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Adult education institute
Audit education institutions
Collaborate with educational institutions
Coordinate educational institution's administration
Designated educational institution
Designated school
Distance education institution
Examination for admission to educational institution
HEI
Higher education establishment
Higher education institution
Inspect education institutions
Investigate education institutions
Liaise with an educational institution
Liaise with educational institutions
Liaising with educational institutions
Manage educational institution's administration
Manages educational institution's administration
Oversee educational institution's administration
PSE institution
Postsecondary education institution
Postsecondary educational institution
Postsecondary institution
Recognized educational institution
Scrutinise education institutions
Tertiary education institution
Third level educational institution

Vertaling van "educational institutions actually " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Examination for admission to educational institution

Examen pour l'admission dans une institution éducative


postsecondary institution [ postsecondary educational institution | postsecondary education institution | PSE institution ]

établissement postsecondaire [ établissement d'enseignement postsecondaire ]


collaborate with educational institutions | liaise with an educational institution | liaise with educational institutions | liaising with educational institutions

assurer la liaison avec des établissements d'enseignement


coordinate educational institution's administration | manages educational institution's administration | manage educational institution's administration | oversee educational institution's administration

gérer l'administration d'un établissement d'enseignement


designated educational institution [ recognized educational institution | designated school ]

établissement d'enseignement agréé [ établissement d'enseignement reconnu | établissement agréé ]


investigate education institutions | scrutinise education institutions | audit education institutions | inspect education institutions

inspecter des établissements d'enseignement


higher education establishment | higher education institution | tertiary education institution | third level educational institution | HEI [Abbr.]

établissement d'enseignement supérieur | institution d'enseignement supérieur


distance education institution

institution d'enseignement à distance [ institution de formation à distance ]


part-time vocational education at educational institutions

formation professionnelle à temps partiel dans les établissements d'enseignement


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[25] However, the mobility actually undertaken remains lower than half the mobility anticipated by the higher education institutes and for which financial support by the Commission had been approved.

[25] Cependant, la mobilité réellement effectuée reste inférieure de moitié à la mobilité préalablement prévue par les institutions d'enseignement supérieur et pour laquelle un soutien financier de la Commission a été approuvé.


17. Calls for better monitoring in each professional sector and, according to qualification level, of the upcoming skill demand in Europe and for an immediate transposition of the findings into education, lifelong learning and other relevant policies of the Member States; emphasises the importance of boosting the attractiveness of jobs and careers to young workers and that young people in particular must be kept informed at all times about labour market trends so that they can concentrate on developing skills which are actually needed; considers ...[+++]

17. demande que l'évolution de la demande en Europe, en matière de compétences, fasse l'objet d'une analyse approfondie dans chaque secteur professionnel et que ses conclusions soient immédiatement transposées dans les politiques des États membres en matière d'éducation, d'apprentissage tout au long de la vie et d'autres domaines pertinents; souligne qu'il importe d'encourager l'attractivité des emplois et carrières aux yeux des jeunes travailleurs et que ce sont surtout les jeunes qui doivent être informés en permanence sur les tendances du marché de l'emploi afin de pouvoir se concentrer sur le développement des aptitudes réellement r ...[+++]


17. Calls for better monitoring in each professional sector and, according to qualification level, of the upcoming skill demand in Europe and for an immediate transposition of the findings into education, lifelong learning and other relevant policies of the Member States; emphasises the importance of boosting the attractiveness of jobs and careers to young workers and that young people in particular must be kept informed at all times about labour market trends so that they can concentrate on developing skills which are actually needed; considers ...[+++]

17. demande que l'évolution de la demande en Europe, en matière de compétences, fasse l'objet d'une analyse approfondie dans chaque secteur professionnel et que ses conclusions soient immédiatement transposées dans les politiques des États membres en matière d'éducation, d'apprentissage tout au long de la vie et d'autres domaines pertinents; souligne qu'il importe d'encourager l'attractivité des emplois et carrières aux yeux des jeunes travailleurs et que ce sont surtout les jeunes qui doivent être informés en permanence sur les tendances du marché de l'emploi afin de pouvoir se concentrer sur le développement des aptitudes réellement r ...[+++]


60. Underlines the role of the local governments, entrepreneurs, partnerships and educational institutions in shaping vocational training in line with actual needs on the labour market;

60. souligne l'importance des pouvoirs publics, des entrepreneurs, des partenariats et des établissements d'enseignement à l'échelon local pour définir une formation professionnelle adaptée aux besoins réels du marché du travail;


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60. Underlines the role of the local governments, entrepreneurs, partnerships and educational institutions in shaping vocational training in line with actual needs on the labour market;

60. souligne l'importance des pouvoirs publics, des entrepreneurs, des partenariats et des établissements d'enseignement à l'échelon local pour définir une formation professionnelle adaptée aux besoins réels du marché du travail;


He began his research at the London-based Institute of Education with the belief that private education was actually an abomination.

Quand il a commencé ses recherches à l’Institute of Education de Londres, il pensait en fait que l'enseignement privé était extrêmement néfaste.


(Return tabled) Question No. 127 Ms. Alexa McDonough: With respect to the transfer of funds from the government of Canada to the government of Nova Scotia for the post-secondary education institutions, what are the precise, actual / projected transfer amounts to the government of Nova Scotia for each of the fiscal years 2002-2003, 2003-2004, 2004-2005, 2005-2006, and 2006-2007 under each of: (a) the current funding formula in which funds are divided amongst the provinces based on their general population as a percentage of the general ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 127 Mme Alexa McDonough: En ce qui concerne le transfert par le gouvernement du Canada à celui de la Nouvelle-Écosse de fonds destinés aux établissements d’enseignement postsecondaire, à combien s’élèvent exactement les sommes — réelles et prévues — transférées ou à transférer au gouvernement de la Nouvelle-Écosse pour chacun des exercices 2002-2003, 2003-2004, 2004-2005, 2005-2006 et 2006-2007 en vertu de chacune des formules suivantes: a) la formule de financement actuelle, selon laquelle les fonds sont répartis entre les provinces en fonction du pourcentage de la population canadienne (par habitant) ...[+++]


The issue of other measures aimed at improving the framework for academic recognition (Measure 2.b) was raised by several countries, but often only to stress the autonomy of higher education institutions, rather than to indicate actual advancements.

La question d'autres mesures visant à améliorer le cadre de reconnaissance académique (mesure 2.b) est mentionnée par plusieurs pays, mais souvent uniquement pour souligner l'autonomie des établissements d'enseignement supérieur plutôt que pour signaler de réels progrès.


[25] However, the mobility actually undertaken remains lower than half the mobility anticipated by the higher education institutes and for which financial support by the Commission had been approved.

[25] Cependant, la mobilité réellement effectuée reste inférieure de moitié à la mobilité préalablement prévue par les institutions d'enseignement supérieur et pour laquelle un soutien financier de la Commission a été approuvé.


Until now, if you look specifically at clauses 29 and 29.1, you might feel that exceptions for educational institutions actually deal with human beings: students doing research, private studies, reviews or criticism.

Jusqu'à maintenant, les exceptions concernant les établissements d'enseignement, si on regarde spécifiquement les articles 29 et 29.1, on pouvait comprendre de la loi actuelle que les exceptions concernaient l'être humain : l'étudiant qui faisait une recherche, une étude privée, un compte rendu ou une critique.


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