Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adult education institute
Audit education institutions
Collaborate with educational institutions
Coordinate educational institution's administration
Designated educational institution
Designated school
Distance education institution
Examination for admission to educational institution
HEI
Higher education establishment
Higher education institution
Inspect education institutions
Investigate education institutions
Liaise with an educational institution
Liaise with educational institutions
Liaising with educational institutions
Manage educational institution's administration
Manages educational institution's administration
Oversee educational institution's administration
PSE institution
Postsecondary education institution
Postsecondary educational institution
Postsecondary institution
Recognized educational institution
Scrutinise education institutions
Tertiary education institution
Third level educational institution

Vertaling van "education institutions would " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Examination for admission to educational institution

Examen pour l'admission dans une institution éducative


postsecondary institution [ postsecondary educational institution | postsecondary education institution | PSE institution ]

établissement postsecondaire [ établissement d'enseignement postsecondaire ]


collaborate with educational institutions | liaise with an educational institution | liaise with educational institutions | liaising with educational institutions

assurer la liaison avec des établissements d'enseignement


coordinate educational institution's administration | manages educational institution's administration | manage educational institution's administration | oversee educational institution's administration

gérer l'administration d'un établissement d'enseignement


designated educational institution [ recognized educational institution | designated school ]

établissement d'enseignement agréé [ établissement d'enseignement reconnu | établissement agréé ]


investigate education institutions | scrutinise education institutions | audit education institutions | inspect education institutions

inspecter des établissements d'enseignement


higher education establishment | higher education institution | tertiary education institution | third level educational institution | HEI [Abbr.]

établissement d'enseignement supérieur | institution d'enseignement supérieur


distance education institution

institution d'enseignement à distance [ institution de formation à distance ]


part-time vocational education at educational institutions

formation professionnelle à temps partiel dans les établissements d'enseignement


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
17. Calls for better monitoring in each professional sector and, according to qualification level, of the upcoming skill demand in Europe and for an immediate transposition of the findings into education, lifelong learning and other relevant policies of the Member States; emphasises the importance of boosting the attractiveness of jobs and careers to young workers and that young people in particular must be kept informed at all times about labour market trends so that they can concentrate on developing skills which are actually needed; considers that a ‘knowledge alliance’ that brings together businesses, social partners and education institutions would be a usef ...[+++]

17. demande que l'évolution de la demande en Europe, en matière de compétences, fasse l'objet d'une analyse approfondie dans chaque secteur professionnel et que ses conclusions soient immédiatement transposées dans les politiques des États membres en matière d'éducation, d'apprentissage tout au long de la vie et d'autres domaines pertinents; souligne qu'il importe d'encourager l'attractivité des emplois et carrières aux yeux des jeunes travailleurs et que ce sont surtout les jeunes qui doivent être informés en permanence sur les tendances du marché de l'emploi afin de pouvoir se concentrer sur le développement des aptitudes réellement r ...[+++]


17. Calls for better monitoring in each professional sector and, according to qualification level, of the upcoming skill demand in Europe and for an immediate transposition of the findings into education, lifelong learning and other relevant policies of the Member States; emphasises the importance of boosting the attractiveness of jobs and careers to young workers and that young people in particular must be kept informed at all times about labour market trends so that they can concentrate on developing skills which are actually needed; considers that a ‘knowledge alliance’ that brings together businesses, social partners and education institutions would be a usef ...[+++]

17. demande que l'évolution de la demande en Europe, en matière de compétences, fasse l'objet d'une analyse approfondie dans chaque secteur professionnel et que ses conclusions soient immédiatement transposées dans les politiques des États membres en matière d'éducation, d'apprentissage tout au long de la vie et d'autres domaines pertinents; souligne qu'il importe d'encourager l'attractivité des emplois et carrières aux yeux des jeunes travailleurs et que ce sont surtout les jeunes qui doivent être informés en permanence sur les tendances du marché de l'emploi afin de pouvoir se concentrer sur le développement des aptitudes réellement r ...[+++]


This learning experience in a non formal setting can create bridges to formal education and training: "YiA provides the participants with possibilities that they would not find within the framework of the formal educational institutions.

Cette expérience de l’apprentissage non formel peut créer des passerelles vers l’éducation et la formation formelles: «Le PJA offre aux participants des possibilités qu’ils n’auraient pas dans le cadre des établissements d’enseignement formel.


40. Considers that higher education institutions should become more open to and prepared for all learners, in particular non-traditional learners, students with special needs and disadvantaged groups and that one of the most useful means to that end would be well-funded grant systems whereby young people from poor families could be encouraged to embark on a course of study; also considers that specific policies should be implemented by Member States in order to ensure the fundamental right to education for everyone, including young p ...[+++]

40. considère que les établissements d'enseignement supérieur doivent s'ouvrir davantage à tous les apprenants, qu'ils s'agissent de ceux qui n'ont pas suivi un parcours d'apprentissage traditionnel, des étudiants ayant des besoins particuliers ou des groupes défavorisés, et être mieux préparés à les accueillir; estime que des systèmes de bourses bien financés, avec lesquels les jeunes issus de familles socialement fragilisées peuvent être incités à entreprendre des études, sont particulièrement indiqués pour atteindre cet objectif; estime également que les États membres doivent prendre des mesures spécifiques pour garantir le droit fondamental de l'éducation pour tous ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
in order to support young people better and to address the potential lack of awareness of existing offers, consider establishing common ‘focal points’, i.e. an organisation that would ensure coordination between all institutions and organisations concerned, in particular with the public authority responsible for managing the Youth Guarantee scheme, so that information could be shared about young people leaving school, in particular about those at risk of not securing a job, or of not entering into continued education ...[+++]

Afin de mieux soutenir les jeunes et de pallier au manque éventuel d'informations sur les offres existantes, envisager la mise en place de «points de liaison» communs, c'est-à-dire d'une organisation assurant la coordination entre toutes les institutions et structures concernées, notamment avec l'autorité publique chargée de la gestion du dispositif de garantie pour la jeunesse, de manière à ce que des informations puissent être échangées sur les jeunes qui quittent le système éducatif, notamment lorsqu'ils sont exposés au risque de n ...[+++]


33. Notes that Indians have concerns about the EU and wish to study and understand it better; welcomes the Erasmus Mundus EUR 33 million scholarship scheme, with specific emphasis to be placed on collaboration in science and technology, where lessons from India's success could boost EU performance in the pyramid underlying the information society, namely: education, research and development and innovation; welcomes the creation of a Jean Monnet Chair in European Studies at the University of Delhi as a vital initiative to strengthen EU-Indian relations; considers that Europe's higher education institutions ...[+++]

33. constate que les Indiens ont des inquiétudes concernant l'UE et souhaitent s'informer à son sujet et mieux la comprendre; se félicite du programme de bourses Erasmus Mundus, d'un montant de 33 millions d'EUR, qui doit être axé spécifiquement sur la coopération en matière scientifique et technologique, les enseignements tirés du succès de l'Inde étant susceptibles de dynamiser les résultats obtenus par l'UE s'agissant des éléments de la pyramide sous-jacente de la société de l'information, à savoir: l'éducation, la recherche et le développement, ainsi que l'innovation; se félicite de la création d'une chaire Jean Monnet d'études eur ...[+++]


33. Notes that Indians have concerns about the EU and wish to study and understand it better; welcomes the Erasmus Mundus EUR 33 million scholarship scheme, with specific emphasis to be placed on collaboration in science and technology, where lessons from India's success could boost EU performance in the pyramid underlying the information society, namely: education, research and development and innovation; welcomes the creation of a Jean Monnet Chair in European Studies at the University of Delhi as a vital initiative to strengthen EU-Indian relations; considers that Europe's higher education institutions ...[+++]

33. constate que les Indiens ont des inquiétudes concernant l'UE et souhaitent s'informer à son sujet et mieux la comprendre; se félicite du programme de bourses Erasmus Mundus, d'un montant de 33 millions d'EUR, qui doit être axé spécifiquement sur la coopération en matière scientifique et technologique, les enseignements tirés du succès de l'Inde étant susceptibles de dynamiser les résultats obtenus par l'UE s'agissant des éléments de la pyramide sous-jacente de la société de l'information, à savoir: l'éducation, la recherche et le développement, ainsi que l'innovation; se félicite de la création d'une chaire Jean Monnet d'études eur ...[+++]


Enhancing the links between educational institutions and business would help to better adapt vocational training and tertiary education to the current needs.

Le renforcement des liens entre établissements d'enseignement et entreprises faciliterait l'adaptation de la formation professionnelle et de l'enseignement supérieur aux besoins actuels.


This would allow the emergence of an articulated system comprising world-renowned research institutions, plus networks of excellent national and regional universities and colleges which also provide shorter technical education.

Ceci permettrait de voir émerger un système articulé comprenant des universités de réputation mondiale orientées vers la recherche, des réseaux d’excellentes universités nationales et régionales et des établissements délivrant des formations supérieures techniques plus courtes.


Currently, in most European Higher Education/Research institutions, graduate students are trained in an "endogenous" perspective, that is, on the assumption that most of their career as professional researcher would take place in an academic research setting" [59].

Actuellement, dans la plupart des institutions européennes d'enseignement supérieur/recherche, les étudiants sont formés dans une perspective 'endogène', c'est-à-dire en partant du principe que la majeure partie de leur carrière en tant que chercheur professionnel se déroulera en milieu universitaire » [59].


w