Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Customized live online learning
Cyberlearning
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Distance learning
E-learning
E-training
ELearning
Electronic learning
F2F e-learning
F2F videoconference e-learning
Face-to-face e-learning
Face-to-face online learning
Jealousy
Live customized e-learning
Live customized online learning
Live individual e-learning
Live individual online learning
Live online F2F learning
Live online P2P learning
Live online one-on-one learning
Live online one-to-one e-learning
Live online person-to-person learning
Live online tailored learning
Live tailored e-learning
On-line learning
On-line training
Online P2P learning
Online learning
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Real-time one-on-one e-learning
Real-time one-to-one e-learning
Tele-learning
Virtual learning

Vertaling van "e-learning should " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
face-to-face e-learning [ face-to-face/e-learning | face-to-face online learning | F2F e-learning | live online F2F learning | F2F videoconference e-learning ]

apprentissage face-à-face virtuel [ apprentissage virtuel individualisé | apprentissage individuel par visio ]


live individual online learning [ live individual e-learning | live online one-to-one e-learning | live online P2P learning | live online one-on-one learning | live online person-to-person learning | real-time one-to-one e-learning ]

apprentissage individuel en direct [ apprentissage individuel en temps réel | apprentissage individuel synchrone ]


live customized online learning [ live tailored e-learning | live online tailored learning | live customized e-learning | customized live online learning | real-time one-on-one e-learning | online P2P learning ]

cyberapprentissage personnalisé en temps réel [ apprentissage personnalisé en direct | apprentissage synchrone virtuel sur mesure ]


online learning | on-line learning | virtual learning | e-learning | cyberlearning | tele-learning | distance learning

apprentissage en ligne | apprentissage par Internet | apprentissage virtuel | cyberapprentissage | téléapprentissage | apprentissage à distance | apprentissage électronique | e-apprentissage | e-learning


e-learning | electronic learning | online learning

formation en ligne | apprentissage en ligne


eLearning | e-learning | online learning | virtual learning | cyberlearning

apprentissage en ligne | formation en ligne


e-learning | e-training | on-line training

formation en ligne


E-learning | E-training | On-line training

formation en ligne


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and shou ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présenc ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
* The specificities of non-formal learning in the youth field, its objectives and tasks should be looked at in more detail, and the relevance of non-formal education and the complementary character of formal and non-formal learning should be made more visible; dialogue between the relevant actors in the field, as well as social partners, researchers and policy makers, will be needed with a view to improving the recognition of non-formal learning.

* Les spécificités de l'apprentissage non formel dans le domaine de la jeunesse, ses objectifs et ses missions devraient être examinés de plus près, et la pertinence de l'éducation non formelle et la complémentarité de l'apprentissage formel et non formel devraient être davantage mis en évidence; un dialogue entre les acteurs concernés, les partenaires sociaux, les chercheurs et les politiques sera nécessaire pour améliorer la reconnaissance de l'apprentissage non formel.


* The relevance of non-formal learning should be enhanced by supporting the providers and by improving their position within the learning system; the financial support for youth initiatives, youth organisations and other forms of non-formal learning should be improved.

* Il faut accroître l'importance de l'apprentissage non formel en apportant un soutien à ses acteurs et en leur donnant une place dans le système d'éducation; l'aide financière aux initiatives en faveur de la jeunesse, aux organisations consacrées aux jeunes et à d'autres formes d'apprentissage non formel devrait être renforcée.


In addition to the emphasis it places on learning from pre-school to post-retirement, lifelong learning should encompass the whole spectrum of formal, non-formal and informal learning.

L'éducation et la formation tout au long de la vie devraient à la fois mettre l'accent sur l'apprentissage qui va de l'enseignement préscolaire jusqu'à l'après-retraite, et couvrir toute forme d'éducation, qu'elle soit formelle, non formelle ou informelle.


The Communiqué of the Conference of European Ministers responsible for Higher Education held in Leuven and Louvain-la-Neuve on 28 and 29 April 2009 underlined that successful policies for lifelong learning should include basic principles and procedures for the recognition of prior learning on the basis of learning outcomes, while the Council conclusions of 28 November 2011 on the modernisation of higher education called upon Member States to develop clear routes into higher education from vocational and other types of education, as well as mechanisms for recognising prior learning and experience gained outside formal ...[+++]

Le communiqué de la Conférence des ministres européens chargés de l'enseignement supérieur qui s'est tenue à Louvain et Louvain-la-Neuve les 28 et 29 avril 2009 a insisté sur le fait que les politiques en faveur de l'apprentissage tout au long de la vie devraient, pour être efficaces, intégrer des principes fondamentaux et des procédures pour la reconnaissance des apprentissages antérieurs sur la base des résultats obtenus, tandis que les conclusions du Conseil du 28 novembre 2011 sur la modernisation de l'enseignement supérieur invitaient les États membres à définir clairement des voies permettant d'accéder à l'enseignement supérieur ap ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
promotion of the development of human capital, education and lifelong learning to ensure that at least 85 % of 22-year olds in the European Union should have completed upper secondary education and that the European Union average level of participation in lifelong learning should be at least 12,5 % of the adult working-age population (25 to 64 age group).

la promotion du développement du capital humain, de l'éducation et de la formation tout au long de la vie afin que la proportion des personnes âgées de 22 ans ayant terminé leur cursus dans l'enseignement secondaire supérieur atteigne au moins 85% et la participation de la population en âge de travailler (entre 25 et 64 ans) à l'éducation et la formation tout au long de la vie atteigne au moins 12,5 % en moyenne dans l'UE.


Nonetheless, although it is inconceivable to think that, in the constantly changing society in which we live, knowledge is acquired once and for all. Constant updating is therefore necessary and although we must acknowledge that the academic systems are not the only generators of knowledge, lifelong learning should not be considered simply as a means of adapting the worker to the needs of the market.

Toutefois, s'il est inconcevable d'imaginer que, dans la société en mutation dans laquelle nous vivons, les acquis soient obtenus une fois pour toutes, si une mise à jour permanente est donc nécessaire et si force est de reconnaître que les systèmes académiques ne sont pas les seuls générateurs de savoir, il ne faudrait pas que la formation tout au long de la vie soit considérée uniquement comme un moyen d'adaptabilité du travailleur aux besoins du marché.


Similarly, lifelong learning should be able to reach the underprivileged, the unskilled, people who left school early, the unemployed and, of course, immigrants.

De même, la formation et l'éducation tout au long de la vie devraient toucher les moins privilégiés, les moins qualifiés, ceux qui ont quitté l'école prématurément, les chômeurs et, bien entendu, les immigrés.


Allow me to start with the principles on which the concept of lifelong learning should be based.

Laissez-moi commencer par les principes sur lesquels devrait se baser le concept d’éducation et de formation tout au long de la vie.


34. Recognises that lifelong learning is important throughout life and not only in relation to paid employment or the labour market; points out that the notion of lifelong learning should also apply to the time after retirement and the access of older people - either retired or employed - to lifelong learning schemes should be facilitated;

34. reconnaît que l'apprentissage tout au long de la vie est important pendant toute l'existence et pas seulement dans le cadre de l'emploi rémunéré ou du marché du travail; souligne que ce concept devrait également s'appliquer après le départ à la retraite et l'accès des personnes âgées - retraitées ou actives - à des programmes d'apprentissage tout au long de la vie devrait être facilité;


Learning should be fun, learning should be interesting, learning should make you curious, but learning should also be an adventure.

L'apprentissage devrait procurer du plaisir, devrait intéresser, devrait attiser la curiosité, mais devrait aussi être une aventure.


w