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ERIC
Educational Media Resource Center
Educational Resource Information Center file
Educational Resources Information Centre file
Media resources center
Multi-media resource center
Multi-media resource centre
Resources center

Vertaling van "educational media resource center " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Educational Media Resource Center

Centre de ressources en matériel pédagogique


Educational Resources Information Centre file [ ERIC | Educational Resource Information Center file ]

fichier du Centre d'information de ressources pédagogiques


media resources center | resources center

centre multimédia | médiathèque


multi-media resource center [ multi-media resource centre ]

centre de ressources multimédia [ polythèque ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
ECFCs are a center for family intervention and include a variety of services for children, such as educational daycare, resource centers, preschool, playgroups and early detection.

Les CPEF sont un lieu de coordination et d'intervention au foyer offrant une variété de services aux enfants, tels la garde éducative, les ressources prématernelles, les groupes de jeu et le dépistage précoce.


Support teaching staff and school leaders at all levels of education and training in developing through initial training and continuous professional development their own digital competence, as well as the pedagogical skills needed to use new technologies and open educational resources in their teaching and to address the issues of media literacy and critical thinking in an effective manner with learners of all ...[+++]

Aider, à tous les niveaux de l’éducation et de la formation, les enseignants et les directeurs d’établissement à développer, grâce à la formation initiale et au perfectionnement professionnel continu, leurs propres compétences numériques, ainsi que les compétences pédagogiques nécessaires pour utiliser les nouvelles technologies et les ressources pédagogiques libres dans leur enseignement, et à aborder les questions de l’éducation aux médias et de l’esprit crit ...[+++]


Underlines the importance of ensuring gender mainstreaming in the education sector by promoting digital literacy and the participation of women and girls in ICT education and training through the inclusion of coding, new media and technologies in education curricula at all levels, as well as extra-curricular, informal and non-formal education, and in all types of education and training, including for teaching staff, in order to reduce and remove digital skills gaps, and to encourage girls and young women to embark on careers in the sc ...[+++]

souligne l'importance de veiller à intégrer la dimension d'égalité entre les hommes et les femmes dans le secteur de l'éducation en promouvant la culture numérique ainsi que l'éducation et la formation des femmes et des filles dans le domaine des TIC grâce à l'intégration du codage, des nouveaux médias et des nouvelles technologies dans les programmes d'enseignement à tous les niveaux, ainsi que dans les activités périscolaires et l'éducation informelle et non formelle, et dans tous les types d'enseignement et de formation, y compris ...[+++]


They should have a clear mandate to educate the public in safer use of the Internet and new online technologies or in media and information literacy, and must have the necessary financial resources to implement that mandate.

Ils devraient recevoir un mandat bien défini pour la formation du public à une utilisation plus sûr de l'internet et des nouvelles technologies en ligne ou au décryptage des médias et des informations et ils doivent disposer des ressources financières nécessaires pour exécuter ce mandat.


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[7] Needs assessment missions considered the following sectors: health, education, water resources, agriculture, irrigation and food security, humanitarian mine action, water supply and sanitation, macro-economic policy, economic management, including public sector management, trade, price liberalisation, safety nets, investment climate and state owned enterprises, banking and finance, transport and communication, electricity, livelihoods, employment generation and reintegration, labour and social welfare, housing, including urban development and property restitution, local governance capacity bu ...[+++]

[7] Les missions d'évaluation des besoins ont porté sur les domaines suivants: santé; éducation; ressources en eau; agriculture; irrigation et sécurité alimentaire; action humanitaire de lutte contre les mines; approvisionnement en eau et assainissement; politique macroéconomique; gestion économique, notamment dans le secteur public; management; commerce; libéralisation des prix; protection sociale; climat d'investissement et entreprises publiques; secteurs bancaire et financier; transports et communications; électrici ...[+++]


For example: training modules for journalists on the representation of children in the media; European Charter for operators of child helplines and a scheme for the identification of their competencies; training of teachers and professionals on the evaluation of the programmes in the educational field to prevent child sexual abuse particularly in vulnerable groups; a drama workshop for self-empowerment of girls and a training programme for teachers and social workers in the prevention of violence and sexual abuse against young women; ...[+++]

Par exemple: modules de formation pour les journalistes sur le thème de la représentation des enfants dans les médias; charte européenne pour les opérateurs de lignes d'assistance téléphonique pour enfants, assortie d'un système d'identification de leurs compétences; formation d'enseignants et de spécialistes de l'évaluation des programmes éducatifs destinés à prévenir les violences sexuelles envers les enfants, en particulier dans les groupes vulnérables; atelier d'expression dramatique pour l'autonomisation des jeunes filles et p ...[+++]


I am reminded that, during my years of study and teaching, some of the greatest resources available were the very valuable studies emanating from this place: studies on poverty, the media, natural resources, education and so on.

Je me rappelle que, durant mes années d'études et d'enseignement, certaines des meilleures ressources dont nous disposions étaient les études très précieuses émanant du Sénat, des études sur la pauvreté, les médias, les ressources naturelles, l'éducation et ainsi de suite.


Even so, for all the human resources and billions of dollars invested in higher education, there is a proper perspective, reinforced by the media and other social critics, that the quality of higher education in Canada is being eroded.

Même là, en dépit de toutes les ressources humaines et des milliards de dollars consacrés aux études supérieures, la perception est, à juste titre, que la qualité des études supérieures est en baisse. C'est un sentiment que viennent renforcer les médias et autres critiques des questions sociales.


1 CIAT: International Centre for Tropical Agriculture CIMMYT: International Maize and Wheat Improvement Centre CIP: International Potato Center ICRISAT: International Crops Research Institute for the Semi-Arid Tropics IRRI: International Rice Research Institute ISNAR: International Service for National Agricultural Research IIMI: International Irrigation Management Institute ICLARM: International Center for Living Aquatic Resource Management CIFOR: Centre for International Forestry Research COSTA RICA Osa-Golfito integrated rural ECU ...[+++]

Contribution aux budgets 10.000.000 ECUS 1993 des centres interna- AIDE NON REMBOURSABLE tionaux de recherche Le présent programme est la continuation de l'intervention communautaire engagée pour la première fois en 1977 en faveur des Centres Internationaux de Recherche Agricole (CIRA) parrainés par le Groupe Consultatif pour la Recherche Agricole (G.C.R.A.I.). Il concerne les 7 Centres déjà bénéficiaires (CIAT, CIMMYT, CIP, ICRISAT, IIMI, IRRI et ISNAR) auxquels se sont ajoutés le CIFOR et L'ICLARM (*). ____________________ (*)CIAT - Centre Internacional de Agricultura Tropical CIMMYT - International Maize and Wheat Improvement Centre CIP - Internation ...[+++]


Director, SNCF GABORIAU Trainig Department F Mr Michel CEO Edusoft BUSSAC F Mr Jacques President Spring BOMBAL Courcelles F Mr Joel DE President Musée des ROSNAY Sciences et Technique NL Mr Buddy Director of Philips Media NAEYAERT Consumer Benelux B.V. Products NL Mr Henk SLIGTE CEO SPC Vision B.V. NL Mr C.W.VAN General EADTU SEVENTER Secretary D Dr W. SCHUSSER Vice President Siemens and Human Resource Manager D Dr Alexander Manage ...[+++]

Director, SNCF GABORIAU Trainig Department F Mr Michel CEO Edusoft BUSSAC F Mr Jacques President Spring BOMBAL Courcelles F Mr Joel DE President Musée des ROSNAY Sciences et Technique NL Mr Buddy Director of Philips Media NAEYAERT Consumer Benelux B.V. Products NL Mr Henk CEO SPC Vision SLIGTE B.V NL Mr C.W.VAN General EADTU SEVENTER Secretary D Dr W. Vice President Siemens SCHUSSER and Human Resource Manager D Dr Alexander Manager ...[+++]




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Date index: 2022-07-04
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