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CJEC
Case comparison study
Case compeer study
Case law
Case law
Case reference study
Case referent study
Case-by-case consultation
Case-control study
Case-law
Cassis de Dijon Case
Consultation on a case-by-case basis
Court of Justice
Court of Justice of the European Communities
Define procedures in case of defects
Deliver case notes
Develop procedure in case of defects
Develop procedures in case of defects
Draft procedures in case of defects
EC case law
EC case-law
ECJ
European Court of Justice
Hand over a case note
Hand over a case summary
Mutual recognition principle
Pass on case notes
Resolve account allocation cases
Resolve difficult account allocation case
Resolve difficult account allocation cases
Resolving difficult account allocation cases

Vertaling van "ecj see cases " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Court of Justice | Court of Justice of the European Communities | European Court of Justice | CJEC [Abbr.] | ECJ [Abbr.]

Cour de justice | Cour de justice des Communautés européennes | CJCE [Abbr.]


case comparison study | case compeer study | case reference study | case referent study | case-control study

étude cas-témoins


case law (EU) [ EC case law | EC case-law ]

jurisprudence (UE) [ jurisprudence (CE) ]


define procedures in case of defects | develop procedure in case of defects | develop procedures in case of defects | draft procedures in case of defects

élaborer des procédures en cas de défaut


resolve account allocation cases | resolve difficult account allocation case | resolve difficult account allocation cases | resolving difficult account allocation cases

résoudre des cas complexes d’imputation comptable


case-by-case consultation | consultation on a case-by-case basis

consultation au cas par cas


hand over a case note | pass on case notes | deliver case notes | hand over a case summary

fournir des notes de cas




mutual recognition principle [ Cassis de Dijon Case ]

principe de reconnaissance mutuelle [ affaire Cassis de Dijon ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
108. Underlines that the ECJ 'Pringle' case-law and jurisprudence opens up the possibility of bringing the ESM within the Community framework, with a constant Treaty on the basis of Article 352 TFEU; calls, therefore, on the Commission to put forward, by the end of 2014, a legislative proposal with that objective;

108. souligne que la jurisprudence de la Cour de justice dans l'affaire «Pringle» ouvre la possibilité d'intégrer le MES dans le cadre communautaire sur la base de l'article 352 d'un traité FUE non modifié; invite, par conséquent, la Commission à présenter d'ici à la fin de l'année 2014 une proposition législative à cette fin;


The Court decided clearly that the legislation is in line with international law (Judgment of ECJ in Case C-366/10, 21 December 2011).

La Cour a clairement établi que la législation est en accord avec le droit international (arrêt de la CJUE dans l'affaire C-366/10 du 21 décembre 2011).


In this connection it should be noted that the question as to whether the Member States can prohibit tying when at least one of the products/services involved is of a financial nature, is pending before the ECJ in Case C-265/12 (Citroën Belux NV). In this case the ECJ will need to clarify, in particular, the scope of the exemption under Article 3(9)).

À ce sujet, il y a lieu de noter que la question de savoir si les États membres peuvent interdire les ventes liées lorsqu’au moins un des produits ou services concernés est de nature financière, est pendante devant la CJUE dans l’affaire C-265/12 (Citroën Belux NV), dans le cadre de laquelle la Cour devra préciser, notamment, la portée de la dérogation prévue à l’article 3, paragraphe 9.


[23] ECJ, joined cases C-411/10 and C-493/10, N.S. v Secretary of State for the Home Department and M.E. e.a. v Refugee Applications Commissioner, 21.12.2011.

[23] Arrêt de la Cour du 21 décembre 2011 dans les affaires jointes C-411/10 et C-493/10, N.S. contre Secretary of State for the Home Department et M.E. et autres contre Refugee Applications Commissioner.


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One supreme court judge commented that if national courts applied Article 234(3) EC strictly in accordance with the criteria laid down in the ECJ's case-law, the ECJ would be flooded with requests from higher courts.

Le juge d’une Cour suprême a fait observer que si les tribunaux nationaux appliquaient l’article 234, paragraphe 3 CE conformément aux critères prévus dans la jurisprudence de la CJE, la CJE croulerait sous les requêtes de juridictions supérieures.


A Danish judge suggested transferring competence to hand down preliminary rulings to the Court of First Instance in certain areas where the ECJ's case-law was already well-developed.

Un juge danois a suggéré de transférer la compétence afin de confier les décisions préjudicielles au tribunal de première instance dans certains domaines dans lesquels la jurisprudence de la CJE est déjà bien établie.


[90] ECJ joint Cases 159/91 and 160/91, judgment of 17 February 1993, Poucet and Pistre, [1993] ECR I-637 (points 18, 19); Case C-218/00, judgment of 22 January 2002 Cisal di Battistello Venanzio C. Sas ./.

[90] CJCE, affaires jointes C-159/91 et C-160/91, arrêt du 17 février 1993, Poucet et Pistre, [1993] Rec. I-637 (points 18, 19); affaire C-218/00, arrêt du 22 janvier 2002, Cisal di Battistello Venanzio C. Sas ./.


[46] An example of such co-operation between Länder is provided in the recent ECJ judgement Case C-324/99 DaimlerChrysler AG v Land Baden-Württemberg (LBW) [2001] ECR I-9897, in which LBW arranged for waste requiring special supervision to be sent to Hamburg for treatment.

[46] Un exemple de coopération inter-Länder est fournie par le récent arrêt de la CJCE dans l'affaire C-324/99 DaimlerChrysler AG c/Land Baden-Württemberg (LBW) [2001] RJC I-9897, où le LBW a organisé l'expédition de déchets nécessitant une surveillance particulière à Hambourg en vue de leur traitement.


15. Calls for the strengthening of the judicial control over intergovernmental cooperation under the third pillar provided for in Article 35 of the Treaty on European Union, in particular, by giving the ECJ full jurisdiction to give preliminary rulings on references from the Member States and by removing the limitation on the review by the ECJ in cases concerning the maintenance of law and order and the safeguarding of internal security, at least in so far as fundamental rights are concerned;

15. demande le renforcement du contrôle judiciaire sur la coopération intergouvernementale dans le cadre du troisième pilier prévu à l'article 35 du traité sur l'Union européenne, en particulier en donnant à la Cour de justice pleine compétence pour communiquer les décisions à titre préjudiciel sur les actes des États membres et en supprimant la limitation du contrôle par la Cour dans les cas concernant le maintien de la loi et de l'ordre et la sauvegarde de la sécurité intérieure, au moins en ce qui concerne les droits fondamentaux;


This provision was annulled by the ECJ in Case C-84/94.

Cette disposition a été annulée par la CdJ dans l'affaire C-84/94 [12].


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