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Academic counselling
Academic guidance
EAGGF Guidance Section
EAGGF Guidance Section aid
Educational counselling
Educational guidance
Educational guidance director
Educational guidance service
Educational-guidance clinic
Educatlonal counselling
European Fisheries Guidance Fund
FIFG
Financial Instrument for Fisheries Guidance
Pedagogical guidance
School guidance

Vertaling van "educational guidance " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
educational guidance [ pedagogical guidance ]

orientation scolaire [ orientation pédagogique ]


educational guidance | school guidance

orientation | orientation scolaire


educational guidance [ academic guidance | educational counselling | academic counselling ]

orientation scolaire


educational guidance

orientation d'études | orientation pédagogique




educational guidance | educatlonal counselling

consultation éducative


educational guidance director

directeur de l'orientation scolaire [ directrice de l'orientation scolaire ]


educational-guidance clinic [ educational guidance service ]

service d'orientation scolaire [ clinique d'orientation scolaire ]


FIFG [ European Fisheries Guidance Fund | Financial Instrument for Fisheries Guidance ]

IFOP [ fonds européen d'orientation de la pêche | instrument financier d'orientation de la pêche ]


EAGGF Guidance Section [ EAGGF Guidance Section aid ]

FEOGA-Orientation [ concours du FEOGA Orientation | FEOGA, section «Orientation» ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The joint conclusions of the Vilnius Youth Conference focused on the following priorities: education, guidance, transition from education to employment, labour market conditions, autonomy, role of youth organisations and cross-sectoral cooperation, which were presented to Youth Ministers at the EYCS Council in November 2013

Dans les conclusions communes de la conférence sur la jeunesse de Vilnius, qui ont été présentées aux ministres de la jeunesse lors du Conseil EJCS de novembre 2013, l'accent est mis sur les priorités suivantes: l'éducation, l'orientation, le passage des études à l'emploi, la situation sur le marché du travail, l'autonomie, le rôle des organisations de jeunesse et la coopération intersectorielle


B. whereas the causes of the persistent high gender pay gap are complex, multiple and often interrelated, and go far beyond the single issue of equal pay for equal work or work of equal value; whereas these causes include direct and indirect discrimination, as well as social and economic factors such as occupational and highly horizontally and vertically segregated labour markets, undervaluing of women’s work, inequality in the balancing of work and private life, and traditions and stereotyping, including in the choice of educational paths, in educational guidance, in access to trades and professions and consequently in professional car ...[+++]

B. considérant que les causes de l'écart de rémunération constamment élevé entre les femmes et les hommes sont complexes, multiples et souvent interconnectées et qu'elles vont bien au-delà de la simple question de l'égalité de rémunération pour un même travail ou un travail de valeur égale; que ces causes incluent la discrimination directe et indirecte, ainsi que des affaires sociales et économiques comme la ségrégation professionnelle, tant à l'horizontale qu'à la verticale, sur les marchés du travail, la sous-évaluation du travail des femmes, l'inégalité de l'équilibre entre vie professionnelle et vie privée, ainsi que les traditions et les stéréotypes, notamment dans le choix du parcours pédago ...[+++]


B. whereas the causes of the persistent high gender pay gap are complex, multiple and often interrelated, and go far beyond the single issue of equal pay for equal work or work of equal value; whereas these causes include direct and indirect discrimination, as well as social and economic factors such as occupational and highly horizontally and vertically segregated labour markets, undervaluing of women's work, inequality in the balancing of work and private life, and traditions and stereotyping, including in the choice of educational paths, in educational guidance, in access to trades and professions and consequently in professional ca ...[+++]

B. considérant que les causes de l'écart de rémunération constamment élevé entre les femmes et les hommes sont complexes, multiples et souvent interconnectées et qu'elles vont bien au-delà de la simple question de l'égalité des rémunérations pour un même travail ou un travail de valeur égale; que ces causes incluent la discrimination directe et indirecte, ainsi que des facteurs sociaux et économiques comme la ségrégation professionnelle très marquée, tant horizontale que verticale, sur les marchés du travail, la sous-évaluation du travail des femmes, l'inégalité dans l'équilibre entre vie professionnelle et vie privée, ainsi que les traditions et les stéréotypes, notamment dans le choix du parcours éduca ...[+++]


31. Invites the Member States to strengthen their systems for educational guidance at the primary to secondary school stage, in order to help young people and their families select education and training channels that effectively correspond to actual aptitudes, abilities and aspirations, thereby reducing the risk of drop-out and failure;

31. invite les États membres à renforcer le système d'orientation scolaire entre l'enseignement primaire et secondaire, afin d'aider les jeunes et les familles à choisir des filières éducatives qui répondent effectivement à des attitudes, des capacités, des aspirations réelles, réduisant ainsi le risque ultérieur d'échec ou d'abandon;


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31. Invites the Member States to strengthen their systems for educational guidance at the primary to secondary school stage, in order to help young people and their families select education and training channels that effectively correspond to actual aptitudes, abilities and aspirations, thereby reducing the risk of drop-out and failure;

31. invite les États membres à renforcer le système d'orientation scolaire entre l'enseignement primaire et secondaire, afin d'aider les jeunes et les familles à choisir des filières éducatives qui répondent effectivement à des attitudes, des capacités, des aspirations réelles, réduisant ainsi le risque ultérieur d'échec ou d'abandon;


Despite the strong political focus that has been put on VET, the challenges are still significant: increasing its attractiveness, embedding stronger work based learning, enhancing labour market relevance, developing stronger career and education guidance, implementing teachers and trainers professional development, and improving recognition and transparency of VET learning outcomes between countries and across different education pathways.

Bien que l'EFP soit au cœur des priorités politiques, les défis à relever restent de taille: rendre l'EFP plus attractif, développer l'apprentissage sur le lieu de travail, accroître l'adéquation de la formation avec le marché de l'emploi, renforcer l'orientation et la construction des carrières, mettre en œuvre des programmes professionnels de développement des professeurs et des formateurs et améliorer la reconnaissance et la transparence des acquis de l'apprentissage dans l'EFP entre les pays et entre les différentes filières.


29. Calls on the Member States to implement the Charter of Luxembourg on a "school for all" which gives children with disabilities early educational guidance, equal opportunities, a place in normal classes, support for slow learners, teachers specialising in continuous training, appropriate teaching methods and materials, an opportunity to learn new technologies so that they can improve their quality of life and gain their independence, and the active involvement of parents at all stages of the education and development process;

29. demande aux États membres de mettre en œuvre la Charte de Luxembourg pour une "école pour tous” qui garantisse aux enfants handicapés une intervention rééducative dès les premiers stades, l'égalité des chances, l'intégration dans des classes normales, un soutien particulier pour ceux d'entre eux qui éprouvent des difficultés d'apprentissage, l'aide d'enseignants spécialisés en formation permanente, des instruments didactiques adéquats, l'apprentissage des nouvelles technologies pour une amélioration de la qualité de la vie et l'acquisition de l'autonomie, d'une part, et qui associe activement les parents à tous les stades du processu ...[+++]


Failure at school, which is still too high in most Member States, is targeted for positive action such as educational guidance, establishment of early warning and prevention systems, individual support initiatives for risk groups (conurbations, ethnic minorities, etc.), measures to diversify teaching content and approaches, plus making individuals more responsible for themselves.

L'échec scolaire qui est encore trop important dans la plupart des États membres fait l'objet d'actions positives telles que l'orientation scolaire, la mise en place de systèmes d'alerte et de prévention précoces, les initiatives de support individuel en direction de groupes à risque (concentrations urbaines, minorités ethniques,...), les efforts de diversification des contenus et des modalités d'enseignement ainsi que la responsabilisation individuelle.


(b) transnational activities carried out by associations and other non-governmental bodies active in the field of education, as well as bodies concerned with educational guidance and counselling.

b) des activités transnationales menées par des associations et d'autres organismes non gouvernementaux oeuvrant dans le domaine de l'éducation, ainsi que par des organismes s'occupant d'orientation dans le domaine de l'éducation.


This impedes the effectiveness of educational guidance services. Insufficient educational attainment may be reflected in the comparatively lower rates of employment for non-EU nationals (see Figure 10 in the annex).

Un niveau d'éducation insuffisant peut se traduire par des taux d'emploi relativement bas des ressortissants de pays tiers (cf. figure 10 de l'annexe).




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Date index: 2023-05-16
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