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A Fragile Economy
Administer fragile items
Baggage labelled fragile
Deal with fragile items
Educate on primary education class content
FRAX
FRAXA syndrome
FXS
Fra-X syndrome
Fragile - Glass
Fragile X mental retardation
Fragile X syndrome
Fragile baggage
Fragile item packing for transportation
Fragile items packing for transportation
Fragile x chromosome syndrome
Fragility
Handle a fragile item
Handle fragile items
Martin-Bell syndrome
New Deal
New Deal for engagement in fragile states
Pack fragile items for transportation
Prepare fragile items for transportation
Situation of fragility
State fragility
Teach primary education class content
Teaches primary education class content
Teaching primary education class content

Traduction de «education by fragile » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
administer fragile items | handle a fragile item | deal with fragile items | handle fragile items

manipuler des objets fragiles


fragile item packing for transportation | fragile items packing for transportation | pack fragile items for transportation | prepare fragile items for transportation

emballer des objets fragiles pour le transport


fragility | situation of fragility | state fragility

fragilité | fragilité étatique | situation de fragilité


fragile baggage [ baggage labelled fragile ]

bagage fragile


fragile X syndrome | fragile X mental retardation | Martin-Bell syndrome | FRAX

syndrome du X fragile | syndrome de l'X fragile | syndrome du chromosome X fragile | maladie de l'X fragile | maladie du X fragile


New Deal | New Deal for engagement in fragile states | New Deal for Engagement with Fragile and Conflict Affected States

New Deal pour l'engagement dans les États fragiles | Nouvelle Donne pour l'engagement dans les États fragiles


fragile x chromosome syndrome | fragile X syndrome | Fra-X syndrome | FRAXA syndrome | Martin-Bell syndrome | FRAX [Abbr.] | FXS [Abbr.]

syndrome de l'X fragile | syndrome du chromosome X fragile






educate on primary education class content | teaching primary education class content | teach primary education class content | teaches primary education class content

enseigner dans un établissement d'enseignement fondamental
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
U. whereas an increase in development and humanitarian finance is needed to close this gap, as well as higher public spending on education by fragile states; whereas education as a share of government expenditure in fragile states has declined in recent years and remains far from the internationally recommended 20 % benchmark;

U. considérant que l'aide au développement et l'aide humanitaire doivent être augmentées pour combler ce déficit et que les États fragiles doivent accroître les dépenses publiques en faveur de l'éducation; que dans ces États, la part des dépenses publiques pour l'enseignement a reculé au cours des dernières années et reste nettement en-deçà du niveau de référence de 20 % recommandé à l'échelle internationale;


U. whereas an increase in development and humanitarian finance is needed to close this gap, as well as higher public spending on education by fragile states; whereas education as a share of government expenditure in fragile states has declined in recent years and remains far from the internationally recommended 20 % benchmark;

U. considérant que l'aide au développement et l'aide humanitaire doivent être augmentées pour combler ce déficit et que les États fragiles doivent accroître les dépenses publiques en faveur de l'éducation; que dans ces États, la part des dépenses publiques pour l'enseignement a reculé au cours des dernières années et reste nettement en-deçà du niveau de référence de 20 % recommandé à l'échelle internationale;


23. Stresses that, while an increase in humanitarian funding is necessary, this will not be enough to address the financing gap; calls for the EU and other donors to increase the profile of education in development cooperation in fragile states in order to increase the resilience of national education systems; calls on the Commission and the Member States, as well as other humanitarian actors, to contribute to the reinforcement of universal public education, including secondary and higher education, as a way of coordinating emergency response programmin ...[+++]

23. souligne que si l'augmentation des fonds consacrés à l'aide humanitaire est nécessaire, elle ne suffira pas à combler le déficit de financement; prie l'Union et les autres bailleurs de fonds de mettre davantage l'accent sur l'éducation dans la coopération au développement avec les États fragiles afin d'améliorer la résilience des systèmes d'éducation nationaux; demande à la Commission et aux États membres ainsi qu'à d'autres acteurs de l'aide humanitaire de contribuer au renforcement de l'éducation publique universelle, y compri ...[+++]


26. Highlights the fact that education in emergencies and fragile contexts is a concrete area in which humanitarian and development actors need to work together towards linking relief, rehabilitation and development (LRRD); calls on the Commission to develop mechanisms to respond effectively to this in its own activities and those of its partners, and to be involved in the international platform that will create dedicated instruments for education in emergencies for the World Humanitarian Summit in 2016; supports the coordination of existing funds and the establishment of a ...[+++]

26. précise que l'éducation en situation d'urgence et dans les contextes fragiles est un domaine concret dans lequel les acteurs de l'aide humanitaire et de l'aide au développement doivent collaborer étroitement pour établir le lien entre l'aide d'urgence, la réhabilitation et le développement; demande à la Commission d'élaborer des mécanismes pour apporter une réponse efficace à cet égard dans le contexte de ses propres actions et de celles de ses partenaires, ainsi que de participer à la plateforme internationale qui s'attachera à ...[+++]


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6. Notes with concern that progress in education has been slowest or non-existent in conflict-affected countries and in fragile and conflict-affected states, and highlights the importance of strengthening the resilience of education systems in these countries and of ensuring uninterrupted learning when crises strike; stresses, therefore, the need for greater commitment on the part of the EU, the Member States and all other stakeholders involved at various levels, in order to provide instruments to ensure development and widespread ed ...[+++]

6. constate avec inquiétude que les progrès accomplis en matière d'éducation sont très lents, voire inexistants, dans les pays en proie à des conflits et dans les États fragiles, et souligne qu'il importe de renforcer la résilience des systèmes éducatifs dans ces pays et d'assurer la continuité de l'enseignement en cas de crise; souligne par conséquent que l'Union, les États membres et l'ensemble des parties prenantes à divers échelons doivent redoubler d'efforts pour mettre en place des outils destinés à garantir le développement et ...[+++]


improving equal access to and quality of education in particular for persons belonging to vulnerable groups, migrants, women and girls, persons belonging to religious minorities, people with disabilities, people living in fragile contexts, and in countries furthest from achieving global targets, and improving the completion of basic education and the transition to lower secondary education.

améliorer l'égalité d'accès à l'éducation et la qualité de l'enseignement, notamment pour les personnes appartenant aux groupes vulnérables, les migrants, les femmes et les filles, les membres des minorités religieuses, les personnes handicapées, les personnes en situation de fragilité, et dans les pays les plus éloignés des objectifs mondiaux, et améliorer le taux de validation d'une éducation de base et du passage dans l'éducation secondaire du premier degré.


improving equal access to and quality of education in particular for persons belonging to vulnerable groups, migrants, women and girls, persons belonging to religious minorities, people with disabilities, people living in fragile contexts, and in countries furthest from achieving global targets, and improving the completion of basic education and the transition to lower secondary education.

améliorer l'égalité d'accès à l'éducation et la qualité de l'enseignement, notamment pour les personnes appartenant aux groupes vulnérables, les migrants, les femmes et les filles, les membres des minorités religieuses, les personnes handicapées, les personnes en situation de fragilité, et dans les pays les plus éloignés des objectifs mondiaux, et améliorer le taux de validation d'une éducation de base et du passage dans l'éducation secondaire du premier degré.


Notes that the Commission makes poverty a central issue in its new policy of ‘differentiation’; observes, however, that 70 % of people whose income is below the poverty threshold live in middle-income countries, many of whom remain fragile and vulnerable, notably the Small Island Developing States (SIDS), and hence deplores the fact that the poor in those countries continue to be deprived of access to education, healthcare and other benefits of internal economic growth, the liability for which lies with these states; calls on the Co ...[+++]

prend acte de ce que la Commission place la pauvreté au cœur de sa nouvelle politique de «différenciation»; constate, cependant, que 70 % des personnes dont le revenu est inférieur au seuil de pauvreté vivent dans des pays à revenu intermédiaire, dont bon nombre restent fragiles et vulnérables, notamment les petits États insulaires en développement, et regrette, par conséquent, que les pauvres, dans ces pays, restent privés d’accès à l’éducation, à la santé et à d'autres fruits de la croissance économique interne, ce qui est imputabl ...[+++]


As a permanent member of the board of the Education for All – Fast Track Initiative , the Commission focused on aid effectiveness, the needs of fragile states and governance issues.

En sa qualité de membre permanent du conseil d’administration de l’initiative accélérée «Éducation pour tous», la Commission a placé l’efficacité de l’aide, les besoins des États fragiles et les problèmes de gouvernance au centre de ses préoccupations.


Out of the 46 countries supported by the Commission, 17 are fragile or affected by conflict, so that €900 million (or 33% of our funding to basic education and technical and vocational education and training) goes to these countries.

Parmi les 46 pays soutenus par la Commission, 17 sont des États fragiles ou touchés par des conflits et bénéficient à ce titre de 900 millions € (soit 33 % de notre financement en faveur de l'enseignement de base et de l'enseignement et de la formation techniques et professionnels).


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