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Agreement
Canada-United States Safe Third Country Agreement
Citizen of a third country
Concept of safe third country
EC agreement
EC third country convention
EU-third country agreement
Eurodac Regulation
European Union agreement
ITAAO
International agreement
Mediterranean non-member countries
Mediterranean region
Mediterranean third countries
Safe Third Country Agreement
Safe third country concept
Safe third country principle
Third country
Third state
Third-country national
Third-state national

Vertaling van "effects on third-country " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Council Regulation (EC) No 2725/2000 of 11 December 2000 concerning the establishment of 'Eurodac' for the comparison of fingerprints for the effective application of the Dublin Convention | Eurodac Regulation | Regulation no 603/2013 on the establishment of Eurodac for the comparison of fingerprints for the effective application of Regulation (EU) No 604/2013 establishing the criteria and mechanisms for determining the Member State responsible for examining an application for international protection lodged in one of the Member States by a third-country national ...[+++]

Règlement (CE) nº 2725/2000 du Conseil du 11 décembre 2000 concernant la création du système Eurodac pour la comparaison des empreintes digitales aux fins de l'application efficace de la convention de Dublin | Règlement (UE) n° 603/2013 du Parlement européen et du Conseil du 26 juin 2013 relatif à la création d'Eurodac pour la comparaison des empreintes digitales aux fins de l'application efficace du règlement (UE) n° 604/2013 établissant les critères et mécanismes de détermination de l'État membre responsable de l'examen d'une demande de protection internationale introduite dans l'un des États membres par un ressortissant de pays tiers ...[+++]


concept of safe third country | safe third country concept | safe third country principle

concept de pays tiers sûr | notion de pays tiers sûr


Mediterranean third countries [ Mediterranean non-member countries | Mediterranean region(STW) ]

pays tiers méditerranéens


third-country national | third-state national | citizen of a third country

ressortissant d'un État tiers


Advisory Committee on protection against obstacles to trade that have an effect on the market of the Community or of a third country (TBR)

Comité consultatif en matière de défense contre les obstacles au commerce qui ont des effets sur le marché de la Communauté ou d'un pays tiers (ROC)


agreement (EU) [ EC agreement | EC third country convention | European Union agreement | EU-third country agreement | international agreement (EU) ]

accord (UE) [ accord (CE) | accord de l'Union européenne | accord international (UE) | convention CE-états tiers | convention UE-états tiers ]




Safe Third Country Agreement [ Canada-United States Safe Third Country Agreement ]

Entente sur les tiers pays sûrs [ Entente sur les tiers pays sûrs entre le Canada et les États-Unis ]




Ordinance of 18 April 2007 on the Import and Transit by Air of Animals from Third Countries [ ITAAO ]

Ordonnance du 18 avril 2007 concernant l'importation et le transit d'animaux par voie aérienne en provenance de pays tiers [ OITA ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Curb negative environmental spill-over effects on third countries.

Limiter les répercussions négatives sur l'environnement dans des pays tiers


At Johannesburg it was recognised that internal policies have spill-over effects on third countries that need urgently to be tackled.

À Johannesburg, il a été reconnu que les politiques internes ont des répercussions sur les pays tiers qu'il convient d'aborder.


L. whereas it is the duty of the European institutions to ensure that EU law is fully implemented for the benefit of European citizens and that the legal force of the EU Treaties is not undermined by a dismissive acceptance of extraterritorial effects of third countries’ standards or actions;

L. considérant qu'il est du devoir des institutions européennes de veiller à ce que le droit de l'Union soit pleinement mis en œuvre dans l'intérêt des citoyens européens et que la force juridique des traités de l'Union ne soit pas compromise par un mépris des effets extraterritoriaux des normes ou actions des pays tiers;


K. whereas it is the duty of the European institutions to ensure that EU law is fully implemented for the benefit of European citizens and that the legal force of the EU Treaties is not undermined by a dismissive acceptance of extraterritorial effects of third countries’ standards or actions;

K. considérant qu'il est du devoir des institutions européennes de veiller à ce que le droit de l'Union soit pleinement mis en œuvre dans l'intérêt des citoyens européens et que la force juridique des traités de l'Union ne soit pas compromise par un mépris des effets extraterritoriaux des normes ou actions des pays tiers;


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(g) if within 6 months of the date where the delegated act referred to in point (e)(i) or point (f) has taken effect, the third country concerned has not lifted the visa obligation, the Commission may submit a legislative proposal, to be adopted in accordance with the ordinary legislative procedure, in order to transfer the reference to the third country concerned from Annex II to Annex I;

(g) si, dans les 6 mois qui suivent la date de prise d'effet de l'acte délégué visé au point e) i), le pays tiers en cause n'a pas levé l'obligation de visa, la Commission peut présenter une proposition législative, qui sera adoptée selon la procédure législative ordinaire, afin de transférer ledit pays tiers de l'annexe II à l'annexe I;


57. Welcomes a furthering of the visa waiver policy but expresses concern that some policies set out in the Roadmaps for visa liberalisation are having effects in third countries that run contrary to the protection of fundamental rights (Stamose vs Bulgaria ruling of ECtHR), and therefore calls for a proper horizontal fundamental rights impact assessment of these policies;

57. accueille favorablement la poursuite de la politique d'exemption de visa, mais se dit préoccupé que certaines politiques définies dans les feuilles de route pour la libéralisation des visas se traduisent, dans des pays tiers, par des effets contraires à la protection des droits fondamentaux (voir arrêt de la Cour de justice des Communautés européennes Stamose vs Bulgarie), et appelle donc de ses vœux une évaluation horizontale correcte des répercussions de ces politiques sur les droits fondamentaux;


The Commission is proposing that the Regulation’s jurisdictional rules be applied with mandatory effect to third-country defendants, thereby displacing the Member States’ existing grounds of jurisdiction in such cases.

La Commission propose que les règles de compétence prévues par le règlement soient appliquées avec effet obligatoire aux défendeurs originaires de pays tiers, se substituant ainsi, dans ces situations, aux règles de compétence en vigueur dans les États membres.


Paragraph 1 shall not prevent the competent authorities from exchanging confidential information or from transmitting confidential information to ESMA or the European Systemic Risk Board (hereinafter the “ESRB”), subject to constraints relating to firm-specific information and effects on third countries as provided for in Regulation (EU) No 1095/2010 and Regulation (EU) No 1092/2010 of the European Parliament and of the Council of 24 November 2010 on European Union macro-prudential oversight of the financial system and establishing a European Systemic Risk Board respectively.

Le paragraphe 1 n’empêche pas les autorités compétentes d’échanger des informations confidentielles ou de les transmettre à l’AEMF ou au Comité européen du risque systémique (ci-après dénommé “CERS”), sous réserve d’obligations en rapport avec l’information spécifique aux entreprises et les effets sur les pays tiers, comme prévu dans le règlement (UE) no 1095/2010 et le règlement (UE) no 1092/2010 du Parlement européen et du Conseil du 24 novembre 2010 relatif à la surveillance macroprudentielle du système financier dans l’Union européenne et instituant un Comité européen du risque systémique respectivement.


Among others, the programme is now extended to the doctoral level, it more effectively integrates third country higher education institutions and their needs and provides more funding to European participants.

Entre autres, le programme s’étend désormais au doctorat, il intègre plus efficacement les établissements d’enseignement supérieur des pays tiers et leurs besoins, et il fournit plus de fonds aux participants européens.


3. Paragraph 1 shall not prevent the competent authorities from exchanging confidential information or from transmitting confidential information to ESMA or the European Systemic Risk Board (hereinafter the ‘ESRB’), subject to constraints relating to firm-specific information and effects on third countries as provided for in Regulation (EU) No 1095/2010 and Regulation (EU) No 1092/2010 of the European Parliament and of the Council of 24 November 2010 on European Union macro-prudential oversight of the financial system and establishing a European Systemic Risk Board respectively.

3. Le paragraphe 1 n’empêche pas les autorités compétentes d’échanger des informations confidentielles ou de les transmettre à l’AEMF ou au Comité européen du risque systémique (ci-après dénommé «CERS»), sous réserve d’obligations en rapport avec l’information spécifique aux entreprises et les effets sur les pays tiers, comme prévu dans le règlement (UE) no 1095/2010 et le règlement (UE) no 1092/2010 du Parlement européen et du Conseil du 24 novembre 2010 relatif à la surveillance macroprudentielle du système financier dans l’Union européenne et instituant un Comité européen du risque systémique respectivement.




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Date index: 2024-04-21
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