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Bring a well under control
Bump off a well
Cleaning a well
Cleaning out of a well
Diffusing well
Diffusion well
Evaluate water wells
Examine water wells
Float well
Gauge well
Gravel-filter well
Gravel-jacked well
Gravel-packed well
Gravel-wall well
Infiltration area of a well
Injection well
Inspect water wells
Inspecting water wells
Intake of a well
Inverted well
Knock off a well
North American Native Education and Wellness Fund
Plug back a well
Recharge well
Recorder well
Shrouled well
Stilling well
Tributary area of a well

Vertaling van "education a well " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
infiltration area of a well | intake of a well | tributary area of a well

surface de captage effectif d'un puits


cleaning a well [ cleaning out of a well ]

récurage d'un puits [ nettoyage du puits | nettoyage du trou ]




North American Native Education and Wellness Fund

North American Native Education and Wellness Fund


bring a well under control

maîtriser un puits en éruption




diffusing well | diffusion well | injection well | inverted well | recharge well

puits d'alimentation


gravel-filter well | gravel-jacked well | gravel-packed well | gravel-wall well | shrouled well

puits avec filtre de gravier


float well | gauge well | recorder well | stilling well

puits de mesure


evaluate water wells | examine water wells | inspect water wells | inspecting water wells

inspecter des puits d’eau
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
44. Stresses that education is a fundamental right enshrined in the Treaty on European Union; emphasises that ensuring equal access to high-quality education for all members of society is key to breaking the cycle of social exclusion; takes the view that formal, non-formal and informal education, characterised by education in diversity, is a first step towards the genuine political, economic and social inclusion of marginalised communities; underlines the need to implement programmes, projects and support activities for marginalised communities in order to provide for preschool education, to underpin the need for formal education, whi ...[+++]

44. souligne que l'éducation est un droit fondamental consacré par le traité sur l'Union européenne; souligne que garantir l'égalité d'accès à une formation de qualité à tous les membres de la société est la clé permettant de briser le cycle de l'exclusion sociale; estime que l'enseignement formel, non formel et informel, caractérisé par l'éducation à la diversité, prépare à une véritable insertion politique, économique et sociale des communautés marginalisées; insiste sur la nécessité de mettre en place des programmes, des projets et des activités de soutien à l'intention des groupes marginalisés afin qu'ils bénéficient de l'éducatio ...[+++]


7. Points out that ICT and OERs are currently mainly used in higher education; encourages, where appropriate, their use in primary and secondary education, as well as in vocational education and in other informal learning settings, where student-centred learning combined with ICT also carries huge potential;

7. signale que les TIC et les REL sont à l'heure actuelle surtout utilisées dans l'enseignement supérieur; encourage, le cas échéant, leur utilisation dans l'enseignement primaire et secondaire et dans d'autres contextes d'apprentissage informel où, associé aux TIC, l'apprentissage axé sur les étudiants détient également un potentiel considérable;


28. Highlights the importance of supporting young people, especially those not in education, employment or training (NEETs), by promoting high-quality traineeships and apprenticeships, second-chance education programmes, well-established dual learning and work-based learning, as well as specific measures to foster their access to higher education and their active integration into education and work; considers these to be valuable steps in the transition from education to professional life as well as in lowering rates of youth unemplo ...[+++]

28. souligne l'importance du soutien proposé aux jeunes, notamment à ceux qui n'étudient pas, ne travaillent pas et ne suivent pas de formation (NEET), en favorisant les stages et les apprentissages de haute qualité, les programmes éducatifs de deuxième chance, la formation en alternance et en situation de travail bien établie ainsi que des mesures spécifiques visant à faciliter leur accès à l'enseignement supérieur et leur intégration active dans l'éducation et l'emploi; estime qu'il s'agit là d'étapes précieuses pour le passage des études à la vie professionnelle et pour faire baisser les taux de chômage des jeunes;


28. Highlights the importance of supporting young people, especially those not in education, employment or training (NEETs), by promoting high-quality traineeships and apprenticeships, second-chance education programmes, well-established dual learning and work-based learning, as well as specific measures to foster their access to higher education and their active integration into education and work; considers these to be valuable steps in the transition from education to professional life as well as in lowering rates of youth unemplo ...[+++]

28. souligne l'importance du soutien proposé aux jeunes, notamment à ceux qui n'étudient pas, ne travaillent pas et ne suivent pas de formation (NEET), en favorisant les stages et les apprentissages de haute qualité, les programmes éducatifs de deuxième chance, la formation en alternance et en situation de travail bien établie ainsi que des mesures spécifiques visant à faciliter leur accès à l'enseignement supérieur et leur intégration active dans l'éducation et l'emploi; estime qu'il s'agit là d'étapes précieuses pour le passage des études à la vie professionnelle et pour faire baisser les taux de chômage des jeunes;


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The Communiqué of the Conference of European Ministers responsible for Higher Education held in Leuven and Louvain-la-Neuve on 28 and 29 April 2009 underlined that successful policies for lifelong learning should include basic principles and procedures for the recognition of prior learning on the basis of learning outcomes, while the Council conclusions of 28 November 2011 on the modernisation of higher education called upon Member States to develop clear routes into higher education from vocational and other types of education, as well as mechanisms for r ...[+++]

Le communiqué de la Conférence des ministres européens chargés de l'enseignement supérieur qui s'est tenue à Louvain et Louvain-la-Neuve les 28 et 29 avril 2009 a insisté sur le fait que les politiques en faveur de l'apprentissage tout au long de la vie devraient, pour être efficaces, intégrer des principes fondamentaux et des procédures pour la reconnaissance des apprentissages antérieurs sur la base des résultats obtenus, tandis que les conclusions du Conseil du 28 novembre 2011 sur la modernisation de l'enseignement supérieur invitaient les États membres à définir clairement des voies permettant d'accéder à l'enseignement supérieur après une formation professionnelle ou d'autres types d'enseignement, ainsi que des mécanismes permettant d ...[+++]


Promote and develop cooperation, the exchange of good practice and mutual learning on the subject of fostering creativity, innovation and digital competences in early childhood education and primary education, as well as through non-formal and informal learning.

Promouvoir et développer la coopération, l’échange de bonnes pratiques et l’apprentissage mutuel en ce qui concerne la stimulation de la créativité, l’innovation et les compétences numériques dans l’éducation des jeunes enfants et l’enseignement primaire, ainsi que par l’intermédiaire de l’apprentissage non formel et informel.


The programme covers pre-school and school education up to the end of upper secondary education, as well as the institutions and organisations providing such education.

Le programme concerne l’enseignement préscolaire et scolaire jusqu’à la fin du deuxième cycle de l’enseignement secondaire, ainsi que les établissements et organisations dispensant cet enseignement.


These projects should develop new models for cooperation between European higher education institutions, in particular addressing the provision of continuous training and professional development, and in the development of learning support services as well as for training teachers, trainers and other educational personnel in the pedagogical use of e-learning; examining quality assurance methods; the development of a better understanding of organisational change and possible risks associated with implementing e-learning in higher edu ...[+++]

Ces projets élaboreront de nouveaux modèles de coopération entre les établissements d'enseignement supérieur européens en se concentrant sur la formation continue et le développement professionnel, sur la mise en place de services d'aide à l'apprentissage, sur la formation des enseignants, des formateurs et des autres membres du personnel éducatif à l'utilisation pédagogique de l'apprentissage en ligne, sur l'examen des méthodes d'assurance de la qualité, sur une meilleure compréhension des changements organisationnels nécessaires et des risques possibles de mise en oeuvre de l'apprentissage en ligne dans l'enseignement supérieur, ainsi ...[+++]


These projects should develop new models for cooperation between European Higher Education institutions, in particular addressing the provision of continuous training and professional development, and in the development of learning support services as well as for training teachers, trainers and other educational personnel in the pedagogical use of e-learning; examining quality assurance methods; the development of a better understanding of organisational change and possible risks associated with implementing e-learning in Higher Edu ...[+++]

Ces projets élaboreront de nouveaux modèles de coopération entre les établissements d'enseignement supérieur européens en se concentrant sur la formation continue et le développement professionnel, sur la mise en place de services d'aide à l'apprentissage, sur la formation des enseignants, des formateurs et des autres membres du personnel éducatif à l'utilisation pédagogique de l'apprentissage en ligne, sur l'examen des méthodes d'assurance de la qualité, sur une meilleure compréhension des changements organisationnels nécessaires et des risques possibles de mise en œuvre de l'apprentissage en ligne dans l'enseignement supérieur, ainsi q ...[+++]


Features: The education programme comprises three areas of Community action, namely higher education, school education and adult education as well as horizontal activities in the areas of language learning, open and distance education and learning, and exchanges of information and experience.

Le programme éducation comprend trois domaines d'action communautaire, à savoir l'enseignement supérieur, l'enseignement scolaire et l'éducation des adultes, ainsi que des activités transversales dans les domaines de l'apprentissage linguistique, de l'apprentissage et éducation ouverts à distance et de l'échange d'informations et d'expériences.




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'education a well' ->

Date index: 2023-05-02
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