Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
A resource-efficient Europe
Acute crisis reaction
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Combat fatigue Crisis state Psychic shock
Community Action on Energy Efficiency initiative
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Efficient initial tax
Energy Efficiency Initiative
Energy Efficiency Initiatives
Fatigue syndrome
Industrial Energy Efficiency Initiative
Initiating efficiency
Initiating power
Initiating strength
Initiating value
Jealousy
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Reaction to stress
Resource efficient Europe
Resource-efficient Europe flagship
Resource-efficient Europe flagship initiative

Vertaling van "efficiency initiative should " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
initiating efficiency | initiating power | initiating strength | initiating value

pouvoir d'amorcage | puissance d'amorcage


Energy Efficiency Initiative [ Energy Efficiency Initiatives ]

Initiative de l'efficacité énergétique




Industrial Energy Efficiency Initiative

Initiative de l'efficacité énergétique dans le secteur industriel


Community Action on Energy Efficiency initiative

programme d'action communautaire en matière d'efficacité énergétique


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


Definition: Considerable cultural variations occur in the presentation of this disorder, and two main types occur, with substantial overlap. In one type, the main feature is a complaint of increased fatigue after mental effort, often associated with some decrease in occupational performance or coping efficiency in daily tasks. The mental fatiguability is typically described as an unpleasant intrusion of distracting associations or recollections, difficulty in concentrating, and generally inefficient thinking. In the other type, the emphasis is on feelings of bodily or physical weakness and exhaustion after only minimal effort, accompanie ...[+++]

Définition: Il existe des variations culturelles importantes dans les manifestations de ce trouble, qui comporte deux types essentiels, ayant de nombreux points communs. Dans le premier type, la caractéristique essentielle est une plainte concernant une fatigue accrue après des efforts mentaux, souvent associée à une certaine diminution des performances professionnelles et des capacités à faire face aux tâches quotidiennes. La fatigabilité mentale est décrite typiquement comme une distractibilité due à une intrusion désagréable d'associations et de souvenirs, une difficulté de concentration ou une pensée globalement inefficace. Dans le d ...[+++]


A resource-efficient Europe | Resource efficient Europe | resource-efficient Europe flagship | resource-efficient Europe flagship initiative

Une Europe efficace dans l’utilisation des ressources


Definition: A transient disorder that develops in an individual without any other apparent mental disorder in response to exceptional physical and mental stress and that usually subsides within hours or days. Individual vulnerability and coping capacity play a role in the occurrence and severity of acute stress reactions. The symptoms show a typically mixed and changing picture and include an initial state of daze with some constriction of the field of consciousness and narrowing of attention, inability to comprehend stimuli, and disorientation. This state may be followed either by further withdrawal from the surrounding situation (to th ...[+++]

Définition: Trouble transitoire, survenant chez un individu ne présentant aucun autre trouble mental manifeste, à la suite d'un facteur de stress physique et psychique exceptionnel et disparaissant habituellement en quelques heures ou en quelques jours. La survenue et la gravité d'une réaction aiguë à un facteur de stress sont influencées par des facteurs de vulnérabilité individuels et par la capacité du sujet à faire face à un traumatisme. La symptomatologie est typiquement mixte et variable et comporte initialement un état d'hébétude caractérisé par un certain rétrécissement du champ de la conscience ...[+++]


Federal Popular Initiative Paedophiles should no longer be permitted to work with children

Initiative populaire fédérale «Pour que les pédophiles ne travaillent plus avec des enfants»
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The energy efficiency initiative should ensure 25-30 ‘smart’cities (i.e. cities that use digital technologies which allow them to offer better public services for citizens and better use of resources with less impact on the environment) take the lead in the move to a low carbon future.

L’initiative pour l’efficacité énergétique devrait permettre de placer 25 à 30 «villes intelligentes» (des villes qui utilisent les technologies numériques pour offrir aux citoyens des services publics améliorés et faire un meilleur usage des ressources en diminuant l’incidence sur l’environnement) au premier rang de la transition vers un avenir à faible intensité carbonique.


The energy efficiency initiative should ensure 25-30 ‘smart’cities (i.e. cities that use digital technologies which allow them to offer better public services for citizens and better use of resources with less impact on the environment) take the lead in the move to a low carbon future.

L’initiative pour l’efficacité énergétique devrait permettre de placer 25 à 30 «villes intelligentes» (des villes qui utilisent les technologies numériques pour offrir aux citoyens des services publics améliorés et faire un meilleur usage des ressources en diminuant l’incidence sur l’environnement) au premier rang de la transition vers un avenir à faible intensité carbonique.


Programmes such as the European Eco-efficiency Initiative (EEEI) should be encouraged to enhance the understanding about the positive effects of eco-efficiency concepts on the companies` result.

Les programmes tels que l'initiative européenne en matière d'éco-efficacité devraient être encouragés afin d'améliorer la compréhension des atouts des principes d'éco-efficacité pour les résultats des entreprises.


Future initiatives should in particular take account of the need to jointly consider various emission types, for reasons of regulatory certainty as well as legal and operational efficiency.

Les futures initiatives devront tenir compte en particulier de la nécessité de traiter conjointement différents types d'émissions, pour des raisons tant de sécurité réglementaire que d'efficacité juridique et opérationnelle.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
40. Underlines that, in order to contribute to the priorities mentioned above, the CMU initiatives should aim at limiting the complexity, while increasing the efficiency and reducing the cost of, the chain of intermediation between savers and investments, enhancing end-user awareness of the intermediation chain and its cost structure, enhancing investor protection, ensuring the stability of the intermediation chain by appropriate prudential rules and ensuring that intermediaries can fail and be substituted with mi ...[+++]

40. souligne que les initiatives concernant l'UMC, afin de contribuer à la réalisation des priorités susmentionnées, devraient viser à limiter la complexité, tout en accroissant l'efficience et en réduisant les coûts, de la chaîne d'intermédiation entre les épargnants et les investisseurs, à mieux informer les utilisateurs finaux sur la chaîne d'intermédiation et sur sa structure des coûts, à renforcer la protection des investisseurs, à garantir la stabilité de la chaîne d'intermédiation par des règles prudentielles adaptées et à s'as ...[+++]


In order to allow an efficient initiation process, which should lead to the inclusion of qualified trust service providers and the qualified trust services they provide into trusted lists, preliminary interactions between prospective qualified trust service providers and the competent supervisory body should be encouraged with a view to facilitating the due diligence leading to the provisioning of qualified trust services.

Afin de permettre un processus de lancement efficace, qui devrait conduire à l’inscription de prestataires de services de confiance qualifiés et des services de confiance qualifiés qu’ils fournissent sur des listes de confiance, il faudrait encourager des échanges préliminaires entre des prestataires de services de confiance qualifiés potentiels et l’organe de contrôle compétent en vue de faciliter les vérifications préalables à la fourniture de services de confiance qualifiés.


76. Considers that this framework should take into account experience of existing revolving instruments provided by public financial intermediaries, involve existing EU funds and be designed to attract other public or private funds to create the highest leverage possible; considers that the European Commission cannot always be the sole source of all financial resources; calls upon the commission to fulfil a key role in unlocking and leveraging funding that is available in both public and private financial institutions; considers that the Commission should encourage financial institutions as well as funding programs such as the Europea ...[+++]

76. estime que ce cadre devrait prendre en compte les expériences liées aux instruments renouvelables existants fournis par des intermédiaires financiers publics, intégrer les crédits européens déjà disponibles et être conçu de manière à attirer de nouveaux crédits publics ou privés en vue de créer l'effet de levier le plus puissant possible; considère que la Commission européenne ne peut pas toujours être la seule source de toutes les ressources financières; invite la Commission à jouer un rôle clé dans la libération et la mobilisation des fonds disponibles tant dans les institutions financières publiques que privées; considère que l ...[+++]


76. Considers that this framework should take into account experience of existing revolving instruments provided by public financial intermediaries, involve existing EU funds and be designed to attract other public or private funds to create the highest leverage possible; considers that the European Commission cannot always be the sole source of all financial resources; calls upon the commission to fulfil a key role in unlocking and leveraging funding that is available in both public and private financial institutions; considers that the Commission should encourage financial institutions as well as funding programs such as the Europea ...[+++]

76. estime que ce cadre devrait prendre en compte les expériences liées aux instruments renouvelables existants fournis par des intermédiaires financiers publics, intégrer les crédits européens déjà disponibles et être conçu de manière à attirer de nouveaux crédits publics ou privés en vue de créer l'effet de levier le plus puissant possible; considère que la Commission européenne ne peut pas toujours être la seule source de toutes les ressources financières; invite la Commission à jouer un rôle clé dans la libération et la mobilisation des fonds disponibles tant dans les institutions financières publiques que privées; considère que l ...[+++]


13. Takes note of the agreement to take forward work to create a Common Space of freedom, security and justice; insists that this initiative should strengthen the state of law and respect for human and civil rights; calls on the EU and Russia to take efficient initiatives to step up the efforts to combat money laundering and people trafficking; insists that the fight against terrorism should be conducted with respect for the rule of law and fundamental freedoms;

13. prend acte de l'accord visant à poursuivre les travaux destinés à créer un espace commun de liberté, de sécurité et de justice; souligne que cette initiative doit consolider l'État de droit et le respect des droits civils et des droits de l'homme; invite l'UE et la Russie à prendre des mesures concrètes pour renforcer les efforts de lutte contre le blanchiment d'argent et la traite des êtres humains; insiste sur le fait que la lutte contre le terrorisme doit être menée dans le respect des principes de l'État de droit et des libertés fondamentales;


12. Takes note of the agreement to take forward work to create a common space of freedom, security and justice; insists that this initiative should strengthen the rule of law and respect for human and civil rights; calls on the EU and Russia to take efficient initiatives to step up the efforts to combat money laundering and trafficking in human beings; insists that the fight against terrorism should be conducted with respect for the rule of law and fundamental freedoms;

12. prend acte de l'accord visant à poursuivre les travaux destinés à créer un espace commun de liberté, de sécurité et de justice; souligne que cette initiative doit consolider l'État de droit et le respect des droits civils et des droits de l'homme; invite l'Union et la Russie à prendre des mesures concrètes pour renforcer la lutte contre le blanchiment d'argent et la traite des êtres humains; rappelle que la lutte contre le terrorisme doit être menée dans le respect des principes de l'État de droit et des libertés fondamentales;


w