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Acronym
Advanced Education and Skills Training Division
CCC
CDCULT
CDED
CDESR
CDPAT
Commission for Culture and Education
Council for Cultural Cooperation
DG Education and Culture
Directorate-General for Education and Culture
EDUC Commission
EYC Council
EYCS Council
Education Division
Education and Cultural Division
SECC-N
SECC-S
Steering Committee for Cultural Heritage
Steering Committee for Culture
Steering Committee for Education
Steering Committee for Higher Education and Research

Vertaling van "education and cultural division " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Education and Cultural Division

Division de l'éducation et de la culture


Education, Culture and Tourism Division [ Education, Science and Culture Division | Education Division ]

Division de l'éducation, de la culture et du tourisme [ Division de l'éducation, des sciences et de la culture | Division de l'éducation ]


Advanced Education and Skills Training Division [ Post-Secondary, Adult and Continuing Education and Training Division | Post-Secondary, Adult and Continuing Education Division ]

Division de l'enseignement postsecondaire et de l'acquisition des compétences [ Division de l'éducation post-secondaire, de la formation des adultes et de l'éducation permanente | Division de l'éducation post-secondaire, de la formation des adultes et de l'éducation permanente ]


DG Education and Culture | DG Education, Youth, Sport and Culture | Directorate-General for Education and Culture | Directorate-General for Education, Youth, Sport and Culture

DG Éducation et culture | DG Éducation, jeunesse, sport et culture | direction générale de l’éducation, de la jeunesse, du sport et de la culture | direction générale de l'éducation et de la culture


Commission for Culture and Education | Commission for Culture, Education and Research | Commission for Education, Youth, Culture and Research | EDUC Commission

commission de la culture et de l'éducation | commission de la culture, de l'éducation et de la recherche | commission de l'éducation, de la jeunesse, de la culture et de la recherche | commission EDUC


Health, Law, Education and Science Division (1) | Health, Education and Science Division (2)

Division Santé, droit, éducation et sciences (1) | Division Santé, éducation et sciences (2)


Education, Youth and Culture Council | Education, Youth, Culture and Sport Council | EYC Council | EYCS Council

Conseil Éducation, jeunesse et culture | Conseil Éducation, jeunesse, culture et sport | Conseil EJC | Conseil EJCS


National Council Science, Education and Culture Committee | Science, Education and Culture Committee of the National Council [ SECC-N ]

Commission de la science, de l'éducation et de la culture du Conseil national [ CSEC-N; CSEC-CN ]


Council of States Science, Education and Culture Committee | Science, Education and Culture Committee of the Council of States [ SECC-S ]

Commission de la science, de l'éducation et de la culture du Conseil des États [ CSEC-E; CSEC-CE ]


Council for Cultural Cooperation [ CCC [acronym] CDCULT | CDED | CDESR | CDPAT | Steering Committee for Cultural Heritage | Steering Committee for Culture | Steering Committee for Education | Steering Committee for Higher Education and Research ]

Conseil de coopération culturelle [ CDCC | CDCULT | CDED | CDESR | CDPAT | Comité directeur de l'éducation | Comité directeur de l'enseignement supérieur et de la recherche | Comité directeur de la culture | Comité directeur du patrimoine culturel ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
For example, the British Council, the United Kingdom's international organisation for educational and cultural relations, uses its considerable resources at home and abroad (243 offices in 110 countries) to develop the international dimension of British education and culture and to build the UK's role as a leading provider of educational and cultural opportunity for people overseas.

Par exemple, le British Council, qui est l'organisme international du Royaume-Uni pour les relations en matière d'éducation et de culture, utilise les ressources considérables qui sont les siennes tant au Royaume-Uni qu'à l'étranger (243 bureaux dans 110 pays) pour développer la dimension internationale de l'éducation et de la culture britanniques et pou ...[+++]


For Europe, it is an historic opportunity, for its citizens can get to know each other's cultures, languages, traditions, creations, and instigate new forms of cooperation in education and culture, thereby bringing a greater density to the cultural and educational area they share.

Pour l'Europe elle-même, il s'agit d'une opportunité historique: les citoyens d'Europe pourront développer la connaissance mutuelle de leurs cultures, de leurs langues, de leurs patrimoines, de leurs créations, initier de nouvelles formes de coopérations en matière d'éducation et de culture, donnant ainsi une densité plus forte à l'espace culturel et éducatif qu'ils ont en commun.


Directory code: Science, information, education and culture / Education and training Science, information, education and culture / Culture

Code répertoire: Science, information, éducation et culture / Éducation et formation Science, information, éducation et culture / Culture


Directory code: Science, information, education and culture / Statistics Science, information, education and culture / Dissemination of information Science, information, education and culture / Education and training

Code répertoire: Science, information, éducation et culture / Statistiques Science, information, éducation et culture / Diffusion de l'information Science, information, éducation et culture / Éducation et formation


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Calls for the setting-up of an informal coordination body which would include the Director-General of the Commission’s DG for Education and Culture (DG EAC), the Directors responsible for education in other DGs, representatives of civil society, of social partners and of Parliament’s Committee on Culture and Education, and would hold high-level meetings to ensure closer coordination of work, policy coherence and the follow-up of recommendations issued by formal and informal ET 2020 bodies; believes that such coordination is necessary ...[+++]

appelle de ses vœux la mise en place d'un organe informel de coordination qui comprendrait le directeur général de la DG Éducation et culture de la Commission (DG EAC), les directeurs chargés de l'éducation dans d'autres DG, ainsi que des représentants de la société civile, des partenaires sociaux et de la commission de la culture et de l'éducation du Parlement européen, et qui tiendrait des réunions à haut niveau pour assurer une ...[+++]


1. Recalls the importance of programmes in the field of education and culture and the need for sufficient commitment and payment appropriations to be allocated to them in order to ensure that such programmes reach the intended number of beneficiaries and thus have the intended impact while maintaining the focus on transparency, keeping in mind the principles of subsidiarity and proportionality; reiterates its concerns regarding the implementation of the integrated Creative Europe programme following the administrative ...[+++]

1. rappelle l'importance des programmes dans le domaine de l'éducation et de la culture et la nécessité de les doter de crédits d'engagement et de paiement suffisants si l'on veut qu'ils atteignent le nombre prévu de bénéficiaires et aient donc les retombées attendues, tout en s'assurant que la transparence reste une priorité et ce, en gardant à l'esprit les principes de subsidiarité et de proportionnalité; fait de nouveau part de ses inquiétudes quant à la mise en œuvre du programme intégré Europe créative après la dissociation, sur le p ...[+++]


77. Highlights the importance of educational schemes in the promotion of creativity from early childhood on and for fostering artistic and cultural education by promoting an interest in the work and products of the creative industry during primary and secondary education; stresses that since local and regional authorities are often responsible for pre‑school and primary education, they should play an important educational and cultural role in this process of addressing culture and creativity as an integral part of regional and urban ...[+++]

77. souligne qu'il est important de promouvoir, dans le système éducatif, la créativité dès la plus tendre enfance, et de favoriser l'éducation artistique et culturelle en développant chez les élèves du primaire et du secondaire le goût pour les œuvres et les produits du secteur de la création; insiste sur le grand rôle éducatif et culturel que devraient jouer les autorités locales et régionales dans ce processus visant à faire de la culture et de la créativité des éléments à part entière du développement régional et urbain, étant do ...[+++]


77. Highlights the importance of educational schemes in the promotion of creativity from early childhood on and for fostering artistic and cultural education by promoting an interest in the work and products of the creative industry during primary and secondary education; stresses that since local and regional authorities are often responsible for pre-school and primary education, they should play an important educational and cultural role in this process of addressing culture and creativity as an integral part of regional and urban ...[+++]

77. souligne qu'il est important de promouvoir, dans le système éducatif, la créativité dès la plus tendre enfance, et de favoriser l'éducation artistique et culturelle en développant chez les élèves du primaire et du secondaire le goût pour les œuvres et les produits du secteur de la création; insiste sur le grand rôle éducatif et culturel que devraient jouer les autorités locales et régionales dans ce processus visant à faire de la culture et de la créativité des éléments à part entière du développement régional et urbain, étant do ...[+++]


8. Highlights the importance of educational schemes in the promotion of creativity from early childhood on and for fostering artistic and cultural education by promoting an interest in the work and products of the creative industry during primary and secondary education; stresses that since local and regional authorities are often responsible for pre-school and primary education, they should play an important educational and cultural role in this process of addressing culture and creativity as an integral part of regional and urban d ...[+++]

8. souligne qu'il est important de promouvoir, dans le système éducatif, la créativité dès la plus tendre enfance, et de favoriser l'éducation artistique et culturelle en développant chez les élèves du primaire et du secondaire le goût pour les œuvres et les produits du secteur de la création; insiste sur le grand rôle éducatif et culturel que devraient jouer les autorités locales et régionales dans ce processus visant à faire de la culture et de la créativité des éléments à part entière du développement régional et urbain, étant don ...[+++]


At a time when the role of the school is much debated in the Member States, the European Parliament wants to launch a debate at European level on the role of schools and school education in maximising public access to culture by repositioning the parameters of education and culture, not only in the context of enlargement but also in the context of European identity which derives its strength from the variety of different cultures from which it is composed.

À une époque où le rôle de l'école fait l'objet de nombreux débats dans les États membres, le Parlement européen souhaite lancer un débat au niveau européen sur le rôle de l'école et de l'enseignement pour faciliter au maximum l'accès à la culture, en redéfinissant les paramètres de l'éducation et de la culture, non seulement dans le cadre de l'élargissement, mais également dans le cadre de l'identité européenne qui puise sa force dans la variété des différentes cultures d ...[+++]


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