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Casual drug use
Dealing in illicit drugs
Drug Safety and Efficacy
Drug Safety and Evaluation Branch
Drug dealing
Drug monitoring
Drug safety monitoring
Drug trade
Drug trafficking
EU Action Plan on Drugs
EU Action Plan to Combat Drugs
EU Drugs Action Plan
European Union Action Plan on Drugs
European Union Action Plan to Combat Drugs
European Union Drugs Action Plan
Food and drug safety
Narcotics trade
Narcotics trafficking
Occasional drug consumption
Occasional drug use
PV
PhV
Pharmacovigilance
Recreational drug use
Safety update reports for marketed drugs
Trade in narcotic substances

Vertaling van "drug safety " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
food and drug safety

sécurité des aliments et des médicaments




Drug Safety and Evaluation Branch

Division de l'innocuité et de l'évaluation des médicaments


Drug Safety and Efficacy

Innocuité et efficacité des médicaments




drug monitoring | drug safety monitoring | pharmacovigilance | PhV [Abbr.] | PV [Abbr.]

pharmacovigilance


safety update reports for marketed drugs

rapports mis à jour concernant la sécurité


EU Action Plan on Drugs | EU Action Plan to Combat Drugs | EU Drugs Action Plan | European Union Action Plan on Drugs | European Union Action Plan to Combat Drugs | European Union Drugs Action Plan

plan d'action de l'Union européenne en matière de lutte contre la drogue | plan d'action drogue de l'Union européenne


narcotics trade | trade in narcotic substances | narcotics trafficking | drug trafficking | drug trade | drug dealing | dealing in illicit drugs

trafic de stupéfiants | trafic de drogues | trafic de drogue | trafic de drogues illégales


occasional drug use (1) | occasional drug consumption (2) | casual drug use (3) | recreational drug use (4)

consommation occasionnelle de drogues
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Drug Safety and Effectiveness Network addresses Canada's gaps in post-approval monitoring of prescription pharmaceuticals by increasing the research evidence on the post-market safety and effectiveness of drugs available to public drug plan managers, policy makers, regulators and others, as well as to increase capacity to undertake high quality research in this field.

Le Réseau sur l'innocuité et l'efficacité des médicaments corrige certaines carences du Canada en ce qui concerne la surveillance post-approbation des médicaments sur ordonnance. Pour ce faire, il améliore les données de recherche sur l'innocuité et l'efficacité des médicaments qui sont à la disposition des gestionnaires de régime d'assurance-médicaments, des décideurs, des responsables de la réglementation et d'autres intervenants.


There is a need to support the improvement of cross-cutting support technologies for drugs, biotherapies, vaccines and other therapeutic approaches, including transplantation, surgery, gene and cell therapy and nuclear medicine; to increase success in the drug and vaccine development process (including alternative methods to replace classical safety and effectiveness testing, e.g. the development of new methods); to develop regenerative medicine approaches, including approaches based on stem cells; to develop new biopharmaceuticals ...[+++]

Il faut soutenir l'amélioration des technologies d'appui transversales pour les médicaments, les biothérapies, les vaccins et d'autres approches thérapeutiques, notamment les transplantations, la chirurgie, les thérapies géniques et cellulaires et la médecine nucléaire; accroître la réussite des processus de mise au point de médicaments et de vaccins (y compris par le recours à des méthodes de remplacement des essais classiques de sécurité et d'efficacité, dans le cadre par exemple de l'élaboration de nouvelles méthodes); mettre en place des approches médicales régénératrices, notamment sur la base des cellules souches; mettre au poin ...[+++]


Together with the European Monitoring Centre for Drugs and Drug Addition (EMCDDA), the European Agency for Safety and Health at Work (EU-OHSA) and the European Monitoring Centre on Racism and Xenophobia (EUMC), the EEA however is neither a Regulatory Agency nor an Executive Agency.

Cependant, tout comme l'Observatoire européen des drogues et des toxicomanies (OEDT), l'Agence européenne pour la sécurité et la santé au travail (EU-OHSA) et l'Observatoire européen des phénomènes racistes et xénophobes (EUMC), l'AEE n'est ni une agence de régulation ni une agence exécutive.


The drugs phenomenon is one of the major concerns of the citizens of Europe, and it has an impact on collective and individual health and safety.

Le phénomène de la drogue constitue un des soucis majeurs des citoyens européens, qui a des incidences sur la santé et la sécurité collective et individuelle.


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The Board is currently obtaining views from those with an interest in the process, particularly with respect to: the timeliness, efficiency and effectiveness of the process; whether the public has fair, reasonable and timely access to information about drug submissions and about drug safety and efficacy; whether Health Canada should continue to pursue harmonization and cooperation with foreign governments' regulatory authorities for the drug review process; the relationship between charging fees for drug review and influence on the drug review process; and the principles that should guide the drug review process.

Le Conseil sonde actuellement les intéressés, surtout pour déterminer : si le processus est opportun, efficient et efficace; si le public a un accès juste, raisonnable et opportun à l’information sur les présentations de médicaments et sur l’innocuité et l’efficacité des médicaments; si Santé Canada doit poursuivre ses efforts d’harmonisation et de collaboration avec les organismes de réglementation des pays étrangers concernant le processus d’examen des médicaments; quelle est la relation entre l’imposition de droits d’examen des médicaments et leur effets sur le processus; et quels devraient être les principes à suivre dans le proc ...[+++]


Membership on the new pharmacovigilance committee should follow the FDA Drug Safety Board model where, in addition to Health Canada, there would be representatives from the Drug Safety and Effectiveness Network, provincial government drug plans and experts with access to health care databases that can support active surveillance.

La composition d'un nouveau comité de pharmacovigilance suivrait le modèle de la commission sur l'innocuité des médicaments de la FDA. Outre ceux de Santé Canada, il y aurait des représentants du Réseau sur l'innocuité et l'efficacité des médicaments, des régimes d'assurance-médicaments des gouvernements provinciaux et des experts ayant accès à des bases de données capables d'appuyer une surveillance active.


They are very involved in the issue of drug safety in Canada, and have done a lot of analysis not only on this bill, but on the reality of drug safety in Canada.

Ils ont analysé non seulement le contenu de ce projet de loi, mais aussi la situation au Canada dans ce domaine.


Joel Lexchin of York University, a real expert on drug safety and someone who has been before the Standing Committee on Health since I have been there, said that Bill C-17 was a step forward for Canada's drug safety legislation.

Joel Lexchin, de l’Université York, est un grand expert de la sécurité des médicaments qui comparaît devant le Comité permanent de la santé depuis que j’y siège. Il estime que le projet de loi C-17 améliore la législation canadienne sur l'innocuité des médicaments, mais il a dit craindre que les mesures proposées n’aillent pas assez loin.


There is a need to support the improvement of cross-cutting support technologies for drugs, biotherapies, vaccines and other therapeutic approaches, including transplantation, surgery, gene and cell therapy and nuclear medicine; to increase success in the drug and vaccine development process (including alternative methods to replace classical safety and effectiveness testing, e.g. the development of new methods); to develop regenerative medicine approaches, including approaches based on stem cells; to develop new biopharmaceuticals ...[+++]

Il faut soutenir l'amélioration des technologies d'appui transversales pour les médicaments, les biothérapies, les vaccins et d'autres approches thérapeutiques, notamment les transplantations, la chirurgie, les thérapies géniques et cellulaires et la médecine nucléaire; accroître la réussite des processus de mise au point de médicaments et de vaccins (y compris par le recours à des méthodes de remplacement des essais classiques de sécurité et d'efficacité, dans le cadre par exemple de l'élaboration de nouvelles méthodes); mettre en place des approches médicales régénératrices, notamment sur la base des cellules souches; mettre au poin ...[+++]


Illicit drug trafficking poses a threat to health, safety and the quality of life of citizens of the European Union, and to the legal economy, stability and security of the Member States.

Le trafic de drogue représente une menace pour la santé, la sécurité et la qualité de la vie des citoyens de l'Union européenne, ainsi que pour l'économie légale, la stabilité et la sécurité des États membres.




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Date index: 2023-02-13
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