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112
Answer an emergency call
Answer emergency calls
Automatic Emergency Call
Automatic emergency call
Automatic toll call
Automatic trunk call
Automatic trunk connection
Clarify automatic call distribution data
DDD call
ECall
Emerg. call
Emergency call
Emergency call service
Emergency call system
Europe-wide emergency call number
Explain automatic call distribution data
Interpret automatic call distribution data
Pick up emergency calls
STD call
Single European emergency call number
Solve automatic call distribution data
Subscriber dialed trunk call

Vertaling van "emergency call automatically " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
answer an emergency call | handle emergeny calls, take emergency calls | answer emergency calls | pick up emergency calls

répondre à des appels d’urgence


subscriber dialed trunk call [ STD call | DDD call | automatic toll call | automatic trunk call | automatic trunk connection ]

communication interurbaine établie en service automatique


automatic emergency call

appel automatique en cas d'urgence


Europe-wide emergency call number | single European emergency call number | 112 [Abbr.]

numéro d'appel d'urgence unique européen | numéro d'appel d'urgence unique pour toute l'Europe | 112 [Abbr.]


eCall | Automatic Emergency Call

eCall | système d'appel d'urgence automatique


automatic emergency call

appel de détresse automatique








clarify automatic call distribution data | explain automatic call distribution data | interpret automatic call distribution data | solve automatic call distribution data

interpréter les données sur la répartition automatique des appels
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- The SeiSS study[9], estimated that if all vehicles were equipped with eCall (emergency call automatically triggered by the vehicle in case of an accident) by 2010 a reduction in fatalities between 5% and 15% could be achieved in the EU saving up to a maximum of 22 billion €.

- Selon l’étude SeiSS[9], si tous les véhicules étaient équipés d’un système «eCall» (appel d’urgence déclenché automatiquement par le véhicule en cas d’accident) d’ici 2010, on pourrait faire baisser de 5 % à 15 % le nombre des tués sur la route dans l’UE, soit une économie de 22 milliards d’euros.


In case of an accident, the eCall device in the car will transmit an emergency call that automatically goes to the nearest emergency service. eCall can be triggered manually, but in case of a severe accident the car will send it automatically.

En cas d’accident, le dispositif « eCall » installé dans le véhicule envoie un appel d’urgence qui va automatiquement vers le service d’urgence le plus proche. L’appel d’urgence peut être déclenché manuellement, mais en cas d’accident grave, le déclenchement est automatique.


emergency service category value’ is the 8-bit value used for mobile-originated emergency calls to indicate the particular type of emergency call (1-Police, 2-Ambulance, 3-Fire Brigade, 4-Marine Guard, 5-Mountain Rescue, 6-Manually Initiated eCall, 7-Automatically Initiated eCall, 8-spare), as indicated in Table 10.5.135d of ETSI TS 124.008.

la «valeur de catégorie de service d’urgence» est la valeur de 8 bits utilisée pour des appels d’urgence provenant d’un mobile pour indiquer le type particulier d’appel d’urgence (1-Police, 2-Ambulance, 3-Pompiers, 4-Garde maritime, 5-Secours en montagne, 6-Appel eCall déclenché manuellement, 7-Appel eCall déclenché automatiquement, 8-Libre), tel qu’indiqué dans le tableau 10.5.135d conformément à la spécification ETSI TS 124.008.


Member States should apply the following harmonised conditions and principles to the making of emergency calls manually or automatically by an in-vehicle telematics terminal to public safety answering points via the single European emergency call number 112.

Il importe que les États membres appliquent les conditions et les principes harmonisés définis ci-après au lancement d’appels d’urgence de manière manuelle ou automatique par des dispositifs télématiques embarqués aux centres de réception des appels d’urgence par l’intermédiaire du numéro d’appel d’urgence unique européen «112».


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‘eCallmeans an in-vehicle emergency call to 112, made either automatically via activation of in-vehicle sensors or manually, which carries, by means of mobile wireless communications networks, a standardised minimum set of data and establishes an audio channel between the occupants of the vehicle and the most appropriate public safety answering point.

«eCall»: un appel d’urgence embarqué vers le 112, effectué soit automatiquement par l’activation de détecteurs embarqués, soit manuellement, qui contient, grâce à des réseaux de communications sans fil, un ensemble minimal de données et établit un canal audio entre les occupants du véhicule et le centre de réception des appels d’urgence le plus approprié.


emergency service category value’ is the 8-bit value used for mobile-originated emergency calls to indicate the particular type of emergency call (1-Police, 2-Ambulance, 3-Fire Brigade, 4-Marine Guard, 5-Mountain Rescue, 6-Manually Initiated eCall, 7-Automatically Initiated eCall, 8-spare), as indicated in Table 10.5.135d of ETSI TS 124.008;

la «valeur de catégorie de service d’urgence» est la valeur de 8 bits utilisée pour des appels d’urgence provenant d’un mobile pour indiquer le type particulier d’appel d’urgence (1-Police, 2-Ambulance, 3-Pompiers, 4-Garde maritime, 5-Secours en montagne, 6-Appel eCall déclenché manuellement, 7-Appel eCall déclenché automatiquement, 8-Libre), tel qu’indiqué dans le tableau 10.5.135d conformément à la spécification ETSI TS 124.008;


Member States should apply the following harmonised conditions and principles to the making of emergency calls manually or automatically by an in-vehicle telematics terminal to public safety answering points via the single European emergency call number 112.

Il importe que les États membres appliquent les conditions et les principes harmonisés définis ci-après au lancement d’appels d’urgence de manière manuelle ou automatique par des dispositifs télématiques embarqués aux centres de réception des appels d’urgence par l’intermédiaire du numéro d’appel d’urgence unique européen «112».


- The SeiSS study[9], estimated that if all vehicles were equipped with eCall (emergency call automatically triggered by the vehicle in case of an accident) by 2010 a reduction in fatalities between 5% and 15% could be achieved in the EU saving up to a maximum of 22 billion €.

- Selon l’étude SeiSS[9], si tous les véhicules étaient équipés d’un système «eCall» (appel d’urgence déclenché automatiquement par le véhicule en cas d’accident) d’ici 2010, on pourrait faire baisser de 5 % à 15 % le nombre des tués sur la route dans l’UE, soit une économie de 22 milliards d’euros.


In case of an accident, the eCall device in the car will transmit an emergency call that automatically goes to the nearest emergency service. eCall can be triggered manually, but in case of a severe accident the car will send it automatically.

En cas d’accident, le dispositif « eCall » installé dans le véhicule envoie un appel d’urgence qui va automatiquement vers le service d’urgence le plus proche. L’appel d’urgence peut être déclenché manuellement, mais en cas d’accident grave, le déclenchement est automatique.


- promoting an on-board automatic emergency call system (eCall) as a harmonised and pan-European system similar to the E112 location-based emergency call number;

- promouvoir un service d'appel automatique d'urgence embarqué (eCall) harmonisé et paneuropéen inspiré du numéro d'appel d'urgence à localisation E112,


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