplacés par des navires à double coque, beaucoup plus sûrs.


Regulation (EC) No 417/2002 (3) provides for the accelerated phasing-in of double-hull or equivalent design requirements for single-hull oil tankers laid down in the International Convention for the Prevention of Pollution from Ships, 1973, as modified by the Protocol of 1978 relating thereto (MARPOL 73/78), in order to reduce the risk of accidental oil pollution in European waters.

Le règlement (CE) no 417/2002 (3) prévoit l’introduction accélérée des prescriptions en matière de double coque ou de normes de conception équivalentes pour les pétroliers à simple coque, établies par la convention internationale de 1973 pour la prévention de la pollution par les navires telle que modifiée par le protocole de 1978 y relatif (ci-après dénommée «MARPOL 73/78») pour les pétroliers à simple coque, afin de réduire le risque de pollution accidentelle par les hydrocarbures dans les eaux européennes.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The ship sailed to Rotterdam because it is a double-hulled ship that had sunk deeper because the double hull had flooded.

Le navire a navigué jusqu’à Rotterdam car il s’agit d’un navire à double coque qui s’était enfoncé davantage après l’inondation de sa double coque.


The fact that double-hulled ships are not a panacea is a finding which needs to be stressed and the safety of these ships also needs to be examined.

Il faut insister sur le fait que les navires à double coque ne sont pas la panacée et il faut également étudier la sécurité de ces navires.


Finally, the Commission had put forward accompanying measures to encourage phasing-out, in the form of reduced port and pilotage dues for double hull ships and correspondingly increased dues for single hull ships.

Enfin, la Commission avait proposé des mesures d'accompagnement destinées à encourager les retraits: baisse des taxes portuaires et des redevances de pilotage pour les bâtiments à double coque et hausse des mêmes taxes et redevances pour les navires à simple coque.


Double-hulled ships will greatly reduce the chances of pollution in cases of low-impact collisions or grounding in particular. The maintenance of structural integrity, especially in the ballast spaces of these ships, will be essential.

Avec les navires à double coque, le risque de pollution sera considérablement réduit, notamment en cas de légère collision ou d'échouement. Le maintien de l'intégrité structurelle, particulièrement dans les citernes à ballast de ces navires, sera essentiel.


We feel that a differential charging system for port and pilotage dues for double-hull oil tankers should not be introduced at the expense of the revenue of the port and other funds to which dues are currently channelled; on the contrary, dues for double-hull ships should be maintained at present levels and gradually increased for single-hull ships.

Nous considérons que l’établissement du système de tarification différenciée des redevances portuaires et de pilotage pour les navires pétroliers à double coque ne doit pas s’opérer au détriment des recettes des trésoreries portuaires et autres auxquelles sont versées les redevances actuelles, mais qu’il doit au contraire conduire à maintenir le niveau actuel de redevances pour les navires à double coque et à le relever en pourcentage pour les navires à simple coque.


This incident has been cited to underline the argument that double-hulled tankers present a reduced pollution threat, although it has to be remembered that Aegean Sea was also a double hulled ship, but caught fire and exploded after grounding.

Cet incident est cité pour faire valoir l'argument selon lequel les pétroliers à double coque présentent un risque de pollution réduit, même s'il faut garder à l'esprit que l'Aegean Sea, bien qu'équipé d'une double coque, a pris feu et a explosé après s'être échoué.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'double-hulled ship' ->

Date index: 2021-02-25
w